Лукашэнка даў ацэнку беларускім мытнікам

© пресс-служба президента БеларусиСустрэча прэзідэнта Беларусі Аляксандра Лукашэнкі са Старшынёй Дзяржаўнага мытнага камітэта Уладзімірам Арлоўскім
Сустрэча прэзідэнта Беларусі Аляксандра Лукашэнкі са Старшынёй Дзяржаўнага мытнага камітэта Уладзімірам Арлоўскім - Sputnik Беларусь, 1920, 31.08.2021
Падпісацца
Па словах кіраўніка дзяржавы, мадэрнізацыя мытнай інфраструктуры выходзіць на першы план, паколькі рост грузапатоку праз рэспубліку за апошнія гады павялічыўся.
МІНСК, 31 жні – Sputnik. Нягледзячы на ​​санкцыі, грузапаток праз беларускую мытню павялічыўся на 12%, адзначыў прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка, прымаючы з дакладам старшыню ДМК Уладзіміра Арлоўскага.

"Павінен сказаць, што сістэма, якая ўзначальваецца вамі, спрацавала ў гэтым годзе пакуль станоўча. Па дадзеных, па тых лічбах, якія вы прадставілі, працуем станоўча. Дай бог, вытрымаць гэта на працягу гэтага года", - цытуе кіраўніка дзяржавы яго прэс-служба.

Кіраўнік Дзяржаўнага мытнага камітэта Уладзімір Арлоўскі зрабіў справаздачу, што за студзень-жнівень 2021 года беларускую мяжу перасяклі на 100 тысяч грузавікоў больш, чым у 2020-м. Аляксандр Лукашэнка, тым не менш, выказаў здагадку, што да канца года "можам яшчэ трошкі і дадаць".
Паводле яго слоў, у Беларусі вялікі транзітны патэнцыял.

Абвінавачанні ў кантрабандзе

Прэзідэнт заявіў, што заходнія краіны часта абвінавачваюць Беларусь у кантрабандзе, аднак замоўчваюць праблему наркатрафіка з Еўропы.
"Нас жа заходнікі вечна абвінавачваюць у тым, што мы займаемся кантрабандай, то цыгарэты не тыя да іх патрапілі, то нелегальная міграцыя, яшчэ нейкія праблемы. Але яны нічога не гавораць пра тое, што мы маем ад іх, асабліва наркату, сінтэтычныя наркотыкі, якія паступалі і паступаюць з Еўропы. Яны гэта замоўчваюць, таму што нявыгадна", - звярнуў увагу Лукашэнка.

Мадэрнізацыя пунктаў пропуску

Беларускі лідар асобна спыніўся на пытаннях мадэрнізацыі пунктаў пропуску на мяжы. Ён адзначыў, што мытную інфраструктуру трэба ўдасканальваць, паколькі рост грузапатоку праз рэспубліку за апошнія гады павялічыўся ў разы.
"Як ідуць справы на мяжы з будаўніцтвам гэтых пунктаў пропуску? Гэта вельмі важна", - задаў пытанне Лукашэнка.
Кіраўнік ДМК падкрэсліў, што асноўная частка сродкаў сёлета была накіравана на рэканструкцыю пункта пропуску "Верхні Церабяжаў" на беларуска-ўкраінскай мяжы. Яго прапускная здольнасць павялічылася ў 3,5 разы і склала 900 аўтамабіляў у суткі.
Паводле яго слоў, за апошнія 20 гадоў прапускная здольнасць на мяжы вырасла ў тры разы.
Ён таксама паведаміў, што ў рэспубліканскі бюджэт паступіла 6,4 мільярда рублёў, якія кантралююцца мытнікамі.

Чаму на мяжы ўзнікаюць чэргі?

На нарадзе ў Лукашэнкі не абыйшлі бокам і пытанне ўтварэння чэргаў на мяжы. Па словах Уладзіміра Арлоўскага, віны беларускіх мытнікаў у гэтым няма.
"Я далажыў (прэзідэнту - Sputnik), што ў асноўным прычына ўтварэння чэргаў грузавікоў на мяжы - гэта не заўсёды рытмічная праца нашых сумежных калег. Асабліва гэта відаць па літоўскім кірунку", - сказаў ён журналістам па выніках сустрэчы з кіраўніком дзяржавы.
Арлоўскі падкрэсліў, што вялікія чэргі на мяжы з Літвой збіраюцца ў асноўным у выхадныя дні. І дадаў, што беларускі бок працягне дапамагаць кіроўцам і перавозчыкам у стварэнні для іх камфортных умоў для чакання праходжання мяжы.
Таксама падчас нарады стала вядома, што літоўскі бок сёння не афармляе транспарт ў "Мядзінінкаі" (з беларускага боку - "Каменны Лог") з-за адсутнасці электрычнасці.
Чытайце таксама:
Мытня не дае дабро: на электрамабілі увядуць увазныя пошліны
Сістэма электроннай чаргі пачала дзейнічаць у "Каменным Лозе"
Беларуская мытня распавяла, хто вінаваты ў чэргах на мяжы з Літвой
Беларускія мытнікі не будуць афармляць аўтамабілі Skoda пры іх увозе ў краіну
Лукашэнка зацікавіўся грузапатокам праз Літву і Латвію
Новы пункт мытнага афармлення адкрыўся на беларуска-польскай мяжы
Структура мытні змянілася ў Беларусі
Стужка навiн
0