Відэа

Легендарны "кукурузнік": чаму У-2 называлі пагрозай немцаў – відэа

Шматфункцыянальны самалёт навучальны другі (У-2) быў пабудаваны ў канструктарскім бюро Мікалая Палікарпава ў 1927 годзе. За сваю доўгую і слаўную гісторыю ён паспеў зарэкамендаваць сябе самым лепшым чынам. Sputnik даведаўся, як "жыве" легендарны самалёт у Беларусі.
Sputnik
У Мінскім аэраклубе ДТСААФ знаходзіцца адзін з нямногіх на прасторы СНД легендарны і ўнікальны самалёт У-2. Справа ў тым, што ён быў адноўлены спецыялістамі Харкаўскага аэраклуба з выкарыстаннем арыгінальных дэталяў, а пасля перададзены мінскім калегам у 2019 годзе. Так, рухавік М-11 на «ластаўцы» выпушчаны ў 1939-м. А сам самалёт велічна размяшчаецца ў самым цэнтры ангара вакол больш сучасных машын.

Легендарная машина

Усяго за час эксплуатацыі У-2 было выпушчана больш за 33,5 тысячы адзінак У-2. Цікава, што пасля смерці Палікарпава ў 1944 годзе ў гонар канструктара самалёт перайменавалі ў По-2.
Выкарыстоўвалі унікальную тэхніку на працягу ўсёй Вялікай Айчыннай вайны, ён унёс значны ўклад у перамогу, стаўшы адным з сімвалаў перамогі над фашызмам.
Выкарыстоўвалі самалёт як транспартны, санітарны і, бадай, самая вядомая мадыфікацыя - лёгкі начны бамбардзіроўшчык.
Лётчык-спартсмен Мінскага аэраклуба ДТСААФ Сяргей Юхневіч паведаміў, што самалёт першапачаткова не прызначаўся для баявых дзеянняў: адкрытая кабіна без бронеабарны, маламагутны рухавік не меркаваў яго выкарыстанне ў баі, аднак час дыктаваў свае правілы.
У гады вайны У-2 актыўна выкарыстоўвалі для вырашэння баявых задач, менавіта на ім легендарны 46-ы гвардзейскі начны бамбардзіровачны авіяполк, цалкам які складаўся з жанчын, наводзіў жах на немцаў.
Савецкія салдаты называлі іх "нябеснымі ластаўкамі", а немцы далі мянушку "начныя ведзьмы". Справа ў тым, што У-2 ляцеў на вельмі нізкай вышыні, а, набліжаючыся да мэты, прыглушаў матор і станавіўся амаль незаўважным. Днём жа такі самалёт мог стаць лёгкай здабычай для знішчальнікаў праціўніка і зенітчыкаў.
Самалёт таксама называлі "курузнікам" і "этажэркай", але свае задачы ён выконваў з лішкам.

Квіток у неба

"Тысячы грамадзянскіх і ваенных пілотаў атрымалі квіток у неба дзякуючы самалёту У-2, на якім яны вучыліся лятаць. Ён даруе памылкі пачаткоўцам", - распавёў Юхневіч.
Відэа
Удзельнік штурму Берліна ўзгадвае травень 1945-га - відэа
Паводле яго слоў, з-за негерметычнасці кабіны працоўны столь пілота ў сярэднім складае не больш за чатыры кіламетры. Дарэчы, крэйсерская хуткасць складае 100-120 км/г, а максімальная - 130-150 км/г.
Самалёт, які знаходзіцца ў Мінскім аэраклубе ДТСААФ, працаздольны, на ім перыядычна праводзіцца апрабаванні рухавіка, а часам ён удзельнічае ў здымках фільмаў. Сярод апошніх - дакументалка "Незабудкі. Бяссмертны авіяполк" рэжысёра Леаніда Якубовіча, вялікага прыхільніка авіяцыі, вядомага як вядучы праграмы "Поле цудаў".
"Ластаўкай" тут ганарацца і берагуць, бо такіх унікальных самалётаў як гэты, на жаль, не так ужо і шмат.
Глядзіце таксама: