Вопытны ўзор расійскага шырокафюзеляжнага далёкамагістральнага самалёта "Ил-96-400М" выраблены ў філіяле ПАТ "Ил" – ВАСО, які ўваходзіць у Аб’яднаную авіябудаўнічую карпарацыю "Ростеха".
Гэта мадэрнізаваная версія "Ил-96-300" з падоўжаным на 9,35 м фюзеляжам, больш магутнымі рухавікамі ПС 90А1, самалёт можа ўмясціць да 370 пасажыраў.
Палётны ліст на першы палёт "Ил-96-400М" быў падпісаны на капоце чорнай "Волги" кіраўніком дырэктарам ПАТ "Ил" Даніілам Брэнерманам і начальнікам лётна-выпрабавальнага цэнтра ПАТ "Ил" Канстанцінам Летавым.
Традыцыю ўвёў больш за 50 гадоў таму Генрых Наважылаў, у той час генеральны канструктар АКБ Ільюшына, паставіўшы свой подпіс у палётным лісце транспартнага самалёта "Ил-76" на капоце службовага аўтамабіля. Той узлёт прайшоў паспяхова, і такое падпісанне стала добрай ільюшынскай традыцыяй.
Палёт праходзіў на вышынях да 2 000 метраў, хуткасці да 390 км/г і працягваўся 26 хвілін.
У ходзе палёту выканана праверка ўстойлівасці, кіруемасці паветранага судна, працаздольнасці сістэм, сілавой устаноўкі і радыётэхнічных сродкаў заходу на пасадку.
Праграма выпрабаванняў прайшла ў штатным рэжыме, пацверджана стабільная работа расійскіх сістэм і абсталявання, большасць з якіх выраблены прадпрыемствамі Дзяржкарпарацыі "Ростех".
Экіпаж першага палёту: камандзір паветранага судна, шэф-пілот ПАТ "Ил", заслужаны лётчык-выпрабавальнік РФ Сяргей Сухар, заслужаны лётчык-выпрабавальнік РФ Ігар Зінаў, заслужаны штурман-выпрабавальнік РФ Сяргей Гарамыкін, бортінжынер-выпрабавальнік 1 класа Павел Літвякоў, бартавы электрык-выпрабавальнік Дзмітрый Сямёнаў.
"Першы і паспяховы палёт "Ил-96-400М" – гэта дэманстрацыя найвышэйшага ўзроўню кампетэнцый айчынных КБ і авіязаводаў. Самалёт не проста захаваў высокія паказчыкі "Ил-96-300", але і атрымаў новыя эксплуатацыйныя і транспартныя магчымасці", - сказаў намеснік старшыні ўрада – міністр прамысловасці і гандлю РФ Дзяніс Мантураў.
"Самалёт дазволіць забяспечыць грузавыя авіяперавозкі, а таксама транспартную даступнасць розных рэгіёнаў краіны. Максімальная далёкасць палёту, у прыватнасці, у пасажырскай двухкласнай кампаноўцы складзе 8 100 км", - растлумачыў генеральны дырэктар дзяржкарпарацыі "Ростех" Сяргей Чэмезаў.
Ён асабліва падкрэсліў, што стварэнне такіх самалётаў – "унікальная кампетэнцыя, якая дазволіць забяспечыць тэхналагічны суверэнітэт краіны".
Па словах гендырэктара ААК Юрыя Слюсара, у карпарацыі ўжо ёсць блізкамагістральны "SJ-100" і сярэднемагістральны "МС-21", а з новым далёкамагістральным "Ил-96-400М" будзе забяспечана маршрутная сетка па ўсёй краіне і заменены замежныя аналагі.