Беларусь і Расія па чарзе прымаюць Форум рэгіёнаў. У гэтым годзе мерапрыемства адбудзецца ў Полацку, Наваполацку і Віцебску – тры гарады і мноства лакацый, за падрыхтоўку якіх адказваюць мясцовыя ўлады.
Усе арганізацыйныя пытанні знаходзяцца на асабістым кантролі старшыні Віцебскага аблвыканкама Аляксандра Субоціна. У інтэрв’ю для Sputnik Беларусь губернатар падрабязна расказаў, які эканамічны эфект дасць Форум і што новага сёлета чакаць гледачам "Славянскага базару".
– З прычыны сваёй геаграфіі Віцебская вобласць сярод беларускіх рэгіёнаў мае самую працяглую мяжу з Расійскай Федэрацыяй. Як вы наладжваеце адносіны з бліжэйшымі суседзямі, і як такая геаграфія ўплывае на эканоміку вобласці? Як вы развіваеце адносіны з аддаленымі рэгіёнамі Расіі?
– Вы ведаеце, хоць мяжа і найбольшая па працягласці сярод іншых беларускіх абласцей, але ў апошні час геаграфія аказвае ўплыў у меншай ступені.
Гэтаму садзейнічае развіццё тэхналогій і паляпшэнне лагістыкі. Вядома, санкцыйная бяда вакол Расійскай Федэрацыі і Рэспублікі Беларусь проста штурхнула нас яшчэ мацней у абдымкі адзін да аднаго.
Таму, нягледзячы на адлегласці паміж рэгіёнамі, мы ўзаемадзейнічаем вельмі цесна практычна з усімі: з 79 рэгіёнамі ў нас як мінімум падпісаны пагадненні ці ёсць камерцыйныя кантракты.
Мы праводзім не толькі камерцыйныя сустрэчы і падпісваем кантракты, але і цесна супрацоўнічаем у культуры. Дні Віцебска праводзім у Пскове і Смаленску, а яны свае дні ў нас. Абменьваемся культурнымі мерапрыемствамі і візітамі калектываў.
Нягледзячы на адлегласць, мы вельмі шчыльна супрацоўнічаем з Далёкім Усходам, Архангельскам, Мурманскам.
За апошні год толькі з Далёкаўсходняй Федэральнай акругай тавараабарот у нас павялічыўся на 170%. Таму адлегласць зараз не з’яўляецца перашкодай.
– Віцебская вобласць мае сур’ёзны прамысловы патэнцыял. Адным з флагманаў у рэгіёне з’яўляецца Наваполацкі НПЗ. Як складваюцца партнёрскія адносіны з ААТ "Нафтан" у сферы паставак нафты?
– Досыць інтэнсіўна ідзе праца. Тым больш што традыцыйна ўсе лагістычныя пытанні былі "пазаточваны" яшчэ ў часы Савецкага Саюза. "Нафтан" быў пабудаваны першапачаткова з тым абсталяваннем, якое дае магчымасць перапрацоўваць расійскія сарты нафты.
© Sputnik
Былі розныя перыяды ў адносінах: узлёты і падзенні. Цяпер узаемаадносіны мацнеюць, і мы захавалі адзіную сетку транспарціроўкі: мы падлучаны да магістральных трубаправодаў. Гэта самы танны і эканамічна мэтазгодны від транспарту. Таму прадпрыемства і канцэрн "Белнафтахім" дамаўляюцца са здабытчыкамі расійскай нафты і забяспечваюць поўную загрузку "Нафтана".
Пасля мадэрнізацыі "Нафтана" выдатна атрымліваецца выпускаць і сегмент паліва (асабліва светлыя нафтапрадукты), і сегмент нафтахіміі. Усё, што з нафты можна атрымаць, перапрацоўваецца на карысць дзвюх нашых краін.
– У існуючых умовах кіраўніцтва Беларусі і РФ прыняло рашэнне зрабіць стаўку на развіццё імпартазамяшчальных праектаў, каб мінімізаваць магчымую залежнасць ад паставак камплектуючых і абсталявання з-за мяжы. Якія праекты ў гэтай сферы рэалізуе рэгіён цяпер і якія ёсць планы на будучыню?
– Імпартазамяшчэнне стала адным з вядучых трэндаў у сувязі з навакольнымі падзеямі. Няма патрэбы шукаць, куды прыкласці свае намаганні ў фармаце навуковых распрацовак і ўкаранення іх вынікаў.
Былі выбраны тыя напрамкі, дзе праводзяцца закупкі за мяжой і чаго не хапае дзвюм нашым краінам.
У нас шмат розных праектаў, выкарыстоўваюцца фінансавыя інструменты Саюзнай дзяржавы, Расійскай Федэрацыі, нашых банкаў.
Адным са значных для развіцця прамысловасці я б назваў праект нашага "Вістана". Гэты завод знаходзіцца ў Віцебску, ён плануе наладзіць вытворчасць станкоў для апрацоўкі шасцярэнек.
Гэта дэфіцытная дэталь у любым аўтамабілі, любым станку, любой рухомай прыладзе.
У нас актыўна ідзе ўкараненне праекта БелАЗа ў Оршы. Гэта вялізная кольцараскатная вытворчасць. Яны яе стваралі як імпартазамяшчальны праект для сябе. Гэта раскачванне вобада кола высокатанажных ад 90 да 240 тон грузавікоў.
