Цэны на арэнду ў порце Клайпеды могуць вырасці ў наступным годзе

Даход порта складаюць зборы з заходзячых у яго суднаў, гэта каля 90%, астатняе - плата за арэнду плошчаў.
Sputnik

МІНСК, 28 кра – Sputnik. Міністр транспарту Літвы Марыус Скуодыс абмеркаваў з прадстаўнікамі Літоўскай асацыяцыі марскіх пагрузачных кампаній перагляд арэнднай платы ў порце Клайпеды, паведамляецца ў рэлізе літоўскага Мінтранса.

У прыватнасці, плануецца падняць не толькі стаўкі па арэндзе плошчаў, але і змяніць методыку падліку партовага збору.

"Паколькі дзяржава пастаянна інвесціруе ў мадэрнізацыю набярэжных, належную глыбіню ў акваторыі і ў набярэжных, асабліва важна, каб была створана эфектыўная, празрыстая і якая стварае аднолькавыя канкурэнтныя ўмовы методыка арэнды зямлі. Толькі так мы зможам забяспечыць аддачу інвестыцый, выконваць планы развіцця марскога порта", - паведаміў Скуодыс.

Да 2019 года абароты порта ў Клайпедзе раслі хутчэй, чым іншых гаваняў Балтыйскага мора разам узятых. Пакуль не ішла гаворка пра перанакіраванне патоку беларускіх грузаў у парты Ленінградскай вобласці, доля рэспублікі ў партовым абароце складала 30,5% ад агульнага патоку. Мае Беларусь і 30% акцый тэрмінала насыпных грузаў, які знаходзіцца ў Клайпедскім порце.

Тэрмінал у Расіі

Усць-Луга будзе адпраўляць адзін танкер з беларускім бензінам у месяц
Цяпер жа Беларусь мае намер перанакіроўваць свае грузы праз расійскія парты. Бакі падпісалі пагадненне аб экспарце беларускіх нафтапрадуктаў праз расійскія парты на Балтыцы. Усяго на працягу бліжэйшых трох гадоў плануецца такім чынам пераваліць 9,8 мільёна тон грузаў.

Раней прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка прапанаваў губернатару Ленвобласці Аляксандру Драздзенку пабудаваць беларускі тэрмінал у адным з расійскіх партоў на Балтыцы. Але губернатар параіў беларускаму лідэру ўкласціся ў тэрмінал, будаўніцтва якога ўжо ідзе, чым пачынаць самастойную будоўлю.

Чытайце таксама: