Фота

Па сапраўднай палескай вузкакалейцы: што робіць цягнік на балотах

Кожную раніцу на тарфяныя палі па вузкакалейнай чыгунцы адпраўляецца невялікі састаў. "Блакітны вагончык" вязе торфаздабытчыкаў да караванах карыснага выкапня.
Sputnik
Самая доўгая вузкакалейка ў Беларусі - славутасць Жыткавіцкага торфабрыкетнага завода. Кожны дзень цеплавоз пераадольвае 20 кіламетраў шляху, пракладзенага праз лясы і балоты да пакладаў торфу, каб загрузіць карысны выкапень і даставіць на завод торфабрыкету.
Адпраўляецца цягнік ад сапраўднага вакзалу ў пасёлку Чырвонае роўна ў 07:45 - у клубах дыму ад лістоты, якую паляць яшчэ ў цемры, спяшаючыся навесці парадак у пасёлку, мясцовыя жыхары. "Блакітны вагончык", здольны змясціць у сабе 50 торфаздабытчыкаў, абсталяваны невялікі буржуйкай, і гэта надае асаблівы шарм і ўтульнасць.
Сама па сабе вузкакалейка простая ў збудаванні і эксплуатацыі і выкарыстоўваецца, як правіла, у прамысловых мэтах, таму ў вагончыку адчувальна трасе. Карэспандэнты Sputnik здзейснілі падарожжа туды і назад, каб паглядзець як працуе сапраўдная палеская вузкакалейка, якая дастаўляе торф.
1 / 19
Вакзал у палескім пасёлку Чырвонае прачынаецца рана.
2 / 19
Кожную раніцу адсюль адпраўляецца цягнік роўна ў 07:45 - у клубах дыму ад лістоты, якую паляць яшчэ ў цемры, спяшаючыся навесці парадак у пасёлку, мясцовыя жыхары.
3 / 19
"Блакітны вагончык" вязе торфадабытчыкаў да караванаў карыснага выкапня.
4 / 19
Вагон здольны змясціць да 50 чалавек, ён абсталяваны невялікай буржуйкай, і гэта надае асаблівы шарм і ўтульнасць.
5 / 19
Кожны дзень цеплавоз пераадольвае 20 кіламетраў шляху, пракладзенага праз лясы і балоты да пакладаў торфу.
6 / 19
Самая доўгая вузкакалейка ў Беларусі - славутасць Жыткавіцкага торфабрыкетнага завода.
7 / 19
Праца па здабычы торфу вельмі складаная, але гэта "суцэльная рамантыка". Вакол - прырода, каналы, вадаёмы і процьма дзікіх жывёл - сапраўдны рай для аматараў рыбалкі і палявання.
8 / 19
Амаль дваццаць гадоў таму выпрацаваныя тарфяныя радовішчы пачалі паўторна забалочвацца. Паблізу знаходзіцца запаведнік, і дзікія жывёлы і птушкі хутка аблюбавалі цяжкадаступнае балота, акружанае з усіх бакоў лесам.
9 / 19
Сама па сабе вузкакалейка простая ў збудаванні і эксплуатацыі і выкарыстоўваецца, як правіла, у прамысловых мэтах, таму ў вагончыку адчувальна трасе.
10 / 19
Поле, дзе спыніўся вузкакалейны склад, займае амаль 240 гектараў тарфянішча.
11 / 19
І там, і тут пракладзеная вузкакалейка, працуюць людзі і цяжкая тэхніка.
12 / 19
Калі маленькі "цеплавозік" парожнім ідзе па вузкакалейцы гадзіну, то з грузам торфу гэтая дарога займае ўжо дзве.
13 / 19
Прадпрыемства - гэта больш за 500 гектараў палёў, дзе здабываецца торф.
14 / 19
Адзін такі састаў вязе 200 тон, а ў дзень іх трэба тры для працы завода.
15 / 19
Рэйкі для вузкакалейкі і шпалы ўкладваюцца вельмі хутка. У Червоным такіх зігзагаў у агульнай складанасці 55 кіламетраў.
16 / 19
Торф у гэтых вагонах дае жыццё цэламу пасёлку і яго паўтары тысячам жыхароў.
17 / 19
Вартаўнікам на палявой базе сумаваць не даюць коцікі і сабачкі, якія таксама нясуць сваю варту.
18 / 19
У госці на палявую базу нярэдка заходзяць "дзiкi паздароўкацца", ласі і нават зубры з размешчанага па суседстве Нацыянальнага парка. Таму грозная ахова проста неабходная.
19 / 19
Вузкакалейка звязала балота і мясцовых жыхароў, якія бяруць у яго дары прыроды.