Гэта настолькі важны праект, што прадукцыя будзе патрэбна не толькі для БелАЗа, але і для іншых прадпрыемстваў.
"Чырвоны барацьбіт" асвоіў новую лінейку саюзных шліфавальных станкоў, куды ўвайшлі распрацоўкі расійскіх і беларускіх вучоных. Яны вырабляюць гэтыя станкі і забяспечваюць любы завод апрацоўчай прамысловасці нашых дзвюх краін.
– Віцебскай вобласці ў гэтым годзе даверылі правядзенне Форуму рэгіёнаў. Можна сказаць, што на гэты раз ён носіць унікальны характар, таму што пройдзе адразу ў трох гарадах – Віцебску, Полацку і Наваполацку. Раскажыце, калі ласка, як адбывалася падрыхтоўка гарадоў і на якія вынікі ад яго правядзення вы разлічваеце?
– Мы рыхтаваліся вельмі старанна. Трэба сказаць, што правядзенне Форуму ў трох гарадах стала крэатыўным падыходам. Гэта звязана з тым, што Полацк – самы старажытны горад у краіне, Наваполацк – самы малады, самы фестывальны – Віцебск. Гэта мікс з унікальных гарадоў, якія валодаюць сваёй іскрынкай. Мы ўвязалі іх разам у спробе паказаць шматграннасць нашай культуры – як краіны, так і рэгіёна.
Ішла падрыхтоўка пляцовак для правядзення секцый. У нас побач асноўная пляцоўка, дзе будзе праходзіць гала-канцэрт. Мы палепшылі ўмовы для пражывання нашых гасцей.
Самае галоўнае чаканне ад Форуму – гэта добраўпарадкаванне рэгіёна. Мы жадаем паказаць сябе з лепшага боку.
© Sputnik
Хоць мерапрыемства мадэруюць Савет Рэспублікі і Савет Федэрацыі, мы як прымаючая пляцоўка пакажам увесь турыстычны і культурны патэнцыял.
Я ўпэўнен, што многія госці, якія трапяць да нас упершыню, па-іншаму паглядзяць на нашу краіну і абавязкова вернуцца сюды з сем’ямі і сябрамі, каб акунуцца ў культуру і гісторыю нашага рэгіёна.
Мы разлічваем на заключэнне кантрактаў і пагадненняў, якія ў далейшым пяройдуць у камерцыйную плоскасць. Форум – гэта вяршыня айсберга, да гэтай кропкі ішлі на працягу года, каб тут падпісаць або прыгожа завяршыць кантракт. Толькі наш рэгіён падпісаў амаль 400 камерцыйных кантрактаў з рэгіёнамі Расійскай Федэрацыі на суму амаль 60 мільярдаў расійскіх рублёў. Разлічваем падпісаць яшчэ некалькі дзесяткаў кантрактаў на Форуме падчас правядзення выставак і секцый, пленарнага пасяджэння. Каб дадаць у гэтую скарбонку яшчэ некалькі дзесяткаў мільёнаў расійскіх рублёў.
– Зусім хутка ў Віцебску зноў будуць прымаць "Славянскі базар". Чым плануеце здзіўляць гасцей фестывалю сёлета?
– Традыцыйна будзе вялікая колькасць мерапрыемстваў: увесь горад на тыдзень ператворыцца ў адну адзіную фестывальную пляцоўку. Будзе вялікая колькасць (больш за дзесятак) сцэн, пачынаючы з асноўнай сцэны канцэртнай залы "Віцебск", філармоніі, плошчаў і вуліц, усё ператворыцца ў адно вялікае свята.
Пройдзе дзевяць асноўных гала-канцэртаў, будзе шмат мерапрыемстваў, дзе кожны знойдзе сабе сваё да спадобы. Упершыню будзе джазавы фестываль: у філармоніі паспрабуюць злучыць джаз з арганам. На вольныя пляцоўкі вернецца рок.
У параўнанні з мінулым годам пляцоўка open air набудзе іншы фармат: памяняе лакацыю і вышыню сцэны для зручнасці гледачоў.
© Sputnik
У гэты раз паглядзім "Гамлета" на беларускай мове, які ўсім прэзентуе драматычны тэатр імя Якуба Коласа.
Горад упрыгожылі малюнкі ўдзельнікаў конкурсу сярод маладых мастакоў да 14 гадоў. Будзе шмат фішак, якія спадабаюцца нават заўсёднікам фестывалю.
– Славянскі базар заўсёды быў магнітам для замежных гасцей, у тым ліку з далёкага замежжа. Колькі чакаеце турыстаў у гэтым годзе?
– Свой удзел ужо пацвердзілі каля 30 краін. Нягледзячы на знешнепалітычныя буры, гэта і еўрапейскія краіны: Чэхія, Эстонія, Латвія, Балгарыя. Мы чакаем больш за пяць тысяч гасцей і ўдзельнікаў.
Гледачоў, турыстаў і людзей, якія хочуць адчуць атмасферу фестывалю, будзе некалькі дзесяткаў тысяч, а дакладная колькасць будзе зразумела ўжо пасля таго, як пройдзе фестываль.
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"