Забарона RT DE у Германіі: МЗС РФ аб'явіў меры ў адказ

© Sputnik / Наталья Селиверстова / Перайсці ў фотабанкБудынак міністэрства замежных спраў РФ на Смаленскай-Сенечнай плошчы ў Маскве
Будынак міністэрства замежных спраў РФ на Смаленскай-Сенечнай плошчы ў Маскве - Sputnik Беларусь, 1920, 03.02.2022
Падпісацца на
Yandex newsTelegram
Напярэдадні камісія рэгістрацыі і нагляду медыярэгулятараў ФРГ афіцыйна забараніла вяшчанне тэлеканала RT DE у Германіі, заявіўшы, што ў арганізатараў вяшчання няма неабходнага дазволу.
МІНСК, 3 лют – Sputnik. У Расіі закрыюць карэспандэнцкі пункт Deutsche Welle і анулююць акрэдытацыі ўсіх супрацоўнікаў яго расійскага бюро, паведамілі ў МЗС РФ.
Такое рашэнне расійскае знешнепалітычнае ведамства прыняло "ў рамках аб'яўленых 2 лютага мер у адказ у парадку рэакцыі на недружалюбныя дзеянні ФРГ па забароне спадарожнікавага і іншага вяшчання нямецкамоўнага тэлеканала RT DE".
Расійскі бок таксама складзе пералік прадстаўнікоў структур, якія маюць дачыненне да блакіравання вяшчання тэлеканала RT DE у Германіі. Гэтым асобам будзе забаронены ўезд у РФ. У ведамстве падкрэслілі, што публікаваць "чорны спіс" не будуць.
Акрамя таго, Масква аб'явіла "спыненне спадарожнікавага і іншага вяшчання тэлерадыёкампаніі "Дойчэ Вэле" на тэрыторыі Расійскай Федэрацыі".
"Інфармацыя аб наступных этапах мер у адказ будзе своечасова апублікаваная", - заявілі ў ведамстве.
Галоўны рэдактар ​​медыягрупы "Россия сегодня" і тэлеканала RT Маргарыта Сіманьян падзякавала расійскім уладам за прынятыя меры.
У расійскім карпункце Deutsche Welle, па дадзеных сайта кампаніі, працуе каля 50 штатных і пазаштатных супрацоўнікаў.

Што адбылося?

Аб запуску новага кругласутачнага навіннага канала на нямецкай мове - RT DE - стала вядома 16 снежня 2021 года. Платформа YouTube заблакавала канал у дзень пачатку вяшчання.
У жніўні 2021 года Люксембург афіцыйна адмовіў RT DE выдаць ліцэнзію на вяшчанне, у якасці аргументаў былі пазначаны "інфармацыя і аналіз нямецкіх уладаў".
У верасні YouTube выдаліў два каналы RT DE без права аднаўлення нібыта за "парушэнні правілаў супольнасці".
22 снежня ў Крамлі заявілі, што сітуацыя з блакіроўкай вяшчання тэлеканала RT DE супярэчыць еўрапейскаму духу і нормам, але апошнім часам на Захадзе на гэта не зважаюць.
18 студзеня гэтага года міністр замежных спраў Расіі Сяргей Лаўроў паведаміў, што Расія адкажа, калі прыгнёт RT у Германіі не скончыцца. Ён таксама сказаў, што расійскія СМІ ў ФРГ і нямецкія медыя ў Расіі павінны працаваць у роўных, недыскрымінацыйных умовах.
У сераду, 2 лютага, стала вядома, што вяшчанне RT DE павінна быць забаронена паводле рашэння нямецкага рэгулятара MABB. Галоўны рэдактар ​​медыягрупы "Россия сегодня" і тэлеканала RT Маргарыта Сіманьян назвала рашэнне поўнай лухтой. RT DE плануе апратэставаць рашэнне рэгулятара ў судзе.

Deutsche Welle у Беларусі

Сайт нямецкага выдання Deutsche Welle у Беларусі заблакавалі ў кастрычніку 2021 года. Міністэрства інфармацыі прыняло рашэнне аб абмежаванні доступу да парталу навін на фоне таго, што на медыяпляцоўцы распаўсюджваліся гіперспасылкі на матэрыялы, прызнаныя экстрэмісцкімі на падставе адпаведных рашэнняў суда.
Згодна з артыкулам 19 закона "Аб супрацьдзеянні экстрэмізму" забаронена распаўсюджваць экстрэмісцкія матэрыялы, а таксама гіперспасылкі на іх.
Чытайце таксама:
Крэмль пракаменціраваў забарону RT DE у Германіі
Сіманьян аб забароне RT у Германіі: вяшчаць не спынім
Нямецкі рэгулятар пастанавіў спыніць вяшчанне RT DE
Стужка навiн
0