МІНСК, 13 чэр - Sputnik. Міжнародны конкурс фотажурналістыкі імя Андрэя Сценіна апублікаваў шорт-ліст лаўрэатаў 2019 года.
Журы конкурсу, у склад якога ўвайшлі вядучыя фатографы і рэдактары сусветных выданняў, выбралі лепшыя з 6000 пададзеных работ. Сярод іх - праца беларускага фатографа Сяргея Гапона "Кубак тундры".
У 2019 годзе на пляцоўцы конкурсу спаборнічалі фотапрафесіяналы з 80 краін з усіх пяці кантынентаў. Усе працы, якія ўвайшлі ў шорт-ліст, адзначаны яркасцю формы і глыбінёй асэнсавання абранай аўтарам тэмы.
У лік пераможцаў-2019 увайшлі прадстаўнікі 17 краін. Імі сталі фатографы з Расіі, Францыі, Філіпін, Германіі, Індыі, Італіі, ЗША, Ірана, Мексікі, Турцыі, ПАР, Бангладэш, Ганконга, Партугаліі, Іспаніі, Беларусі і Егіпта. У тройку лідэраў па ліку прадстаўленых работ, якія выйшлі ў фінал, разам з Расіяй і Іранам ўвайшла Індыя, абыйдучы Іспанію, Егіпет і Мексіку.
Галоўнымі тэмамі работ 2019 года сталі глабальныя сацыяльныя выклікі. Маладыя фатографы ў апісанні іх не толькі спрабуюць стварыць новую візуальную мову, аб'ядноўваючы жанры і фарматы. Іх працы не проста пазначаюць праблемы і выкрываюць іх прычыны. Магчымыя наступствы гэтых праблем - для краіны, рэгіёну, або планеты ў цэлым - становяцца галоўнымі ў іх гісторыях.
Кажучы пра пераможцаў 2019 года, куратар конкурсу імя Андрэя Сценіна, кіраўнік службы візуальных праектаў МІА "Россия сегодня" Аксана Алейнік адзначыла: "Якасны ўзровень работ, які расце год ад года, не можа не радаваць. Галоўны паказчык прафесіяналізму ўдзельнікаў конкурсу - не толькі ў філігранным валоданні мовай фатаграфіі. Ён і ў выбары тэм. У першую чаргу, тэм сацыяльных, якіх у гэтым годзе вельмі шмат. Проста назваць праблему для маладых фатографаў ужо мала. Сучасная фотажурналістыка - ва ўменні звязаць прычыны і следствы праблемы, паглядзець далей яе імгненнага выражэння. Фатаграфіі ў гэтым няма роўных, паколькі яе мова - інтэрнацыянальная".
Старшыня журы конкурсу імя Андрэя Сценіна, брытанскі фатограф "Нью-Ёрк Таймс" (The New York Times) (ЗША) Джэймс Хіл: "Якасць конкурсных работ у цэлым вельмі высокая. Вядома, у розных намінацыях былі свае моцныя і слабыя бакі. Часам было складана вырашыць, хто з удзельнікаў варты ўзнагароды, а часам лідары былі відавочныя. У любым выпадку, гэта досыць складаны працэс для членаў журы, так як тут сабраліся і рэдактары, і фатографы. Усе мы глядзелі на конкурсныя работы са свайго пункту гледжання. Ацэньваць фатаграфіі або карціны - справа вельмі суб'ектыўная. Я атрымаў велізарнае задавальненне ад абмеркавання. Кожны з нас мог выказаць сваё меркаванне, чаму яго выбар упаў на тую ці іншую працу. І, улічваючы якасць работ, нам сапраўды было пра што паспрачацца".
Інтрыга, як размяркуюцца прызавыя месцы ў намінацыях конкурсу і хто стане ўладальнікам яго галоўнай узнагароды, Гран-пры, захаваецца да верасня. У першы месяц восені конкурс імя Андрэя Сценіна абвесціць пераможцаў на ўрачыстай цырымоніі ў Маскве. Тады ж адкрыецца выстава іх работ і будзе дадзены старт традыцыйнаму турнэ лаўрэатаў па гарадах свету.
Міжнародны конкурс фотажурналістыкі імя Андрэя Сценіна, арганізаваны МІА "Россия сегодня" пад эгідай Камісіі РФ па справах ЮНЕСКА, ставіць сваёй мэтай падтрымаць маладых фатографаў і прыцягнуць грамадскую ўвагу да задач сучаснай фотажурналістыкі. Гэта пляцоўка для маладых фатографаў - таленавітых, чулых і адкрытых да ўсяго новага, дзе яны звяртаюць нашу ўвагу на людзей і падзеі побач з намі.
У 2019 годзе Генеральнымі інфармацыйнымі партнёрамі конкурсу сталі інфармацыйна-партал навінаў Вести.Ru, агульнарасійскі дзяржаўны тэлеканал "Россия - Культура". Інфармацыйнае агенцтва і радыё Sputnik з'яўляецца Міжнародным інфармацыйным партнёрам конкурсу.