Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі

Рэкорд у гандлі: віцэ-губернатар Самарскай вобласці аб праектах з Беларуссю

Эканомікі рэспублікі і Самарскай вобласці шмат у чым падобныя, таму сумесныя праекты дапамагаюць не толькі нарасціць узаемны гандаль, але і рэалізоўваць імпартазамяшчальныя праекты.
Sputnik
Беларускія ўлады паслядоўна на працягу многіх гадоў развіваюць прамыя кантакты з расійскімі рэгіёнамі, і гэта прыносіць свой плён. У мінулым годзе нашы краіны нагандлявалі на рэкордныя 50 млрд долараў і тут, вядома, вялікая заслуга рэгіянальнага супрацоўніцтва.
Самарская вобласць даўно стала надзейным партнёрам Беларусі, што дае магчымасць нарошчваць узаемныя інвестыцыі. Пра бліжэйшыя сумесныя праекты – у інтэрв’ю першага віцэ-губернатара – старшыні ўрада Самарскай вобласці Віктара Кудрашова агенцтву Sputnik Беларусь.
Якія вынікі гандлёва-эканамічнага ўзаемадзеяння Самарскай вобласці і Беларусі ў 2022 годзе?
– Наша супрацоўніцтва носіць шматгадовы характар ​​і з’яўляецца вынікам сістэмнай працы, якую мы выбудоўваем з Беларуссю.
Мы выйшлі на рэкордныя паказчыкі тавараабароту. Паводле звестак Белстата, яго аб’ём склаў 1,784 мільярда долараў. Тут, вядома, уражвае рост: у параўнанні з 2021 годам ён павялічыўся больш як у 2,5 разы.
Імпарт з Рэспублікі Беларусь вырас на 41%, гэта добры вынік для беларускай эканомікі і прадпрыемстваў.
Папярэднія вынікі першага квартала дазваляюць нам казаць, што і ў 2023 годзе мы спадзяемся на рэкордны паказчык узаемнага тавараабароту.
Толькі за першыя тры месяцы аб’ём узаемнага гандлю склаў 659 мільёнаў долараў. Мы ідзем з вельмі добрым тэмпам. Калі параўноўваць з аналагічным перыядам мінулага года, рост проста фантастычны ў 5,5 разоў.
Мы ацэньваем аб’ёмы экспарту Самарскай вобласці без паліўна-энергетычнага складальніка. Нават калі мы прыбярэм пастаўкі нафты і нафтапрадуктаў, то аб’ёмы ўсё роўна вялікія.
З Беларусі мы традыцыйна імпартуем тавары аўтамабільнай прамысловасці. Гэта найперш грамадскі транспарт, сельгастэхніка, а таксама мэбля, прадукты харчавання. Вялікую долю ў структуры імпарту з Беларусі займаюць шыны.
Беларускія спажыўцы могуць ацаніць і нашы тавары. У першую чаргу, гэта прамысловыя прадпрыемствы, якія атрымліваюць камплектуючыя з Самарскай вобласці.
Мы пастаўляем вялікія аб’ёмы сланечнікавага алею – гэта тое, што людзі бачаць на паліцах. У нас у рэгіёне вялікія магутнасці па вытворчасці сланечнікавага алею, і ён вельмі высокай якасці.
Традыцыйна мы пастаўляем прадукцыю хімічнага комплексу, у тым ліку, каўчук. Гэта прыносіць узаемную выгаду нашым і беларускім прадпрыемствам.
Якія сумесныя праекты ў машынабудаванні вы плануеце з беларускім бокам, улічваючы актуальнасць імпартазамяшчэння?
– Невыпадкова сустаршынёй рабочай групы (па развіцці супрацоўніцтва з Самарскай вобласцю - Sputnik) з’яўляецца кіраўнік канцэрна "Белнафтахім" Андрэй Рыбакоў. Гэты чалавек робіць вельмі шмат для развіцця беларуска-расійскіх адносін.
Структуры эканомік у нас вельмі падобныя. У нас ёсць "Автоваз", у вас гэта спецтэхніка, грамадскі транспарт. У той жа час у нас вельмі развіта нафтахімія.
Генеральны дырэктар нашага найбуйнейшага хімічнага прадпрыемства "Тольяттиазот" – выхадзец з "Белнафтахіма" (Анатоль Шаблінскі - Sputnik). Нават на ўзроўні якаснага кіравання мы абменьваемся кадрамі. Гэта забяспечвае поспех, у дадзеным выпадку нашаму прадпрыемству.
