МІНСК, 5 кас - Sputnik. Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка ў Палацы Незалежнасці прыняў сёння з дакладам старшыню Дзяржаўнага мытнага камітэта Юрыя Сянько.
Кіраўнік дзяржавы, сустракаючыся з кіраўніком ведамства, сказаў, што хацеў бы ацаніць працу айчыннай эканомікі скрозь прызму работы мытнай службы.
"Вы разумееце, што мытня - гэта ў большай ступені, чым іншыя ведамствы, люстэрка нашай эканомікі", - адзначыў Лукашэнка. Пасля чаго пацікавіўся ў старшыні ДМК, як працуе ведамства ва ўмовах пандэміі і эканамічнага крызісу.
Пры гэтым ён спытаў у Сянько аб тым, як складваецца сітуацыя на мяжы з такімі суседнімі дзяржавамі, як Польшча, Літва, Латвія і Украіна.
"Асабліва, што тычыцца двух балтыйскіх дзяржаў - Літвы і Латвіі. Як вы мне дакладваеце, амаль 40% грузавікоў сёлета ідуць з Літвы і Латвіі. Гэта велізарны аб'ём. Калі мы возьмемся за гэты паток, то лагістычныя пункты Літвы недаатрымаюць дзесьці чвэрць", - лічыць Лукашэнка.
Экспарт і імпарт зніжаюцца
Пасля чаго адразу нагадаў, што ў цяперашні час абмяркоўваецца пытанне пераарыентацыі беларускага грузапатоку з нафтапрадуктаў і калійных угнаенняў з балтыйскіх рэспублік на расійскі порт ва Усць-Лузе.
"Як Мытны камітэт бачыць пераарыентацыю гэтых грузаў? І ў развіццё гэтага - нашы лагістычныя цэнтры. У нас створаны магутныя лагістычныя цэнтры.
Вельмі многія паслугі, у тым ліку для нашых суб'ектаў гаспадарання і для суб'ектаў краін ЕАЭС, аказваюцца ў той жа Літве", - канстатаваў беларускі прэзідэнт.
Паводле яго слоў, падобныя паслугі дадзеных перавозчыкаў можна аказваць і на беларускай тэрыторыі, таму тут важна бачанне вырашэння гэтай праблемы з боку ДМК.
У сваю чаргу Юрый Сянько распавёў, што беларускую мяжу з балтыйскімі рэспублікамі, Польшчай і Украінай перасёк 71 мільёнаў тавараў, што на 15% ніжэй за мінулагодні паказчык за студзень-жнівень.
"На гэта паўплывала ў тым ліку Расія, якая на 30% знізіла аб'ём нафтапрадуктаў, якія рэалізоўваліся для краін Заходняй Еўропы. Наша змяншэнне экспарту і імпарту адбылося толькі на 10%", - адзначыў кіраўнік ДМК.
На яго думку, гэтая тэндэнцыя закранула чыгунку, у той час, як на аўтамабільных пунктах пропуску сітуацыя на мяжы не змянілася. Толькі на пачатку пандэміі назіралася зніжэнне, але ў цяперашні час патокі аднаўляюцца.