Флаги России и Беларуси - Sputnik Беларусь, 1920
Саюзная дзяржава Беларусі і Расіі
Як сёння развіваецца Саюзная дзяржава? Якія рашэнні прымаюцца для паляпшэння жыцця грамадзян Беларусі і Расіі? Апошнія навіны аб супрацоўніцтве Мінска і Масквы чытайце ў матэрыялах Sputnik.

"Гаспадыня меднай гары" і "Шиномонтаж": у Мінску адкрылася выстава карцін з тканіны

© Sputnik / Тамара БеляеваКарціны члена саюза мастакоў Беларусі Любові Кірылавай
Карціны члена саюза мастакоў Беларусі Любові Кірылавай - Sputnik Беларусь, 1920, 27.05.2023
Падпісацца
Эксклюзіў
У мінскім Доме Масквы выстаўлены ўнікальныя работы двух майстроў лапікавай пластыкі – Веры Шчарбаковай з Расіі і Любові Кірылавай з Беларусі.
Некалькі дзесяткаў унікальных работ у тэхніцы лапікавай пластыкі прадстаўлены ў мінскім Доме Масквы. Сюды прывезлі свае работы член саюза мастакоў Беларусі Любоў Кірылава і член творчага саюза мастакоў Расіі Вера Шчарбакова.
Нягледзячы на ​​тое, што ўрачыстае адкрыццё выставы прайшло напярэдадні, а ў пятніцу раніцай карэспандэнт Sputnik Тамара Бяляева спусцілася на другі паверх дома Масквы пафатаграфаваць прыгожыя яркія работы, здарылася творчая ўдача. Аўтары работ па дзіўным збегу абставін зазірнулі на выставу літаральна на 15 хвілін. Як кажуць – самі прыйшлі на эксклюзіў.

"Напісаныя" тканінай

Любоў Кірылава – вядомы майстар, які працуе ў аўтарскай тэхніцы мастацкага тэкстылю. Яе карціны знаходзяцца ў Палацы Незалежнасці, храмах, Вярхоўным судзе Беларусі, а таксама ў прыватных калекцыях.
Майстар кажа, што яе работы трэба разглядаць як карціны, "напісаныя" тканінай.
© Sputnik / Тамара БеляеваЧлен саюза мастакоў Беларусі Любоў Кірылава
Члена союза художников Беларуси Любовь Кириллова - Sputnik Беларусь, 1920, 27.05.2023
Член саюза мастакоў Беларусі Любоў Кірылава
"Тут і лён, і парча, і шоўк, і арганза, і пацеркі, і стразы, і тасьма. А аб’ём – гэта дадатковая святлацень. Гэта ўсё трапляе пад паняцце аўтарскай тэхнікі", - распавяла Любоў Мікалаеўна.
Па словах жанчыны, як мастак па тканіне яна працуе большую частку жыцця, творчы шлях пачала адразу пасля заканчэння інстытута ў 1983 годзе.
"Гэту тэхніку я сама распрацавала. Пачынала з адзення. Але тканіны ў той час былі сціплыя, хацелася іх неяк упрыгожыць. Потым з’явіліся новыя матэрыялы, якія дазволілі творча працаваць з тканінай, пачала рабіць складаныя работы", - расказвае майстар.
Кароткае інтэрв’ю, літаральна ў пяць хвілін, яна дае на фоне адной з самых вядомых работ пад назвай "Гаспадыня меднай гары".
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена союза художников Беларуси Любови Кирилловой - Sputnik Беларусь
1/4
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины в технике лоскутной пластики - Sputnik Беларусь
2/4
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена союза художников Беларуси Любови Кирилловой - Sputnik Беларусь
3/4
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена союза художников Беларуси Любови Кирилловой - Sputnik Беларусь
4/4
1/4
2/4
3/4
4/4
"Гэтай карціне ў гэтым годзе споўнілася 20 гадоў. Я яе рабіла каля года", - расказала майстар.
Гаворачы аб асаблівасцях яе аўтарскай тэхнікі, майстар адзначае, што ёсць складанасці і тонкасці работы з тканінай, падрыхтоўкі матэрыялу. Карціны робяцца некалькі месяцаў, а калі няправільна падрыхтаваць тканіну, то яна проста пачне сыпацца на стадыі стварэння карціны.
Майстар расказвае, што на яе выставах публіка падыходзіць, разглядае карціны і не можа зразумець – з чаго яны зроблены.
"А гэта разнастайнасць тканін – парчы, аксаміту, шоўку. І самае галоўнае – зрабіць так, каб кожная тканіна працавала на іншую", - распавядае яна, прыводзячы ў прыклад сваю работу "Касмічная мадонна з немаўлём".
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена союза художников Беларуси Любови Кирилловой - Sputnik Беларусь
1/6
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена союза художников Беларуси Любови Кирилловой - Sputnik Беларусь
2/6
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена союза художников Беларуси Любови Кирилловой - Sputnik Беларусь
3/6
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена союза художников Беларуси Любови Кирилловой - Sputnik Беларусь
4/6
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена союза художников Беларуси Любови Кирилловой - Sputnik Беларусь
5/6
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена союза художников Беларуси Любови Кирилловой - Sputnik Беларусь
6/6
1/6
2/6
3/6
4/6
5/6
6/6
Асаблівасцю гэтай карціны з’яўляецца тое, што ўсе кавалачкі тканіны маюць унізе напаўненне. Гэта стварае дадатковую гульню святлаценю, а тасьма, якая таксама выкарыстоўваецца ў рабоце, стварае графіку.
"Людзі нават хочуць пакратаць – з чаго гэта зроблена. Ім здаецца, што гэта метал – так гуляе спалучэнне тканін", - усміхаецца Любоў Мікалаеўна.

