Сікорскі расказаў аб мігрантах, крушэнні Ан-12, ICAO і лёсе "Белавія"

Крушэнне беларускага самалёта пад Іркуцкам на мінулым тыдні стала сапраўднай трагедыяй і зараз ідзе расследаванне інцыдэнту, у якім загінуў экіпаж паветранага судна і яго пасажыры.
Sputnik
МІНСК, 8 ліс – Sputnik. У Беларусі 20 эксплуатантаў паветраных суднаў - гэта ўсяго 20 авіякампаній, расказаў дырэктар Дэпартамента па авіяцыі Арцём Сікорскі ў эфіры СТБ.
Паводле яго слоў, трагедыя з самалётам Ан-12 пад Іркуцкам стала адкрытай ранай для беларускіх авіятараў. Пры гэтым у рэспубліцы выбудавана вельмі сур'ёзная сістэма забеспячэння бяспекі палётаў.

Вопытны экіпаж Ан-12

"Дэпартамент ажыццяўляе нагляд за станам паветраных суднаў, за падрыхтоўкай лётнага саставу, кантроль за самой авіяцыйнай арганізацыяй і многія іншыя напрамкі дзейнасці", - удакладніў ён.
Арцём Сікорскі асабліва адзначыў, што самалёт, які пацярпеў крушэнне, праходзіў штогадовую тэхнічную праверку і атрымаў дазвол на эксплуатацыю, у прыватнасці, ад канструктарскага бюро.
"Сам экіпаж быў вопытны, праходзіў нядаўна ўстаноўленую праверку. Заўваг па тэхніцы пілатавання ніякіх да экіпажа не было", - дадаў кіраўнік Дэпартамента.
Прычым асобна ён звярнуў увагу на той факт, што самалёту ўжо было 50 гадоў, але гэта не крытычна для паветранага судна, бо яно будзе лятаць да таго часу, пакуль за ім будуць сачыць.

Санкцыі і "Белавія"

Адказваючы на ​​пытанне аб рэстрыкцыях у дачыненні да авіяцыйнай галіны рэспублікі, Арцём Сікорскі выказаў меркаванне, што "тэма самой пасадкі самалёта Ryanair пачала ўжо сыходзіць на другі план і ўжо перастала апраўдваць тыя санкцыі, якія ўведзены ў дачыненні да Беларусі".
Пры гэтым ён сцвярджае, што ў ICAO забылі ўжо пра расследаванне інцыдэнту і таму ўзнікла ідэя "абвінаваціць "Белавія" ў арганізацыі міграцыйных патокаў".
"Мы некалькі разоў адзначалі, што "Белавія" ніколі не выконвала палёты па тых напрамках, у якіх нас абвінавачваюць. Проста выдумляецца нейкая дзічына, іншага слова нават падабраць не магу", - сказаў кіраўнік Дэпартамента.
Пасля чаго канстатаваў, што адбылося павелічэнне колькасці рэйсаў у Турцыю, але беларускія ўлады гатовы прадастаўляць усю інфармацыю аб пасажырах.

Як адрозніць мігранта

Арцём Сікорскі таксама задаўся пытаннем, "як авіякампанія можа адрозніць мігранта ад не мігранта. Чалавек купляе білет, на падставе чаго мы можам яму забараніць пералёт?".
Ён расказаў, што беларускія ўлады прапаноўвалі еўрапейскім партнёрам апублікаваць пералік краін і нацыянальнасцей, каму нельга карыстацца паветраным транспартам, аднак не ўдакладніў, які адказ Мінск атрымаў на гэты запыт.
Чытайце таксама:
Мінтранс расказаў, колькі выплацяць сем'ям загінуўшых пры крушэнні Ан-12
Да $10 млн штомесяц: Мінтранс падасць у суд з-за страт ад санкцый
ICAO можа абвясціць канчатковую справаздачу па Ryanair пазней, чым планавалася