Справаздача ICAO па інцыдэнце з самалётам Ryanair няпоўная – Сікорскі
© AFP 2024 / PETRAS MALUKASСамалёт Ryanair
© AFP 2024 / PETRAS MALUKAS
Падпісацца
Інцыдэнт з пасадкай самалёта адбыўся 23 траўня 2021 года, расследаванне праводзіцца міжнароднай арганізацыяй грамадзянскай авіяцыі.
МІНСК, 26 сту – Sputnik. Справаздача міжнароднай арганізацыі грамадзянскай авіяцыі (ICAO) па самалёце Ryanair з’яўляецца няпоўнай, бо не былі прадастаўлены запісы перамоў пілота з дыспетчарам з Літвы, заявіў кіраўнік дэпартамента па авіяцыі Мінтранса Беларусі Арцём Сікорскі ў эфіры тэлеканала "Беларусь 1".
Паводле яго слоў, спецыялісты ICAO даказалі, што самалёт Ryanair не перахаплялі, таксама не выяўлена абставін па патрабаванні змены курса. Калі б былі перамовы пілотаў у кабіне і размова з літоўскім дыспетчарам, то можна было б зразумець прычыну рэзкай змены курса.
"Чаго не хапае гэтай справаздачы? Зразумець, чаму экіпаж наўмысна сцёр свае перагаворы ў кабіне паветранага судна, менавіта таго моманту, калі яны прымалі рашэнне ляцець на Мінск. Другое: чаму няма перагавораў пілота з Літвой, у прыватнасці з літоўскім дыспетчарам", - сказаў кіраўнік дэпартамента па авіяцыі.
Сікорскі дадаў, што Мінск, у сваю чаргу, падаў ICAO запісы ўсіх перамоў і ішоў на сустрэчу ў расследаванні, паказваючы сваю адкрытасць.
"З таго боку запісы сціраюцца, інфармацыя знікае, справаздач няма, і пілот не дае інтэрв’ю", - падкрэсліў кіраўнік дэпартамента па авіяцыі.
На яго думку, з гэтай прычыны справаздача ICAO з’яўляецца няпоўнай.
Закрытае неба
Самалёт кампаніі Ryanair, які ляцеў з Афінаў у Вільнюс, экстрана прызямліўся ў Мінску 23 траўня пасля паведамлення аб мініраванні борта, якое пазней не пацвердзілася.
Беларускія праваахоўнікі знялі з рэйса Рамана Пратасевіча, заснавальніка прызнанага экстрэмісцкім у Беларусі Telegram-канала Nexta. Ён і яго дзяўчына былі затрыманы ў аэрапорце.
ЕС асудзіў такія дзеянні і ўвёў абмежаванні для палётаў еўрапейскіх авіякампаній над рэспублікай, таксама беларускім авіяперавозчыкам забаранілі выкарыстоўваць паветраную прастору над Еўропай і прызямляцца ў еўрапейскіх аэрапортах.
Абмежаванні для "Белавія" на палёты ў Еўропу дзейнічаюць ужо восьмы месяц. Раней у інтэрв’ю Sputnik дырэктар беларускага дэпартамента па авіяцыі выказаў меркаванне, што нейкі час пасля апублікавання даклада ICAO забарона на палёты ў Еўропу захаваецца.
Абмеркаванне прамежнага даклада па "беларускім пытанні" ў ICAO адбылося ў канцы кастрычніка 2021 года, даклад аб інцыдэнце быў апублікаваны 18 студзеня 2022 года. Плануецца, што Савет арганізацыі збярэцца 31 студзеня і абмяркуе далейшыя дзеянні, "якія могуць быць зроблены арганізацыяй на падставе вывадаў даклада".
Чытайце таксама:
"Белаэранавігацыя": абвінавачанні ЗША могуць быць часткай ціску на Мінск
Самалёт Ryanair пасадзілі ў Мінску на аснове ілжывай інфармацыі – ICAO
Сікорскі пракаменціраваў справаздачу ICAO па інцыдэнце з Ryanair
Раман Пратасевіч: я заключыў дасудовае пагадненне са следствам і замаху не баюся
Генпракуратура Беларусі накіравала ў суд справу расіянкі Сапегі