ГРОДНА, 15 чэр - Sputnik, Іна Грышук. На ААТ "Гродна Азот" пачаліся падрыхтоўчыя працы, якія папярэднічаюць будаўніцтву новага цэха раствора карбаміду з магутнасцю ў тысячу тон у суткі. Зараз ідзе падрыхтоўка справаздачы ацэнкі ўздзеяння на навакольнае асяроддзе новага цэха на хімічным прадпрыемстве, паведамляюць у гродзенскім гарвыканкаме.
Згодна з планамі, на тэрыторыі "Гродна Азот" хочуць пабудаваць новы агрэгат вытворчасці карбаміду. Ён дазволіць перапрацоўваць дадатковыя аб'ёмы аміяку і дыяксіду вугляроду, якія будуць адбывацца пры рэканструкцыі дзеючых цэхаў аміяку на прадпрыемстве. Новы цэх раствора карбаміду павінен размясціцца на вытворчай тэрыторыі цэха "Карбамід-2". Яго магутнасць складзе тысячу тон у суткі ці 330 тысяч тон у год. Паводле задумак, рэжым працы новага цэха будзе бесперапынным, кругласутачным і складзе восем тысяч гадзін у год.
Да ліпеня будзе праводзіцца ацэнка ўздзеяння на навакольнае асяроддзе новага цэха, у канца лета справаздачу АУНА апублікуюць і абвесцяць грамадскія абмеркаванні. Канчатковае рашэнне аб будаўніцтве цэха раствора карбаміду павінны прыняць у лістападзе гэтага года.
Як раней паведамляў Sputnik, згодна з праграмай перспектыўнага развіцця ААТ "Гродна Азот" да 2030 года на хімічным прадпрыемстве будзе ісці мадэрнізацыя і абнаўленне дзеючай вытворчасці. Праводзіць іх плануюць паралельна з будаўніцтвам новага азотнага комплексу коштам 1,3 мільярды долараў, які павінен павялічыць вытворчыя магутнасці завода ўдвая.
У прыватнасці, плануецца правесці рэканструкцыю цэхаў аміяк-3 і аміяк-4, на якіх у апошні час перыядычна здараюцца аварыйныя прыпынкі. Пасля дадзенай рэканструкцыі павялічыцца магутнасць вытворчасці аміяку. Каб яго перапрацаваць, спатрэбіцца пабудаваць агрэгат для падрыхтоўкі раствора карбаміду магутнасцю 1000 тон у суткі.
У бліжэйшых планах "Гродна Азот" ўвесці ў эксплуатацыю паветрараздзяляльныя ўстаноўкі новага пакалення ў цэху метанолу, якія заменяць старыя блокі падзелу паветра, пабудаваныя больш за 40 гадоў таму.
"Гродна Азот" рэканструюе цэхі, якія часта робяць аварыйныя прыпынкі.
Чытайце таксама: