Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі

Перавалка беларускіх грузаў праз парты РФ вырасла на 10%

Большая частка марскога грузапатоку з Беларусі ідзе ў Расіі праз паўночна-заходнія парты, і да 2026 года будуць будавацца пуці да порта Бронка.
Sputnik
МІНСК, 3 ліп – Sputnik. Чыгуначны транзіт грузаў з Беларусі ў Расіі склаў у студзені-сакавіку 4,6 млн тон, паведамляе ведамасны партал РЧ са спасылкай на Цэнтр эканомікі інфраструктурных галін.
Такім чынам, аб’ём вырас на 10% у параўнанні з такім жа перыядам мінулага года. Пры гэтым 74,2% беларускіх грузаў прайшлі праз марскія парты Паўночна-Заходняга басейна Расіі. У асноўным гэта ўдабрэнні (51,7%) і нафтапрадукты (32,6%).
Адзначаецца, што ў 2028 годзе плануецца запусціць беларускі марскі тэрмінал у Мурманску. Аб’ёмы перавалкі там могуць скласці ад 25 да 30 мільёнаў тон.

Бронка

Грузы з Беларусі актыўна ідуць праз ужо існуючыя магутнасці ў порце Бронка пад Санкт-Пецярбургам. Да канца 2026 года плануецца завяршыць будаўніцтва дадатковых пад'язных пуцей да гэтага комплексу.
"Тут ужо выкананы земляныя работы ў аб’ёме 45 тыс кубічных метраў, выкладзена 0,9 км пуцей і 5,1 тыс пагонных метраў водаадводных латакоў", - паведамляе партал.
Плануецца, што да канца наступнага года будуць пабудаваны сем чыгуначных раз’ездаў. Па ўсіх аб’ектах пачаліся падрыхтоўчыя работы, у тым ліку па вынасе сетак і камунікацый з зоны будаўніцтва, уладкаванні часовых дарог і праездаў. Як чакаецца, на ўсё гэта будзе патрачана 15 млрд расійскіх рублёў (каля 547 млн беларускіх).
Не так даўно прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка адзначаў, што ў савецкія часы чыгуначныя магістралі, якія вядуць да паўночных партоў Расіі, дазвалялі перавальваць прыкладна ў паўтара-два раза больш грузаў, чым зараз.

Паўднёвы напрамак

У 2023 годзе беларускі бок узнімаў тэму транзіту і праз паўднёвыя парты РФ. Мінск зацікаўлены ў развіцці міжнароднага транспартнага калідора "Поўнач – Поўдзень".
Паводле звестак пасольства Беларусі ў Расіі, у 2022 годзе аб’ёмы перавалкі грузаў праз парты Астрахані выраслі ў 11,6 раза ў параўнанні з папярэднім годам.
Ведамасны партал РЧ прыводзіць меркаванне прэзідэнта Нацыянальнага даследчага цэнтра перавозак і інфраструктуры Паўла Іванкіна. На яго думку, тых транспартных праектаў, якія ёсць зараз, для арганізацыі перавозак беларускага транзіту, які расце, недастаткова.
Ён лічыць, што трэба развіваць чыгуначныя зносіны з паўднёвымі партамі Расіі. Патрэбны інвестыцыі прыкладна ў 1,3 трлн расійскіх рублёў (больш за 47,4 млрд беларускіх).
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі
Беларусь паставіла праз Паўночны марскі шлях ужо некалькі тысяч тон грузаў