Напрыклад, бонусы могуць быць прадастаўлены за кошт зніжэння тарыфаў РЖД, кажа суразмоўца Sputnik. Тарыфы на паслугі РЖД вызначае Федэральная антыманапольная служба, "таму тут частка тарыфаў можа памяняць ФАС, а частка ўрад", дадае эксперт.
"Акрамя таго, можна будаваць прадуктаправоды, каб нафтапрадукты з Беларусі пастаўляліся па трубах у расійскія парты ва Усць-Лугу або Прыморск, і ў такім выпадку транспарціроўка іх будзе танней, чым па чыгунцы", - разважае Мітраховіч.
Аднак будаўніцтва новай інфраструктуры для пастаўкі беларускіх нафтапрадуктаў у расійскія парты мае сэнс толькі ў тым выпадку, "калі расійскі бок будзе ўпэўнены, што Беларусь сапраўды гатовая займацца гэтай пераарыентацыяй", дадае Мітраховіч.
"Нам трэба быць упэўненымі ў тым, што нашы саступкі Беларусі ў пытаннях транспарту, у пытаннях тарыфаў і ў пытаннях будаўніцтва новай інфраструктуры будуць абумоўлены тым, што Беларусь сапраўды, а не на словах будзе гатовая пераарыентавацца", - падкрэслівае суразмоўца.
Пакуль жа "Лукашэнка часам забывае, што Прыбалтыка, ад якой ён асцерагаецца сысці ў пытаннях транзіту, толькі што яго збіралася зрынуць", дадае эксперт.
"Скончыцца тым, што Расія скажа: "ну добра, калі вы не гатовыя пераарыентавацца, жывіце далей з Літвой і чакайце, пакуль Літва вас зрыне", я не выключаю, што такое развіццё падзей таксама магчыма, але аптымальна было б дамовіцца аб стратэгічнай пераарыентацыі беларускіх тавараў на расійскія парты, але мы павінны атрымаць гарантыі, што гэта не на адну ноч, а працяглы працэс", - рэзюмуе эксперт.
Нагадаем, раней беларускі прэм'ер Раман Галоўчанка заявіў аб тым, што пытанне пераарыентацыі грузапатокаў з Беларусі з партоў Балтыі ў Расію на дадзены момант прапрацоўваецца.