Радыё

Водны шлях ад Балтыйскага мора да Чорнага: выгады і рызыкі Беларусі

Эканамічны эксперт патлумачыў радыё Sputnik, у чым плюсы і мінусы сумеснага праекта Беларусі, Украіны і Польшчы па злучэнні Чорнага і Балтыйскага мораў праз суднаходны водны шлях з умоўным індэксам E40.
Водный путь от Балтийского моря к Черному: выгоды и риски для Беларуси

Тэма стварэння суднаходнага воднага шляху з умоўным індэксам E40, які злучыў бы Чорнае і Балтыйскае мора, у цяперашні час рухаецца наперад у Беларусі, Украіне і Польшчы. Найбольш актыўна праект лабіруе Польшча, паколькі асноўныя будаўнічыя работы прыйдуцца на яе тэрыторыю.

Галоўная задача праекта — у злучэнні мораў праз адзіную сістэму суднаходных рэк і каналаў, якая пройдзе па тэрыторыі трох краін. Аб'ём асноўных капіталаўкладанняў толькі ў польскую частку шляху можа скласці 12 мільярдаў еўра, сам маршрут перавысіць 2 тысячы кіламетраў.

Майстар спорту міжнароднага класа па альпінізме, заваёўнік Эверэста і многіх іншых пікаў, снежны барс Віктар Лутаў. - Sputnik Беларусь
Радыё
Альпініст распавёў аб тым, як горы становяцца тэстам на трываласць

Эканамічны эксперт, прарэктар Фінансавага ўніверсітэта пры Урадзе Расійскай Федэрацыі Аляксей Зубец пракаментаваў радыё Sputnik выгоды і рызыкі гэтага праекта, а таксама выказаў сумневы ў яго рэальнасці.

"Я асабіста не веру ў рэалізацыю па некалькіх прычынах. Гэты праект будзе эфектыўным толькі ў тым выпадку, калі будзе мець дастаткова высокую прапускную здольнасць, гэта значыцца караблі класа "рака-мора", узяўшы груз у Фінляндыі ці Швецыі, праходзяць Балтыку, ідуць уверх па Вісле, потым па канале ў Прыпяць, Днепр, Чорнае мора, далей праз пралівы ў Міжземнае і куды-небудзь на Блізкі Усход. Тады гэты праект за кошт лагістыкі будзе прыносіць прыбытак", — адзначыў эксперт.

У той жа час галоўная праблема складаецца ў тым, што рака Прыпяць, якая павінна стаць злучальнікам паміж Дняпром і Віслай, занадта вузкая па шырыні, і ніякія буйныя караблі па ёй прайсці не могуць. Акрамя таго, і Днепр, і Прыпяць замярзаюць на зіму. Такім чынам, канал не будзе круглагадовым. Акрамя таго, у новага канала ўжо ёсць канкурэнты, у прыватнасці, пабудаваны ў 90-х гадах у Германіі суднаходны канал, які злучае Дунай і Рэйн.

Акрамя таго, нельга не ўлічваць меркаванне эколагаў аб тым, што будаўніцтва канала Е40 нанясе шкоду воднаму асяроддзю міжрэчча, Віслы і Дняпра. Але, з іншага боку, у праекта ёсць і пэўныя выгады, адзначыў суразмоўца.

"Па-першае, гэта будаўніцтва, таму што гэта ВУП, гэта працоўныя месцы, гэта вытворчасць будматэрыялаў. Па-другое, гэта таварны паток па тэрыторыі Польшчы, Беларусі, Украіны. У прынцыпе, праект цікавы, але па чыста аб'ектыўных прычынах прапускная здольнасць і клімат не спрыяюць таму, каб ён быў рэалізаваны", — канстатаваў Зубец.

Каментар эканамічнага эксперта, прарэктара Фінансавага ўніверсітэта пры Урадзе Расійскай Федэрацыі Аляксея Зубца слухайце на радыё Sputnik Беларусь.

Стужка навiн
0
Спачатку новыяСпачатку старыя
loader
У эфіры
Заголовок открываемого материала
Міжнародны
InternationalEnglishАнглійскіMundoEspañolІспанскі
Еўропа
DeutschlandDeutschНямецкіFranceFrançaisФранцузскіΕλλάδαΕλληνικάГрэчаскіItaliaItalianoІтальянскіČeská republikaČeštinaЧэшскіPolskaPolskiПольскіСрбиjаСрпскиСербскіLatvijaLatviešuЛатышскіLietuvaLietuviųЛітоўскіMoldovaMoldoveneascăМалдаўскіБеларусьБеларускiБеларускі
Закаўказзе
ԱրմենիաՀայերենАрмянскіАҧсныАҧсышәалаАбхазскіХуссар ИрыстонИронауАсецінскіსაქართველოქართულიГрузінскіAzərbaycanАzərbaycancaАзербайджанскі
Бліжні Усход
Sputnik عربيArabicАрабскіTürkiyeTürkçeТурэцкіSputnik ایرانPersianФарсіSputnik افغانستانDariДары
Цэнтральная Азія
ҚазақстанҚазақ тіліКазахскіКыргызстанКыргызчаКіргізскіOʻzbekistonЎзбекчаУзбекскіТоҷикистонТоҷикӣТаджыкскі
Усходняя і Паўднёва-Усходняя Азія
Việt NamTiếng ViệtВ'етнамскі日本日本語Японскі俄罗斯卫星通讯社中文(简体)Кітайскі俄罗斯卫星通讯社中文(繁体)Кітайскі
Паўднёвая Амерыка
BrasilPortuguêsПартугальскі