Гэта іншае? Захарава ацаніла рэакцыю Германіі на блакіроўку DW у Беларусі

© Пресс-служба МИД РФ / Перайсці ў фотабанкБрыфінг афіцыйнага прадстаўніка МЗС Расіі Марыі Захаравай
Брыфінг афіцыйнага прадстаўніка МЗС Расіі Марыі Захаравай - Sputnik Беларусь, 1920, 03.11.2021
Падпісацца на
Прадстаўнік расійскага МЗС параўнала водгукі нямецкіх улад на блакіроўку нямецкамоўных праектаў RT відэахостынгам YouTube і на абмежаванне Мінінфармам Беларусі доступу да вэб-рэсурсаў Deutsche Welle.
МІНСК, 3 ліс – Sputnik. Блакіраванне Deutsche Welle заснавана на канкрэтных нормах беларускага заканадаўства, заявіла Марыя Захарава ў сваім Telegram-канале.
Каментуючы рэакцыю на прынятае Міністэрствам інфармацыі Беларусі рашэнне аб абмежаванні доступу да вэб-рэсурсаў Deutsche Welle на тэрыторыі краіны, афіцыйны прадстаўнік МЗС Расіі адзначыла "сапраўды акрабатычную гнуткасць успрымання рэальнасці ў германскага палітычнага і медыйнага бамонду".
"Месяц таму з непранікальным спакоем, калі не з паказной абыякавасцю германскі істэблішмент паставіўся да бестэрміновай блакіроўкі двух каналаў нямецкамоўных праектаў расійскага медыяхолдынга RT відэахостынгам YouTube", – адзначыла яна, падкрэсліўшы, што доступу да крыніц інфармацыі былі ў адзін момант пазбаўлены больш за 700 тысяч падпісчыкаў.
Па словах Марыі Захаравай, ні сам факт падобнай цэнзуры, ні заявы RT і расійскага знешнепалітычнага ведамства, ні рэакцыя карыстальнікаў не змаглі паўплываць на сітуацыю.
Пры гэтым пасля таго, як 28 кастрычніка было агучана рашэнне аб блакіроўцы нямецкага Deutsche Welle на тэрыторыі Беларусі з-за распаўсюджвання экстрэмісцкіх матэрыялаў, паводле слоў афіцыйнага прадстаўніка МЗС Расіі, пачаўся "сапраўдны медыйны шторм", а беларускія ўлады ў Германіі "заклеймавалі "дыктатурай".
"Ці правільна я разумею, што ЗША, Прыбалтыка і сама Германія цяпер Берлінам будуць называцца менавіта так? Бо амерыканскія інтэрнэт-кампаніі блакіруюць СМІ, у Латвіі штампуюць крымінальныя абвінавачанні супраць журналістаў, у Літве афіцыйна забараняюць вяшчанне расійскім медыяаператарам, у Эстоніі пад пагрозамі турэмных тэрмінаў фактычна закрываюць рэдакцыю "Спутника", а ў Германіі перашкаджаюць іх адкрыццю", - задаецца пытаннем Марыя Захарава.
Яна падкрэсліла, што блакіроўка Deutsche Welle была рэалізавана ў адпаведнасці з беларускімі законамі, у той час як выразныя прэтэнзіі да дзейнасці RT у Германіі так і не былі сфармуляваны.
"У выпадку з нямецкім вяшчальнікам абвінавачанні заснаваны на канкрэтных нормах беларускага заканадаўства, аб якіх там цудоўна былі дасведчаны, у той час як "РТ ДЕ" заблакіравалі, што называецца, без суда і следства", – заявіла Захарава.
"Смешна і сумна сачыць за папаўненнем рубрыкі #ГэтаІншае", – падсумавала яна.

Ціск на расійскія СМІ за мяжой

Сэрвіс YouTube у верасні бягучага года выдаліў два нямецкія каналы RT (RT DE і DFP) без магчымасці аднаўлення. У кампаніі заявілі, што "ў YouTube ёсць дакладныя правілы супольнасці, у якіх выкладаецца, што дазволена на платформе".
Раней медыярэгулятар Люксембурга адмовіў RT у выдачы ліцэнзіі на вяшчанне на нямецкай мове на тэрыторыі краіны з прычыны неадпаведнасці тэлеканала тэхнічным крытэрыям. Афіцыйны прадстаўнік МЗС РФ Марыя Захарава адзначала ў сувязі з гэтым, што рашэнне не мае прэцэдэнтаў у практыцы дзейнасці дадзенага органа, паводле яе слоў "гэта дзікі, але прадказальны вынік непрыкрытага ціску ўлад суседняй ФРГ на люксембургскі бок".
Сітуацыя з расійскімі СМІ на Захадзе ў апошнія гады становіцца ўсё больш складанай. У лістападзе 2016 года Еўрапарламент прыняў рэзалюцыю, у якой гаворыцца аб неабходнасці супрацьдзеяння расійскім СМІ, пры гэтым галоўнымі пагрозамі ў дакуменце названы Sputnik і RT. Прэзідэнт Расіі, каменціруючы прыняцце гэтай рэзалюцыі, заявіў, што гэты дакумент сведчыць аб дэградацыі ўяўленняў аб дэмакратыі ў заходнім грамадстве.
Камп'ютэрная клавіятура, архіўнае фота - Sputnik Беларусь, 1920, 28.10.2021
Мінінфарм Беларусі патлумачыў блакіраванне Deutsche Welle
Чытайце таксама:
Захарава абвінаваціла АБСЕ ў падвойных стандартах пасля прысуду Аляксееву
Сайт нямецкага выдання Deutsche Welle у Беларусі заблакіраваны
Сіманьян назвала закрыццё YouTube нямецкіх каналаў RT медыйнай вайной
"Расіі трэба гэта жорстка спыняць": журналісты пра ціск на СМІ ў Латвіі
У Беларусі абмежаваны доступ да сайта "Рэгнум"
Рэсурсы "Белсата" прызнаны ў Беларусі экстрэмісцкімі
Мінінфарм назваў прычыну блакіроўкі сайта kp.by
Больш за 300 спраў распачата па фактах маніторынгу СМІ - Генпракуратура
Стужка навiн
0
Спачатку новыяСпачатку старыя
loader