МІНСК, 18 вер - Sputnik. Першыя цягнікі "Штадлер" (Stadler) для Мінскага метрапалітэна будуць пастаўлены ў бліжэйшы час, пра гэта заявіў старшыня адміністрацыйнага савета, уладальнік кампаніі "Штадлер Рэйл Груп" Петэр Шпулер у ходзе сустрэчы з першым віцэ-прэм'ерам Беларусі Аляксандрам Турчынавым.
"Заказ Мінскага метрапалітэна - вельмі важны для нашага прадпрыемства "Штадлер Мінск". Мы ганарымся, што ў нас ёсць першыя цягнікі метро, якія паставім у бліжэйшы час. Прыемна, што іх не толькі зрабілі, але і распрацавалі ў Беларусі на нашым прадпрыемстве", - цытуе яго БелТА.
Шпулер адзначыў, што вытворчасць цягнікоў для метро - важны напрамак для прадпрыемства. "Мы бачым перспектывы ў пастаўках вагонаў на рынак СНД і Цэнтральнай Еўропы", - прызнаўся кіраўнік кампаніі.
Паводле яго слоў, асаблівасцю новых саставаў стане аўтаматычнае кіраванне па тэхналогіі, незвычайнай нават для краін Заходняй Еўропы. "У канцы лістапада мы гатовыя прадэманстраваць гэтыя магчымасці на практыцы на другой лініі метро ў Мінску", - распавёў Петэр Шпулер.
"Штадлер" у Мінску
Завод "Штадлер Мінск", які ўваходзіць у склад швейцарскай кампаніі "Штадлер Рэйл Груп", адкрылі ў лістападзе 2014 года. Ён стаў прадстаўніком аднаго з вядучых еўрапейскіх вытворцаў чыгуначнага рухомага саставу.
У сакавіку бягучага года прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка сустракаўся з уладальнікам "Штадлер Мінск" Петэрам Шпулерам. Кіраўнік дзяржавы ўспомніў, як падчас першай сустрэчы са Шпулерам яны разам пракаціліся па чыгунцы і прама падчас паездкі дамовіліся пабудаваць у рэспубліцы сумеснае прадпрыемства.
Тады ж Лукашэнка заявіў, што хацеў бы пракаціцца ў сталічным метро з дырэктарам "Штадлер". "Можа, падчас пастаноўкі на рэйкі гэтага цягніка мы з вамі пракоцімся яшчэ раз. Можа, у гэтай электрычцы ў нас з'явяцца новыя ідэі, як калісьці", - адзначыў беларускі лідар.
У ліпені бягучага года намеснік старшыні Мінгарвыканкама Аляксандр Дараховіч анансаваў, што адзін склад метро выйдзе ў жніўні-верасні і парадку пяці складаў - у снежні. За ўсё "Штадлер" паставіць Мінскаму метрапалітэну шэсць пяцівагонныя цягнікоў. У адрозненне ад звычайных, яны абсталяваны сістэмай кандыцыянавання і аўтаматычнага пажаратушэння.