17:35 01 снежня 2020
«Радыё Sputnik»
  • USD2.59
  • EUR3.10
  • 100 RUB3.40
Эканоміка
Атрымаць кароткую спасылку
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі (29)
1410

Яшчэ адзін расійскі тэрмінал прапануе Мінску адмовіцца ад партоў Прыбалтыкі і выкарыстоўваць інфраструктуру ў Ленінградскай вобласці.

МІНСК, 20 ліс - Sputnik, Данара Курманава. Працэс пераарыентацыі беларускіх грузаў з партоў прыбалтыйскіх рэспублік у Расію пачаўся - перагрузачны комплекс "Поўдзень-2" ва Усць-Лузе афіцыйна прапанаваў Мінску супрацоўніцтва па шэрагу праектаў, пра гэта ў інтэрв'ю парталу Baltnews распавёў дырэктар па камерцыйнай дзейнасці прадпрыемства Аляксей Канстанцінаў.

За які тэрмін гатовы пераарыентаваць беларускія грузы ў Расію комплекс "Поўдзень-2" і якую стратэгію ён прапануе Беларусі ў разгар пандэміі - у матэрыяле Sputnik.

Прыбалтыка адстае, нягледзячы на мадэрнізацыю

Размовы аб магчымым пераводзе беларускага грузапатоку ў Расію вяліся некалькі гадоў. Зараз, калі будаўніцтва большасці тэрміналаў у Ленінградскай вобласці падыходзіць да канца, яны становяцца ўсё больш мэтазгоднымі, лічыць Канстанцінаў. Прычым палітычныя матывы тут важныя толькі збольшага.

"Мы ўжо ўдзельнічаем прама цяпер у некалькіх тэндарах на тое, каб перавальваць праз наш порт беларускую прадукцыю". Чыгуначныя тарыфы ўнутрырасійскія адрозніваюцца ад тых, што прапануюць сумежныя дзяржавы. Гэта, безумоўна, выгадна для бізнесу", - сказаў ён.

Па словах Канстанцінава, прыбытак узрастае за кошт скарачэння выдаткаў і павелічэння хуткасці паставак. Усё гэта як раз забяспечвае комплекс "Поўдзень-2", аснашчаны сучаснай тэхнікай.

"Эксплуатуецца яна не больш за два гады. Той узровень мадэрнізацыі, які ў нас адбыўся за апошні год, кажа пра тое, што мы рэагуем імгненна на змены на рынку. Я не магу сказаць, што адбываецца ў Прыбалтыцы, але, раз людзі адтуль сыходзяць па нейкіх прычынах, значыць, справа і ў тэхналогіях. Гэта агульнавядомы факт, што парты Прыбалтыкі былі пабудаваныя ў савецкі час. Зразумела, што яны мадэрнізуюцца, усё ж такі 30 гадоў прайшло", - патлумачыў Канстанцінаў.

Суразмоўца Baltnews прывёў прыклад: раней комплекс "Поўдзень-2" працаваў пераважна з вуглём, аднак, заключыўшы кантракт з пастаўшчыкамі чыгуну, тэрмінал за два тыдні закупіў абсталяванне для прыёму гэтага тыпу грузаў. А балтыйскія парты ў сілу фінансавых магчымасцяў падобную практыку дазволіць сабе не могуць.

Пандэмія як час планавання

Нягледзячы на ​​другую хвалю каронавіруса, "Поўдзень-2" застаецца адным з самых актыўных прадпрыемстваў Ленінградскай вобласці. Тэрмінал працягвае стабільна прымаць і адпраўляць грузы ў краіны блізкага і далёкага замежжа. Справа ў тым, што комплекс здольны працаваць з усімі відамі грузаў, акрамя наліўных, растлумачыў Канстанцінаў.

Удзельнічаючы ў беларускіх тэндарах, "Поўдзень-2" таксама прапануе шырокае поле для супрацоўніцтва: тэрмінал гатовы прыняць з Беларусі сталь, трубы, розныя віды руды і тэхніку.

"Чакаем нашых беларускіх партнёраў. Прычым мы можам прыняць іх аператыўна", - падкрэсліў Кастусёў.

Да хуткай пераарыентацыі грузаў падыходзіць тэрыторыя комплексу: "Поўдзень-2" можа прымаць вялікія суды ўжо зараз, а ў наступным годзе кіраўніцтва тэрмінала плануе павялічыць грузаабарот да 15 мільёнаў тон. Што тычыцца эканамічнага планавання, прапрацаваць гэтыя пытанні можна ўжо зараз, лічыць Канстанцінаў.

"Мы саюзныя дзяржавы, у нас адзіная мытная прастора. Так, працэс доўгі, але на самой справе ён быў запушчаны яшчэ даўно. І сённяшнія перамовы - толькі лагічны іх працяг", - сказаў на заканчэнне ён.

Тэмы:
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі (29)
Тэги:
Расія, Беларусь

Галоўныя тэмы