Другі штогадовы Міжнародны бронепрабег Саюзнай дзяржавы Расіі і Беларусі "Дарога мужнасці" стартаваў 16 чэрвеня ў Маскве. У рамках прабегу больш за 15 адзінак тэхнікі праедуць па маршруце Масква — Брэст — Масква. Мерапрыемства прымеркавана да 77-й гадавіны пачатку Вялікай Айчыннай вайны, распавялі ўдзельнікі прабегу ў прэс-цэнтры Sputnik.
"А нашы начальнікі ад яе збаўляюцца"
Традыцыйна прабег стартуе ля Галіцына пад Масквой і адтуль накіроўваецца ў Мажайскі раён на месца бітвы пад Барадзіно, дзе, як у вайну 1812 года, так і ў Вялікую Айчынную вайну, праходзілі знакавыя бітвы. Затым іх сустракае расійскі Смаленск, а за ім беларускія Вязьма, Орша, Мінск, а фінішуе прабег у Брэсце.
Маршрут бронепробега супадзе з месцамі абароны савецкіх войскаў у 1941 годзе. У мінулым годзе ўдзельнікі прабегу паставілі задачу пераплысці Керчанскі праліў, суправаджалі калону тэхнікі дэльфіны. А на беразе сустракалі ветэраны, некаторыя ўдзельнікі прабегу не стрымалі слёз падчас эмацыйнай сустрэчы.
У Беларусі ўдзельнікаў прабегу таксама сустракаюць урачыста. Асабліва радуюцца на "Лініі Сталіна".
"Мы па-добраму зайздросцім масквічам, якім удалося давесці машыны да таго стану, каб хадзіць на іх па дарогах агульнага карыстання, і ўдзячныя, што і Лінію Сталіна яны не абыходзяць бокам. Хлопцы ўзяліся захаваць тэхніку, якая ўжо не стаіць на ўзбраенні. А нашы начальнікі імкнуцца ад яе пазбавіцца, здаць у металалом. Мы не захавалі амаль нічога, дастаем з балот, аднаўляем, а мелі тысячы падобных адзінак", — распавёў памочнік дырэктара комплексу "Лінія Сталіна" Аляксандр Галубовіч.
Ён адзначыў, што такія прабегі патрабуюць і маральных, і фізічных сіл. Бо машыны не прызначаныя для падарожжаў, але ўчора ў Аляксандра была магчымасць пераканацца, што прафесійны кіроўца ўмее манеўраваць на БТР так, што здолеў таемнымі сцежкамі прайсці за ім ва ўмовах перакрытага горада. У наступным годзе каманда "Лініі Сталіна" плануе далучыцца да расіян і даехаць да Брэста.
"Інжынеры, вайскоўцы, бізнесмены, студэнты і нашы жонкі з дзецьмі, вось склад удзельнікаў. У мінулым годзе самай юнай удзельніцы было чатыры гады", — распавёў кіраўнік расійскага Ваенна-Тэхнічнага Таварыства Аляксей Мігалін аб удзельніках прабегу.
Жанчына за рулём БТР
Ёсць сярод вадзіцеляў і жанчыны. Падчас прабегу гэтага года Таццяна Гайна не будзе сядзець за рулём, але правы на кіраванне бронетранспарцёрам у яе ёсць.
"Ехаць нескладана, а вось плыць праблематычна. Калі перасякалі Керчанскі праліў, прыходзілася ўпірацца рукамі і нагамі, каб пераключаць перадачы. Спачатку было страшна, але пераплылі", — распавяла Таццяна.
Такія мерапрыемствы хоць натхняюць і саміх удзельнікаў, асабліва важныя для падрастаючага пакалення, лічыць Галубовіч.
"Яны даюць магчымасць яшчэ раз асэнсаваць падзеі вайны ці хаця б проста пацікавіцца, што ж гэта было", — лічыць ён.
Як сустракалі ўдзельнікаў прабегу і што самае складанае ў кіраванні БТР, глядзіце на відэа Sputnik.