МІНСК, 13 кра – Sputnik. ААТ "Магілёўліфтмаш" будзе выпускаць рухавікі для беларускіх электрамабіляў, паведаміў гендырэктар Аб’яднанага інстытута машынабудавання Нацыянальнай акадэміі навук (НАН) Беларусі Сяргей Паддубка.
"Рухавікі будзе вырабляць ААТ "Магілёўліфтмаш", сілавую электроніку – ААТ "Вымяральнік" (Наваполацк), батарэі – холдынг 1AK-GROUP. Дарэчы, зараз у Беларусі ўзводзіцца цэх па зборцы літый-іонных батарэй. З Кітая нам будуць пастаўляць неабходныя ячэйкі, намі застануцца зборка і тэсціраванне элементаў сілкавання", - цытуе Паддубка выданне "Народная газета".
Кіраўнік інстытута нагадаў, што ў студзені 2024 года прэзідэнту Беларусі Аляксандру Лукашэнку паказалі доследны ўзор электрамабіля – BELGEE Е-X50. Ён сабраны ў Аб’яднаным інстытуце машынабудавання на аснове аўтамабіля BELGEE Х50 з бензінавым рухавіком.
Раней Лукашэнка даручыў да 1 студзеня 2025 года наладзіць вытворчасць электрамабіля на базе згаданага X50 на заводзе "БелДжы" ў Мінскай вобласці.
Віцэ-прэм’ер Пётр Пархомчык, у сваю чаргу, адзначыў, што для гэтага трэба стварыць вытворчыя магутнасці для выпуску адсутных кампанентаў, зрабіць доследна-прамысловую партыю і закончыць сертыфікацыю машын.
Як вынікае з прэзентацыйнага роліка Аб’яднанага інстытута машынабудавання НАН, размешчанага на сайце, магутнасць рухавіка аўто – 80 кВт. Падрыхтаваная маса электрамабіля пры гэтым больш, чым у "бензінавай" мадэлі Х50: 1815 і 1415 кг адпаведна. Дарожны прасвет у электрамабіля меншы за базавую машыну: 165 і 180 мм. Прывад у абодвух выпадках пярэдні. Максімальная хуткасць бензінавай машыны – 190 км/г, а электрычнай – 130-145 км/г. Тэставы заезд выпрабавальнага ўзору быў у снежні 2023 года.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"