МІНСК, 22 кас - Sputnik. Праектныя рашэнні па будаўніцтве трэцяй чаргі Зеленалужскай лініі мінскага метро ўжо падрыхтаваны, яе ўвод плануецца ў 2028-2029 гадах, паведаміў галоўны інжынер праекта ААТ "Мінскметрапраект" Ігар Панкевіч.
"Трэцяя чарга Зеленалужскай лініі метро ад вуліцы Мельнікайтэ да Лагойскага тракта ўключае ў сябе сем станцый", - цытуе Панкевіча ІА "Мінск-Навіны".
Паводле яго слоў, інжынерная падрыхтоўка да будаўніцтва новых станцый мінскай падземкі ўключае вынас камунальных сетак, знос будынкаў і збудаванняў.
Будаўніцтва Зеленалужскай лініі падзелена на два ўчасткі. Працягласць першага складзе 4 700 метраў, на ім будуць размешчаны чатыры станцыі. Ужо ёсць іх працоўныя назвы “Прафсаюзны", "Пярэспа", "Камароўская" і "Парк Дружбы народаў". Іх назвы досыць выразна паказваюць на тое, дзе яны будуць размяшчацца.
Пакуль сакрэт
Панкевіч не паведаміў, дзе будуць размяшчацца астатнія станцыі планаванай лініі метро, патлумачыўшы, што ўсё залежыць ад рэалізацыі буйнога інвестыцыйнага праекта "Паўночны бераг".
Акрамя гэтага, у напрамку будаўніцтва гэтых новых станцый падземкі ад МКАД - па праспекце Пераможцаў - вуліцы Арлоўскай - Цнянкі гарадскія ўлады будуць будаваць эксперыментальны шматфункцыянальны комплекс агульнай плошчай амаль 6 мільёнаў квадратных метраў.
Вясновыя воды
Панкевіч таксама распавёў, што ўся новая лінія метро будзе размяшчацца ніжэй за ўзровень грунтавых вод, таму будуць праведзены складаныя работы па водапаніжэння.
"Такога ў гісторыі будаўніцтва сталічнага метро яшчэ не было. Аднак назапашаны досвед у метрабудаўнікоў ўжо дастатковы", - сказаў ён.
Спецыяліст таксама паведаміў, што пры будаўніцтве новых станцый метро прыйдзецца знесці жылы трохпавярховы дом на скрыжаванні праспекта Машэрава і вуліцы Багдановіча і будынак былой мэблевай фабрыкі на скрыжаванні вуліц Харужай і Багдановіча.
Шырыня перонаў станцый будзе вялікі - 14,2 метра, а даўжыня максімальна кампактнай - 156 метраў. Станцыі ўпершыню абсталююць панарамнымі ліфтамі. Плануюць увесці першы ўчастак новай лініі ў 2028-2029 годзе.