Эксклюзіў ад Б'ёрндалена: алімпійскія парады спартыўным журналістам

© Sputnik / Владимир НестеровичНарвежскі біятланіст Уле-Эйнар Б'ёрндален
Нарвежскі біятланіст Уле-Эйнар Б'ёрндален - Sputnik Беларусь
Падпісацца
Расійская журналістка спартыўнага партала "Р-спорт", алімпійская чэмпіёнка па скачках у ваду Алена Вайцэхоўская падчас майстар-класа адукацыйнай праграмы SputnikPro падзялілася вопытам і распавяла, пра што гаварыла з Б'ёрндаленам пасля інтэрв'ю.

МІНСК, 12 лют - Sputnik. Што ўяўляе сабой сучасная спартыўная журналістыка, як павінна працаваць спартыўная прэс-служба, і якія неардынарныя ўменні ёсць ва Уле Эйнара Б'ёрндалена, распавяла ў ходзе майстар-класа ў рамках адукацыйнай праграмы SputnikPro у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik расійская журналістка спартыўнага партала "Р-спорт ", алімпійская чэмпіёнка па скачках у ваду Алена Вайцэхоўская.

Шлях хайпа – тупіковы

Спартыўная тэматыка ў журналістыцы добрая тым, што гэта заўсёды цікава людзям.

"За сваё жыццё чалавецтва не прыдумала нічога цікавей, чым Алімпійскія гульні. Можна наогул не цікавіцца спортам, але ўсе глядзяць Алімпіяду. Куды ты не зойдзеш - у хімчыстку, у пральню, у цырульню, так ці інакш пачуеш абмеркаванне. І чым складаней становіцца палітычная абстаноўка, тым больш людзі стамляюцца ад палітыкі. Спорт - гэта аддушына, якая прыцягвае", - лічыць Вайцэхоўская.

© Sputnik / Максим БогдановичРасейская журналістка найбуйнейшага спартыўнага партала "Р-спорт" Алена Вайцэхоўская падзялілася вопытам са спартовымі журналістамі
Эксклюзіў ад Б'ёрндалена: алімпійскія парады спартыўным журналістам - Sputnik Беларусь
Расейская журналістка найбуйнейшага спартыўнага партала "Р-спорт" Алена Вайцэхоўская падзялілася вопытам са спартовымі журналістамі

Па словах журналісткі, у спорце значна лягчэй працаваць, чым у любой іншай галіне журналістыкі проста з-за таго, што там усё запланавана.

"Працуючы ў фігурным катанні або ў біятлоне, ты ведаеш на некалькі гадоў наперад, дзе і калі які будзе чэмпіянат, і ў цябе па днях распісаны ўсе гонкі. Вельмі лёгка планаваць сваю працу", - адзначыла яна.

У той жа час, Алена Вайцэхоўская перакананая, што спартыўная журналістыка не можа існаваць па законах жоўтай прэсы.

"Таму што ўсе мы выдатна разумеем, што ёсць трафік, які не вельмі добра пахне. Сапсаваць сабе рэпутацыю можна на роўным месцы. Уявіце рэакцыю любога нармальнага чалавека, калі ў СМІ з'яўляецца нейкая інфармацыя, якая, мякка кажучы, не вельмі адпавядае рэчаіснасці . І потым даказаць, што гэта адбылася нейкая недарэчная выпадковасць, што ты не хацеў, цябе прымусілі, гэта цалкам становіцца немагчымым. Таму мне здаецца, што такі шлях, нягледзячы на цяперашнюю папулярнасць любога хайпа, тупіковы", - падкрэсліла спікер.

Журналістка таксама адзначыла, што, нягледзячы на змены, якія адбыліся ў СМІ за апошнія гады, галоўная праблема ў гэтай сферы засталася ранейшай.

© Sputnik / Максим БогдановичУдзельнікі майстар-класаў па спартыўнай журналістыцы
Эксклюзіў ад Б'ёрндалена: алімпійскія парады спартыўным журналістам - Sputnik Беларусь
Удзельнікі майстар-класаў па спартыўнай журналістыцы

"Як у жанчыны, якая адчыняе шафу, якая забітая барахлом, а надзець зусім няма чаго. Так і тут: хапае журналістаў, поўна СМІ, кожны блогер лічыць сябе журналістам, здольным пісаць на любыя тэмы, але пры гэтым зусім няма чаго чытаць", - канстатавала Вайцэхоўская.

Як працуюць спартыўныя прэс-службы

Падчас свайго выступу Алена Вайцэхоўская трохі раскрытыкавала стыль працы PR-менеджараў і работнікаў спартыўных прэс-службаў.

