МІНСК, 5 сак – Sputnik. Чэргі велікагрузаў на беларуска-польскай мяжы выраслі ў чатыры разы, паведамілі ў Дзяржаўным пагранічным камітэце Беларусі.
У ведамстве канстатавалі, што пасля закрыцця Літвой пунктаў пропуску транспартныя патокі ў Еўрасаюз пераразмяркуюцца, павялічыўшы нагрузку на пагранпераходы, якія функцыянуюць.
"У прыватнасці, за суткі перад польскім пагранпераходам "Кукурыкі" ("Казловічы") колькасць фур павялічылася з 50 да 200 адзінак", - сказалі ў ДПК.
Найбольш складаная сітуацыя ў напрамку ЕС – у пункце пропуску "Мядзінінкай" ("Каменны Лог" з беларускага боку): тут за суткі было аформлена ўсяго 18% грузавікоў ад нормы.
За апошнія 24 гадзіны праз латвійскі пагранпераход "Патэрніекі" ("Грыгароўшчына") прайшло 47% велікагрузаў ад устаноўленай нормы.
Па інфармацыі ДПК, раніцай у аўторак, 5 сакавіка, легкавушкі стаялі ў чарзе перад усімі пунктамі пропуску на мяжы з Літвой.
Закрыццё КПП на літоўскай мяжы
Літоўскія ўлады прынялі рашэнне з 1 сакавіка закрыць яшчэ два пункты пропуску – "Лаварышкес" і "Райгардас" ("Катлоўка" і "Прывалка" з беларускага боку). Такім чынам, на мяжы Беларусі з Літвой засталіся толькі два дзеючыя КПП – "Мядзінінкай" ("Каменны Лог" у Беларусі), які з’яўляецца самым вялікім і тэхнічна аснашчаным, і "Шальчынінкай" ("Беняконі").
У Дзяржаўным мытным камітэце Беларусі паведамілі, што перанакіруюць у "Каменны Лог" і "Беняконі" супрацоўнікаў і тэхнічныя сродкі мытнага кантролю з пунктаў пропуску. Такое рашэнне прынята, каб зменшыць час правядзення мытных аперацый у дзеючых пунктах пропуску.
Нагадаем, што два пункты пропуску на беларуска-літоўскай мяжы "Шумскас" (з беларускага боку "Лоша") і "Твярачус" ("Відзы") спынілі працу ў жніўні 2023 года.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"