Пытанне паставак нафты ў Беларусь стала зноў актуальным на пачатку 2020 года: Беларусь і Расія не дамовіліся па кошце сыравіны, з-за чаго пастаўкі ў рэспубліку былі прыпыненыя. Мінск шукае альтэрнатыву расійскай нафты на іншых рынках, аднак пакуль гэтыя пошукі не завяршыліся поспехам. У каго і па якім кошце Беларусь будзе купляць нафту і як гэта адаб'ецца на эканоміцы рэспублікі - чытайце на Sputnik.
Адгрузка грузаў, хоць і ў меншых аб'ёмах, у цяперашні час адпраўляецца ў Клайпеду і перагружаецца на нафтавым тэрмінале KN для далейшага экспарту.
Азербайджанскае чорнае золата паступіць на Мазырскі НПЗ па трубаправодзе "Дружба" з украінскага порта ў Адэсе.
Гатунак нафты з ЗША White Eagle Blend - гэта сумесь розных гатункаў спецыяльна прыгатаваных для перапрацоўкі на прадпрыемстве ў Наваполацку.
Беларускі НПЗ у Наваполацку перапрацуе нафту з ЗША, якая па сваіх параметрах падобная на расійскі гатунак Urals.
Паводле слоў прэзідэнта, Мінск гатовы супрацоўнічаць з Масквой і адначасова будзе шукаць альтэрнатыўныя крыніцы пастаўкі нафты і газу.
Скарачэнне адгрузак расійскага "чорнага золата" для беларускіх НПЗ закране ў першую чаргу трубаправодны транспарт.
У цяперашні час у дарозе знаходзіцца яшчэ адно судна з грузам амерыканскай нафты, якое павінна прыбыць у літоўскую Клайпеду.
Чорнае золата для беларускага НПЗ у Мазыры будзе пастаўлена з украінскага порта па сістэме трубаправодаў, у якую ўваходзяць і магістральны нафтаправод "Дружба".
Чыгуначныя пастаўкі "чорнага золата" ў папярэднія гады няўхільна зніжаліся, таму што спажыўцы аддавалі перавагу больш танным трубаправодным пастаўкам.
Пасля разгрузкі "чорнае золата" будзе транспартавацца па нафтаправодзе "Адэса - Броды" і па другой ветцы"Дружбы" на Мазырскі НПЗ.
Сумарны аб'ём імпартных паставак чорнага золата на НПЗ у Наваполацку і Мазыры склаў крыху больш за 6 мільёнаў тон у першым паўгоддзі, што менш на 3,32 мільёна тон, чым за аналагічны перыяд мінулага года.
Азербайджанская кампанія пастаўляе чорнае золата для перапрацоўкі ў Беларусі праз порт у Адэсе, дзе яно перавальваецца або па чыгунцы, або па трубаправодзе.
Сыравіну на беларускія перапрацоўчыя заводы ў трэцім квартале будуць накіроўваць дзесяць расійскіх кампаній.
Транспарціроўка нафты на Наваполацкі НПЗ праз Клайпеду па чыгунцы - самы дарагі з магчымых варыянтаў паставак, лічыць вядучы аналітык Фонду нацыянальнай энергетычнай бяспекі Ігар Юшкоў.
Транспарціроўка танкера на завод "Нафтан" пройдзе па чыгунцы, на гэта спатрэбіцца прыблізна паўтара тыдня.
Беларускія НПЗ за апошнія пяць месяцаў перапрацавалі каля 5,4 мільёна тон нафты, якія паступілі з Расіі, Азербайджана, Нарвегіі і Саудаўскай Аравіі.
Пастаўкі на заводы ў Наваполацку і Мазыры трубаправодным транспартам у маі склалі, як і планавалася, 1,13 мільёна тон чорнага золата.
Першая ў гісторыі партыя тэхаскай нафты будзе перапрацаваная на НПЗ у Наваполацку, куды яе даставяць па чыгунцы з літоўскага порта.
Альтэрнатыўныя танкерныя пастаўкі дазваляюць забяспечваць энергетычную бяспеку і зніжаюць залежнасць Беларусі, лічаць у "Белнафтахіме".
Пытанні паставак сыравіны для беларускіх НПЗ з альтэрнатыўных крыніц прапрацоўваюцца па даручэнні прэзідэнта і ажыццяўляюцца ўжо з Азербайджана, Нарвегіі і Саудаўскай Аравіі.