"У мяне склалася ўражанне, што галоўная задача прэс-службаў цяпер - гэта максімальна адсунуць прэсу ад спартсменаў і трэнераў, каб не мітусіліся, нічога лішняга не пісалі, не адцягвалі і не перашкаджалі трэніравацца. На мой погляд, гэта няправільна. Калі ў спорце твае кліенты дамагаюцца нейкіх вынікаў, гэта той самы момант, які трэба раскручваць на поўную катушку", - падкрэсліла журналістка.

На яе думку, задача PR-менеджараў і прэс-агентаў у тым, каб зрабіць свайго кліента максімальна прывабным для тых, хто яго акружае.

"Сучасныя PR-спецыялісты і работнікі спартыўных прэс-службаў дзейнічаюць так, каб спартсмен перастаў быць сабой. Яго вучаць, што і як казаць, і гэта вельмі адчуваецца. З-за гэтага журналісты да некаторых спартсменаў проста губляюць цікавасць. Тым больш, у спорце заўсёды ёсць новыя героі. Гэтага не разумеюць тыя, хто працуюць у прэс-службах", - патлумачыла Алена Сяргееўна.

© Sputnik / Максим БогдановичЖурналісты на майстар-класе SputnikPro
Эксклюзіў ад Б'ёрндалена: алімпійскія парады спартыўным журналістам - Sputnik Беларусь
Журналісты на майстар-класе SputnikPro

Каб праілюстраваць, як павінна працаваць прафесійная прэс-служба, Вайцэхоўская прывяла ў прыклад працу прэс-службаў каманд НХЛ. Яна распавяла, што там не пішуць малаінфарматыўныя прэс-рэлізы, а падаюць журналістам перад матчам столькі інфармацыі, што можна напісаць рэпартаж, не глядзеўшы матч.

Аб інтэрв'ю з Б'ёрндаленам

Напярэдадні майстар-класа ў МПЦ Sputnik Алена Вайцэхоўская сустрэлася з былым біятланістам, мужам Дар'і Домрачавай Уле Эйнаром Б'ёрндаленам.

Домрачава і Б'ёрндален - Sputnik Беларусь
Б'ёрндален "завязаў" з алкаголем у 12, а Домрачаву выбраў з-за прыгажосці

"Я прапанавала інтэрв'ю, а ён не адмовіў", - усміхнулася журналістка.

Яна распавяла пра некаторыя моманты, якія абмяркоўвала з вялікім спартсменам. Калі ён толькі пачынаў выступаць, у яго былі сур'ёзныя праблемы ў зносінах з журналістамі.

"Ён зусім не ўмеў размаўляць з людзьмі. Трэба разумець, што ён сабой ўяўляў. Па тых часах біятлон у Нарвегіі быў пустым месцам, у адрозненне ад лыж, а ён быў хлопчыкам са шматдзетнай сялянскай сям'і, дзе было дзевяць кароў, і дзе, як ён сам кажа, каровам часам надавалася нашмат больш увагі, чым дзецям. Ён сказаў, што неяк падышоў да журналіста і спытаў, як мне трэба сябе паводзіць, каб людзі хацелі са мной размаўляць, каб я перастаў успрымаць гэтую сітуацыю як стрэс. І вельмі ўплывовы нарвежскі журналіст сказаў яму: "Будзь сабой. Больш нічога не трэба", - падзялілася спікер.

Акрамя таго, ужо пасля інтэрв'ю са спартсменам адбылася не менш цікавая гутарка.

"Мы з Б'ёрндаленам абмяркоўвалі тонкасці дойкі кароў і коз. Прычым ён - як чалавек, які ўмее даіць карову, а я - як чалавек, які ўмее даіць казу. І ён мне кажа: "Я спрабаваў, у мяне не атрымалася, таму што казу рэальна даіць складане ", - адзначыла Вайцэхоўская.

SputnikPro - гэта серыя прэзентацый і майстар-класаў ад вядучых медыяменеджараў і журналістаў з каласальным досведам працы, якія гатовыя падзяліцца сваімі ведамі з журналістамі, прэс-сакратарамі, PR-спецыялістамі, студэнтамі старэйшых курсаў ВНУ, якія вучацца па спецыяльнасці. Праект SputnikPro стартаваў у Мінску вясной 2018 года і атрымаў высокую ацэнку медыясупольнасці.

Больш падрабязна пра спікерах і тэмах майстар-класа чытайце на Sputnik.

Стужка навiн
0