"Белаэранавігацыя": абвінавачанні ЗША могуць быць часткай ціску на Мінск

© Sputnik / Антон Денисов / Перайсці ў медыябанкСамалёт Boeing 747-467 у небе
Самалёт Boeing 747-467 у небе - Sputnik Беларусь, 1920, 21.01.2022
Падпісацца
Амерыканскае міністэрства юстыцыі выставіла абвінавачанні чатыром беларускім чыноўнікам, якія нібыта змовіліся выкарыстоўваць ілжывае мініраванне на борце Ryanair, каб змяніць маршрут рэйса.
МІНСК, 21 сту – Sputnik. Абвінавачанне амерыканскімі ўладамі супрацоўнікаў "Белаэранавігацыі" можа быць ціскам або правакацыяй перад абмеркаваннем канчатковай справаздачы ICAO, заявіў намеснік генеральнага дырэктара беларускага дзяржпрадпрыемства Алег Казючыц, супраць якога пададзены іск.
Па словах Казючыца, ён не атрымліваў афіцыйнага апавяшчэння аб абвінавачаннях і даведаўся пра іх са СМІ.

"Па тых публікацыях, якія я прачытаў, я пакуль не разумею, наколькі гэта ўсё афіцыйна, рэальна, можа, чыстай вады ціск ці правакацыя. Ніхто мяне афіцыйна не інфармаваў. Калі б зранку не паглядзеў навіны, можа, пра гэта і не ведаў б", - сказаў прадстаўнік прадпрыемства агенцтву РІА Навіны.

Гэты іск ён расцэньвае як "поўнае глупства" і не выключае, што ён прадстаўлены ў якасці ціску на Мінск, "каб справакаваць на нейкія ўчынкі, крокі, дзеянні" перад абмеркаваннем фінальнага даклада ICAO, якое намечана на 31 студзеня.
"Гэта, як мінімум, непрыгожа, несалідна, некарэктна, пераходзіць рамкі здаровага сэнсу", - сказаў на заканчэнне намеснік дырэктара "Белаэранавігацыі".

Каму выставілі абвінавачанні?

Мінюст ЗША, які выконвае таксама функцыі генпракуратуры, выставіў абвінавачанні супраць некалькіх службовых асоб, нібыта вінаватых у экстранай пасадцы борта Ryanair у Мінску ў траўні 2021 года.
У спісак трапілі гендырэктар "Белаэранавігацыі" Леанід Чуро, яго намеснік Алег Казючыц і два супрацоўнікі дзяржбяспекі Беларусі, прозвішчы якіх не называюцца.
Па версіі амерыканскіх улад, яны змовіліся выкарыстоўваць ілжывае мініраванне на борце Ryanair, каб змяніць маршрут рэйса і затрымаць беларускага грамадзяніна – былога рэдактара прызнанага ў Беларусі экстрэмісцкім Telegram-канала NEXTA Рамана Пратасевіча.

Што вырашыла ICAO

Самалёт авіякампаніі Ryanair выконваў рэйс з Афінаў у Вільнюс 23 траўня 2021 года і экстрана сеў у Мінску з-за паведамлення аб мініраванні (якое пазней не пацвердзілася).
Еўрасаюз асудзіў пасадку ў Мінску борта ірландскай кампаніі, пасля чаго ўвёў абмежаванні на палёты як для еўрапейскіх авіякампаній над Беларуссю, так і для беларускіх – над Еўропай.
Міжнародная арганізацыя грамадзянскай авіяцыі (ICAO) некалькі месяцаў збірала інфармацыю аб інцыдэнце, пасля чаго ў кастрычніку 2021-га апублікавала прамежкавую справаздачу, а ў студзені 2022-га выдала канчатковую справаздачу.
У ёй заяўляецца, што інфармацыя аб бомбе на борце з'яўляецца наўмысна ілжывай, прычым распаўсюджванне гэтай інфармацыі не прыпісваецца якой-небудзь дзяржаве. Плануецца, што 31 студзеня ў Манрэалі справаздачу разгледзіць Савет ICAO і прыме далейшыя рашэнні па сітуацыі з авіяблакадай Беларусі.
Самалёт Ryanair з рэгістрацыйным нумарам SP-RSM, на якім ляцеў Раман Пратасевіч і які быў накіраваны ў Мінск пасля пагрозы выбуху, прызямляецца ў міжнародным аэрапорце Вільнюса. - Sputnik Беларусь, 1920, 18.01.2022
Сікорскі пракаменціраваў справаздачу ICAO па інцыдэнце з Ryanair
Чытайце таксама:
ЗША прад’явілі абвінавачанне чыноўнікам Беларусі з-за пасадкі Ryanair у Мінску
Самалёт Ryanair пасадзілі ў Мінску на аснове ілжывай інфармацыі – ICAO
ICAO апублікавала справаздачу па інцыдэнце з рэйсам Ryanair у Мінску
У Мінску назвалі матэрыял New York Times аб Ryanair інфармацыйным укідам
Макей распавёў аб мігрантах, санкцыях і інцыдэнце з Ryanair
Стужка навiн
0