Акцэнт у візіце нашай дэлегацыі зроблены на аўтапрам. Мы сёлета правялі вялікія тэндэры на закупку спецтэхнікі для сельскай гаспадаркі, грамадскага транспарту.
Электробус "Белкамунмаша" сёння ўпрыгожвае наш горад. Людзі праяўляюць цікавасць, і ён заўсёды ходзіць бітком набіты. Таксама зрабілі маштабную закупку аўтобусаў і трамваяў.
Адназначным прыярытэтам для нашых эксплуатуючых арганізацый, нягледзячы на ​​тое, што Мінскі аўтамабільны завод знаходзіцца ў жорсткай канкурэнцыі з расійскімі кампаніямі, па суадносінах цана/якасць застаецца МАЗ.
Мудрым аказалася рашэнне беларускага ўрада субсідзіраваць дзве трэці працэнтнай стаўкі па лізінгу. Гэта дае перавагу і выгаду пры куплі тэхнікі, якая вырабляецца на тэрыторыі рэспублікі.
Мы праводзілі перагаворы аб стварэнні вытворчасці, дзе будзе рабіцца аднаўленчы рамонт трамвайных вагонаў, на тэрыторыі Самары. Рамонт тэхнікі і кабіны ад Белкамунмаш дазволяць нам атрымліваць фактычна новыя трамваі, але з меншымі затратамі.
У лістападзе месяцы будзе поўнасцю гатова канструктарская дакументацыя. Першыя пастаўкі кабін Белкамунмаша адбудуцца ў першым квартале наступнага года.
Акрамя таго, у нас працуе прадпрыемства, якое займаецца зборкай трактароў МТЗ і праводзіць аднаўленчы рамонт. Мінскі трактарны завод аказвае нам вялікую дапамогу ў абнаўленні тэхнікі нашым сельгасвытворцам. Больш за палову трактароў, якія працуюць у нашым аграрным рэгіёне, гэта тэхніка мінскай вытворчасці.
Якія новыя праекты вы плануеце рэалізаваць з беларускім бокам?
– На тэрыторыі Самарскай вобласці працуе прадпрыемства, якое створана менш за 10 гадоў таму, якое заваявала добрую рэпутацыю на расійскім, беларускім і нават сусветным рынку.
Гэта кампанія "Пегас – Агро", якая выпускае сельгастэхніку, апырсквальнікі. Праект развіваецца з удзелам беларускага боку. Таму што значная доля камплектуючых, у першую чаргу – гэта электроніка, сістэма кіравання, пастаўляюцца з Беларусі.
Дзякуючы беларускім партнёрам сёння ў нас ёсць магчымасць істотна павялічыць аб’ёмы тэхнікі, якая вырабляецца, палепшыць яе якасць. Гэта адзін з праектаў, які знаходзіцца ў актыўнай стадыі рэалізацыі.
Мы таксама вядзём перагаворы аб стварэнні зборачнай вытворчасці Магілёўскага ліфтмаша, і ў бліжэйшы час, думаю, яны ўвянчаюцца поспехам. Таму што мы буйны заказчык гэтага прадпрыемства і, літаральна, за два гады ў рамках праграмы мы набылі 1,5 тысячы ліфтаў.
Гэта дастаткова вялікі аб’ём, каля 15% ад гадавой вытворчасці. Перспектывы ў нас вельмі добрыя і мы можам гарантаваць, што ў найбліжэйшыя 3-5 гадоў мы зможам заключыць кантракт на 7-8 тысяч ліфтавых кабін. У нас ёсць цікавасць да зборкі такой вялікай колькасці ліфтаў на тэрыторыі нашага рэгіёна. Магілёўскае прадпрыемства папярэдне гатова да такога варыянта супрацоўніцтва.
У нас развіваецца шмат новых напрамкаў, напрыклад, вытворчасць высокатэхналагічнай прадукцыі медыцынскага профілю. У першую чаргу – гэта сістэмы дапамогі пры правядзенні аперацый.
Самарскі медыцынскі ўніверсітэт распрацаваў адпаведную тэхналогію. Цяпер ідзе серыйная вытворчасць на тэрыторыі рэгіёна. Гэта сістэм утрая таннейшая за імпартныя аналагі.
Мы зацікаўлены ў тым, каб гэтая вытворчасць пашыралася, у тым ліку, і на тэрыторыі рэспублікі. Ёсць сістэма ліцэнзій, якую мы таксама гатовы прапанаваць.
