12:09 24 верасня 2020
«Радыё Sputnik»
  • USD2.59
  • EUR3.03
  • 100 RUB3.39
Палітыка
Атрымаць кароткую спасылку
910

Амерыканская кампанія Twitter раней заявіла, што пачне маркіраваць старонкі СМІ, якія знаходзяцца пад кантролем уладаў, а таксама акаўнты уладаў пастаянных членаў Савета бяспекі ААН.

МІНСК, 7 жні - Sputnik. Спецыяльная маркіроўка з'явілася на афіцыйных Twitter-акаўнтах прэзідэнта і ўрада Расіі, намесніка старшыні Савета бяспекі Дзмітрыя Мядзведзева, шэрагу расійскіх СМІ, у тым ліку праектаў МІА "Россия сегодня".

Спецмаркіроўка

Адзначаецца, што цяпер маркіравацца будуць толькі старонкі прадстаўнікоў тых краін, якія з'яўляюцца пастаяннымі членамі Савета бяспекі ААН: Расіі, КНР, Францыі, ЗША, Вялікабрытаніі. У будучыні, па дадзеных кампаніі, гэты спіс плануецца пашыраць.

Гаворачы аб маркіроўцы кантраляваных дзяржавай СМІ, кампанія заявіла, што мае намер адзначаць профілі як саміх СМІ, так і іх галоўных рэдактараў і/або іх кіруючых супрацоўнікаў.

Так, маркіроўка "Урадавы уліковы запіс, Расія" щжо з'явілася на акаўнтах прэзідэнта РФ, ўрада і Мядзведзева. У афіцыйным Twitter-акаўнце МЗС Расіі таксама з'явіўся надпіс "Урадавы уліковы запіс, Расія", як і на старонцы пастпрадстаўніцтва РФ пры ААН.

Аднак многія акаўнты пакуль існуюць без маркіроўкі. На момант публікацыі матэрыялу, Twitter пакінуў без маркіроўкі афіцыйныя старонкі расійскіх міністэрстваў і ведамстваў, дзяржкарпарацый. Старонкі віцэ-прэм'ераў і міністраў, дэпутатаў і іншых чыноўнікаў таксама не атрымалі маркіроўкі.

На старонках РІА "Новости", "Вести" і "Вести FM", RT, асабістай старонцы галоўрэда RT, МІА "Россия сегодня" і шэрагу іншых СМІ маркіроўка - "Дзяржаўнае выданне, Расія".

Чакаем роўнага падыходу

Гендырэктар МІА "Россия сегодня" Дзмітрый Кісялёў, каментуючы рашэнне Twitter маркіраваць акаўнты дзяржаўных СМІ, адзначыў, што ў РФ не саромеюцца сваёй дзяржавы, а таксама звярнуў увагу, што і на Захадзе існуе традыцыя дзяржмедыя.

"У адрозненне ад ЗША мы не саромеемся сваёй дзяржавы. Дзяржаўныя СМІ - еўрапейская традыцыя. Яны ёсць у Францыі і Італіі. Брытанская ВВС жыве на падатак, які збіраецца дзяржавай. Twitter хоча пазбавіць сваіх чытачоў выбару?", - сказаў Кісялёў РІА "Новости".

МІА "Россия сегодня" сочыць за развіццём сітуацыі пасля рашэння Twitter маркіраваць акаўнты чыноўнікаў і дзяржаўных СМІ, чакае, што кампанія ў пазбяганне абвінавачванняў у падвойных стандартах будзе аналагічным чынам паступаць у дачыненні да заходніх СМІ, паведамілі ў чацвер РІА "Новости" ў прэс-службе медыяхолдынга.

Скриншот Twitter-аккаунта РИА Новости
© Sputnik
Скрыншот Twitter-акаўнта РІА "Новости"

"Мы ўважліва сочым за развіццём сітуацыі і чакаем, калі ж ужо Twitter пачне, каб пазбегнуць абвінавачванняў у праяве падвойных стандартаў, маркіраваць аналагічным чынам амерыканскае "Радыё Свабода", брытанскую BBC і нямецкую Deutsche Welle. Адпаведны запыт ужо накіраваны ў Twitter нашымі карэспандэнтамі", - заявілі ў прэс-службе.

Зброя цэнзуры

Увядзенне дадатковай маркіроўкі дасць сэрвісу мікраблогаў Twitter магчымасць абмяжоўваць аўдыторыю расійскіх акаўнтаў, заявіў РІА "Новости" кіраўнік "Агенцтва кібербяспекі", член экспертнага савета камітэта Дзярждумы па інфармацыйнай палітыцы Яўген Ліфшыц.

"На практыцы, хутчэй за ўсё, мы ўбачым як менавіта будзе дадзеная зброя цэнзуры прымяняцца ў час восеньскіх выбараў у ЗША, а можа нават і раней. Звяртае на сябе ўвагу больш тонкі, чым раней, падыход Twitter да рэгулявання палітычных апанентаў ЗША: да прыкладу, "галачку" атрымаў не толькі акаўнт Russia Today, але і персанальны Twitter галоўрэда выдання Маргарыты Сіманьян. З практычнага пункту гледжання, што адбываецца значыць, што пры жаданні (а нагода знойдзецца) кампанія зможа пад адзін грабянец абмяжоўваць аўдыторыю прарасійскіх інфармацыйных каналаў, спасылаючыся на нацыянальную бяспеку ці fake news, як гэта практыкуецца ў апошні час", - лічыць Ліфшыц.

Эксперт звярнуў увагу, што СМІ "з рэдакцыйнай незалежнасцю", якія фінансуюцца дзяржавай, як Бі-бі-сі пад такі фільтр не трапяць.

"На запісе афіцыйна фундаванага Кангрэсам ЗША выдання "Радыё Свабода" таксама ніякіх пазнак не назіраецца. Амерыканская прапаганда гэта, мабыць, не прапаганда, гэта way of life. Так што ў дадзеным выпадку ў Twitter ідзе адкрытая гульня ў адны вароты, накіраваная супраць расійскіх і кітайскіх СМІ. Верагодна сама кампанія такім чынам хоча зарабіць ачкоў іміджу пасля канфлікту з прэзідэнтам рэспубліканскай часткай краіны. Знешні вораг - рускія - аб'ядноўваюць усіх, тым больш перад выбарамі", - дадаў эксперт.

Тэги:
РІА "Новости", МІА "Россия сегодня", Twitter

Галоўныя тэмы