Новы праект аб дарожным руху: што змяняецца для кіроўцаў

© Sputnik / Владимир ЖдановичМашыны ў Мінску на мосце праз Свіслач
Машыны ў Мінску на мосце праз Свіслач - Sputnik Беларусь, 1920, 08.04.2021
Падпісацца
Законапраект быў унесены ў ніжнюю палату беларускага парламента яшчэ ў 2018 годзе, але выклікаў масу спрэчак з-за ініцыятывы ДАІ ўвесці бальную сістэму. Ідэю не падтрымалі, з-за чаго дакумент перарабляўся некалькі разоў.

МІНСК, 7 кра - Sputnik. Напярэдадні беларускія дэпутаты ў першым чытанні прынялі праект новага закона "Аб дарожным руху". Што зменіцца для кіроўцаў?

Як атрымаць міжнародныя правы?

У новым законе ўводзіцца працэдура выдачы міжнародных вадзіцельскіх пасведчанняў, прадугледжаных Венскай канвенцыяй 1968 года. Права такога ўзору патрэбныя для таго, калі вы сядзеце за руль у тых краінах, якія падпісалі іншы дакумент - Жэнеўскую канвенцыю 1949 гады. Сярод іх Аўстралія, Алжыр, Андора, Аргенціна, Егіпет, Індыя, Іспанія, Канада, Кітай, Японія і яшчэ некаторыя (поўны іх спіс можна ўдакладніць у ДАІ).

Атрымаць міжнародныя правы нескладана: трэба падаць заяву, пашпарт, адно каляровае фота, к/п нацыянальнага ўзору, квітанцыю аб аплаце (за ўсё давядзецца заплаціць 62,24 рубля).

Таксама для грамадзян Расіі захавана права кіраваць ў Беларусі аўтамабілямі на падставе расійскага вадзіцельскага пасведчання да заканчэння яго тэрміну.

Экзамен на "аўтамаце"

Дэпутаты пайшлі насустрач курсантам аўташкол: зараз у іх будзе магчымасць здаваць квалiфiкацыйныя экзамены і атрымліваць правы толькі з аўтаматычнай трансмісіяй - гэта прасцей, чым на "механіцы".

Адпаведна, і права кіравання будзе толькі на машыну з "аўтаматам". Ёсць нюанс: калі вы захочаце перасесці на машыну "з ручкай", прыйдзецца пераздаваць іспыт на аўто з механічнай трансмісіяй.

Новыя паўнамоцтвы дзяржорганаў

Савет рэспублікі Нацыянальнага схода Рэспублікі Беларусь - Sputnik Беларусь, 1920, 05.04.2021
Праект закона аб абароне персанальных дадзеных накіраваны сенатарам
Міністэрства ўнутраных спраў надзяляецца паўнамоцтвамі вызначаць маршруты для навучання курсантаў у аўташколах і не ўзгадняць іх з ДАІ. Таксама, скасоўваецца кантроль за выкананнем парадку правядзення тэхагляду - прадугледжана ўвядзенне базы дадзеных ўліку вынікаў праходжання ТА.

Акрамя таго, мытнай і памежнай службам дазволена эвакуіраваць аўтамабілі без размяшчэння іх на стаянку.

Кантроль за меддаведкамі

Змены ўносяцца ў працэдуру кантролю вадзіцельскіх меддаведак. Цяпер МУС атрымае доступ да аўтаматызаванай базы дадзеных Міністэрства аховы здароўя аб выдадзеных медыцынскіх даведках для кіроўцаў, якія пацвярджаюць іх прыдатнасць да кіравання транспартнымі сродкамі.

Таксама праваахоўнікі змогуць датэрмінова накіроўваць кіроўцаў на абавязковы медыцынскі пераагляд і вызначаць парадак допуску асоб да кіравання спецтэхнікай - снегабалотаходамі, снегаходамі і мотавездеходамі.

А што там з бальнай сістэмай?

Законапраект "Аб дарожным руху" быў унесены ў Палату прадстаўнікоў у жніўні 2018 года. З тых часоў вялося яго актыўна абмеркаванне.

Прахожы з тэлефонам у Мінску - Sputnik Беларусь, 1920, 04.02.2021
Мінск трапіў у спісак самых бяспечных сталіц Еўропы
Больш за ўсё пытанняў ён выклікаў у частцы, дзе ДАІ прапаноўвала ўвесці бальную сістэму, якая, меркавалася, дапамагла б змагацца з сістэмнымі парушальнікамі ПДР. Аднак, ідэю не падтрымалі ні кіроўцы, ні ўлады, з-за чаго праект быў зменены ў гэтай частцы.

У бліжэйшы час закон павінны прыняць у другім чытанні.

Чытайце таксама:

Стужка навiн
0