Дзякуючы нашаму супрацоўніцтву з Нацыянальнай акадэміяй навук Беларусі і пагадненню, якое было заключана з нашым навукова-адукацыйным цэнтрам, разлічваю, што ў нас пойдзе актыўная сумесная работа па стварэнні беспілотных авіяцыйных сістэм.
У Расійскай Федэрацыі рыхтуецца адпаведны нацыянальны праект. Наш рэгіён, безумоўна, будзе адным з лідараў у яго рэалізацыі, таму што наш рэгіён аэракасмічны, шмат кампетэнцый. У нас ёсць шмат арганізацый, якія ўжо сёння валодаюць тэхналогіямі для вытворчасці БПЛА. У нас ёсць буйныя інвестары, якія прыступілі да будаўніцтва гэтых прадпрыемстваў.
Беспілотнікі – гэта не толькі маніторынг, у першую чаргу, гэта транспарт будучыні. Яны будуць дапамагаць у дастаўцы грузаў, паштовых адпраўленняў. На тэрыторыі Расійскай Федэрацыі такія праекты ўжо ёсць.
Чаму ў рэалізацыі праектаў у сферы стварэння БПЛА вы зацікаўлены ў супрацоўніцтве з Беларуссю?
– Справа ў тым, што акадэмія навук актыўна займаецца гэтым напрамкам. Ідэі і тэхналогіі, якія нараджаюцца на іх аснове, могуць дапамагчы стварыць канкурэнтаздольны прадукт высокага ўзроўню. Нават у Расійскай Федэрацыі зараз высокі ўзровень канкурэнцыі ў сферы такіх распрацовак.
Беларуская навука гатова прапанаваць прарыўныя ідэі адносна кіравання БПЛА, павышэння далёкасці палётаў. Мы гэта абмяркоўвалі і гэта сапраўды ёсць у акадэміі навук.
Вытворчасць БПЛА – гэта не проста завод, гэта нейкая экасістэма, якая ўключае ў сябе, і пытанні тэхналогій, і пытанні навучання, і пытанні павышэння функцыянальнасці.
Мы павінны адкрываць для сябе новыя напрамкі выкарыстання БПЛА. Паколькі ў акадэміі навук гэтым сур’ёзна займаюцца, нам гэта таксама цікава. Мы ў сваю чаргу гатовы падзяліцца сваімі напрацоўкамі.
Брэст і Самару зараз звязваюць пабрацімскія адносіны. Якія сумесныя гуманітарныя праекты вы плануеце?
– Такія праекты ўжо не толькі плануюцца, але і рэалізоўваюцца. Гэта праекты ў сферы адукацыі, культуры, спорту, маладзёжнай палітыкі.
На ўзроўні муніцыпалітэтаў быў абмен вопытам па пытаннях добраўпарадкавання грамадскіх тэрыторый. Наша дэлегацыя ўжо была ў Брэсце. У верасні госці з Брэста прыязджалі да нас на Дзень горада.
Важна, што нашы праекты пачынаюцца на ўзроўні школьнікаў. Наша школа №13 імя Героя Савецкага Саюза Санчырава актыўна ўзаемадзейнічае са школай №13 горада Брэста імя Хована. Рабяты праводзяць сумесныя тэлемасты, патрыятычныя акцыі і, я ўпэўнены, будуць ездзіць у госці адзін да аднаго.
Тым больш, што ў Брэсце ёсць надзвычай цудоўны мемарыяльны комплекс – Брэсцкая крэпасць. Я сам быў там ужо некалькі разоў і туды хочацца вяртацца.
Творчыя калектывы ў нас таксама ездзяць з узаемнымі гастролямі, якія карыстаюцца вялікай папулярнасцю. У Беларусь нядаўна прыязджаў Вялікі зводны хор.
За гэтым стаяць і камерцыйныя праекты. Брэст пастаўляе ў Самару шмат уласнай прадукцыі і ў горадзе ўжо ёсць 12 спецыялізаваных крам з беларускімі таварамі.
Прадукты харчавання шырока прадстаўлены ва ўсіх гандлёвых сетках, у тым ліку, буйных федэральных. Гэта было няпроста, але мы гэтага дабіліся. Самарцы па заслугах цэняць тавары, якія атрымліваюць з Беларусі і Брэста.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Чытайце таксама:
Рыбакоў: тавараабарот Беларусі з Самарскай вобласцю пастаянна расце
РФ абдумвае стварэнне ў Беларусі пляцовак для рамонту сваіх самалётаў
Першыя беларускія зубры адправяцца ў Башкортастан у маі