Тэма стварэння суднаходнага воднага шляху з умоўным індэксам E40, які злучыў бы Чорнае і Балтыйскае мора, у цяперашні час рухаецца наперад у Беларусі, Украіне і Польшчы. Найбольш актыўна праект лабіруе Польшча, паколькі асноўныя будаўнічыя работы прыйдуцца на яе тэрыторыю.
Галоўная задача праекта — у злучэнні мораў праз адзіную сістэму суднаходных рэк і каналаў, якая пройдзе па тэрыторыі трох краін. Аб'ём асноўных капіталаўкладанняў толькі ў польскую частку шляху можа скласці 12 мільярдаў еўра, сам маршрут перавысіць 2 тысячы кіламетраў.
Эканамічны эксперт, прарэктар Фінансавага ўніверсітэта пры Урадзе Расійскай Федэрацыі Аляксей Зубец пракаментаваў радыё Sputnik выгоды і рызыкі гэтага праекта, а таксама выказаў сумневы ў яго рэальнасці.
"Я асабіста не веру ў рэалізацыю па некалькіх прычынах. Гэты праект будзе эфектыўным толькі ў тым выпадку, калі будзе мець дастаткова высокую прапускную здольнасць, гэта значыцца караблі класа "рака-мора", узяўшы груз у Фінляндыі ці Швецыі, праходзяць Балтыку, ідуць уверх па Вісле, потым па канале ў Прыпяць, Днепр, Чорнае мора, далей праз пралівы ў Міжземнае і куды-небудзь на Блізкі Усход. Тады гэты праект за кошт лагістыкі будзе прыносіць прыбытак", — адзначыў эксперт.
У той жа час галоўная праблема складаецца ў тым, што рака Прыпяць, якая павінна стаць злучальнікам паміж Дняпром і Віслай, занадта вузкая па шырыні, і ніякія буйныя караблі па ёй прайсці не могуць. Акрамя таго, і Днепр, і Прыпяць замярзаюць на зіму. Такім чынам, канал не будзе круглагадовым. Акрамя таго, у новага канала ўжо ёсць канкурэнты, у прыватнасці, пабудаваны ў 90-х гадах у Германіі суднаходны канал, які злучае Дунай і Рэйн.
Акрамя таго, нельга не ўлічваць меркаванне эколагаў аб тым, што будаўніцтва канала Е40 нанясе шкоду воднаму асяроддзю міжрэчча, Віслы і Дняпра. Але, з іншага боку, у праекта ёсць і пэўныя выгады, адзначыў суразмоўца.
"Па-першае, гэта будаўніцтва, таму што гэта ВУП, гэта працоўныя месцы, гэта вытворчасць будматэрыялаў. Па-другое, гэта таварны паток па тэрыторыі Польшчы, Беларусі, Украіны. У прынцыпе, праект цікавы, але па чыста аб'ектыўных прычынах прапускная здольнасць і клімат не спрыяюць таму, каб ён быў рэалізаваны", — канстатаваў Зубец.
Каментар эканамічнага эксперта, прарэктара Фінансавага ўніверсітэта пры Урадзе Расійскай Федэрацыі Аляксея Зубца слухайце на радыё Sputnik Беларусь.