У Міністэрстве аховы здароўя расказалі, як будуць фарміравацца электронныя медкарты

Тэму пераводу беларускай медыцыны на электронныя медыцынскія карты пачалі абмяркоўваць больш за 10 гадоў таму.
Sputnik
МІНСК, 28 ліп – Sputnik. Пастанова Міністэрства аховы здароўя Беларусі ад 7 чэрвеня 2021 г. №75 "Аб зацвярджэнні Інструкцыі аб структуры і парадку фарміравання электроннай медыцынскай карты пацыента, асабістага электроннага кабінета пацыента" ўступае ў сілу ў сераду.
Згодна з дакументам, медыцынская картка і асабісты кабінет пацыента будуць знаходзіцца ў электроннай сістэме аховы здароўя, і фарміравацца без дубліравання на папяровых носьбітах. Акрамя таго, у сістэме з'явіцца функцыя электроннага лічбавага подпісу.
У інструкцыі Міністэрства аховы здароўя таксама вызначана, як будзе захоўвацца і знішчацца інфармацыя ў адзінай базе, у якім парадку можна будзе атрымаць доступ да яе.

Што будзе ў электроннай медкарце

Абноўленая медыцынская карта пацыента будзе змяшчаць наступныя дадзеныя:
персанальную інфармацыю пра пацыента: прозвішча, імя, імя па бацьку, ідэнтыфікацыйны нумар пашпарта, дату нараджэння, узрост, пол, звесткі аб дакументах, якія сведчаць асобу, пра месца жыхарства і/або знаходжання, кантактныя дадзеныя;
дадзеныя аб сямейным становішчы, радаводу пацыента (спадчынных і перанесеных хваробах, фактарах рызыкі ўзнікнення захворванняў);
інфармацыю аб алергічных захворваннях пацыента;
звесткі аб праведзеных лабараторных даследаваннях i iх вынiках;
інфармацыю аб прызначэннях лекавых прэпаратаў урачом і забеспячэнні імі пацыента;
дадзеныя аб выдадзеных пацыенту лістках непрацаздольнасці і часовай непрацаздольнасці;
звесткі пра дамову медыцынскага страхавання (пры яе наяўнасці);
іншую неабходную інфармацыю.

Якія функцыі стануць даступныя ў асабістым кабінеце

Праз электронны кабінет можна будзе запытваць выпіскі з медыцынскіх даведак і іншых дакументаў, а таксама падаўжаць электронныя рэцэпты лекара.
Акрамя таго, пацыенты змогуць звяртацца за выдачай заключэння медыка-рэабілітацыйнай экспертнай, урачэбна-кансультацыйнай і іншых камісій.
У электронным кабінеце кожнаму карыстальніку будзе даступна інфармацыя аб выпісаных яму электронных рэцэптах, электронных лістках непрацаздольнасці і даведках аб часовай непрацаздольнасці.

Цэнтралізаваная інфасістэма

У траўні гэтага года ўрад Беларусі вырашыў, як будзе функцыянаваць і выкарыстоўвацца цэнтралізаваная інфармацыйная сістэма аховы здароўя.
Цэнтралізаваная інфармацыйная сістэма ўключыць у сябе партал аховы здароўя, карыстальніцкія інтэрфейсы, у тым ліку версію для мабільных прылад, электронную медыцынскую карту пацыента, сістэму падтрымкі прыняцця клінічных рашэнняў.
Таксама ў ёй будуць знаходзіцца адзіная сістэма накіраванняў пацыентаў, захоўванне, аналіз і візуалізацыя медыцынскіх адлюстраванняў, кіраванне чэргамі, запіс на прыём і выклік на дом медыцынскага работніка, электронны рэцэпт.
Акрамя гэтага, у яе ўвойдуць лабараторная і радыелагічная інфармацыйныя сістэмы, сістэма аптэк арганізацыі аховы здароўя, пашпарты арганізацыі, рэгістры па розных аспектах аховы здароўя, улік медыцынскай тэхнікі і іншыя падсістэмы.
Дзяржаўныя арганізацыі аховы здароўя змогуць падлучацца да цэнтральнай сістэмы на бязвыплатнай аснове.
Чытайце таксама:
Пацыентаў беларускіх медустаноў будуць "абязлічваць"
Новая мутацыя каронавіруса – "лямбда"-штам: што пра яе вядома?
Лукашэнка: галоўныя лекі - гэта настрой
Парадак медыцынскай акрэдытацыі лячэбных устаноў зацверджаны ў Беларусі
Чым хварэлі продкі беларусаў, акрамя карыесу і артрыту