"Шиномонтаж" і "Кадриль"

Яшчэ адным аўтарам, чые работы выстаўлены ў Доме Масквы ў Мінску, з’яўляецца расійскі майстар Вера Шчарбакова.
© SputnikЧлен творчага саюза мастакоў Расіі Вера Шчарбакова
Член творческого союза художников России Вера Щербакова - Sputnik Беларусь, 1920, 27.05.2023
Член творчага саюза мастакоў Расіі Вера Шчарбакова
Па словах мастачкі, у Мінск яна прывезла дзесяць сваіх карцін, выкананых у тэхніцы лапікавай пластыкі, але ўсе яны адрозніваюцца спосабам выканання, тэматыкай і каларыстыкай.
Асаблівую ўвагу майстар звяртае на дзве карціны, выкананыя ў адным стылі і прадстаўленыя адным блокам, які носіць назву "Двойные свадебные кольца". Адна з работ называецца "Шиномонтаж", а другая "Кадриль"
"Шиномонтаж" у стрыманых танах, тут вельмі моцны асацыятыўны рад. Мы адразу прадстаўляем – зіма, брудны, снег, на ім малюнак шын аўтамабіляў, якія прыехалі на мантаж", - расказвае мастак.
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена творческого союза художников России Веры Щербаковой - Sputnik Беларусь
1/5
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена творческого союза художников России Веры Щербаковой - Sputnik Беларусь
2/5
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена творческого союза художников России Веры Щербаковой - Sputnik Беларусь
3/5
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена творческого союза художников России Веры Щербаковой - Sputnik Беларусь
4/5
© Sputnik / Тамара Беляева
Картины члена творческого союза художников России Веры Щербаковой - Sputnik Беларусь
5/5
1/5
2/5
3/5
4/5
5/5
Другая карціна, выкананая ў той жа геаметрыі, як тлумачыць Вера Шчарбакова, адрозніваецца ад "Шиномонтажа", работа "Кадриль" звязана з душэўным старадаўнім танцам з аднайменнай назвай.
"У рабоце вельмі шмат ручной вышыўкі. Гэта стварае стан душэўнасці і мілага наіўнага танца. Менавіта гэта мне хацелася давесці да гледача", - рэзюміруе аўтар.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Таксама на Sputnik:
Выстава "Арт-Мінск" праходзць у Палацы мастацтва – фота
Прыгажосць Тыбета ў яго людзях: жывапісец з Кітая прывёз у Мінск карціны
Радасць быцця і аптымізм: у Мінску праходзіць выстава карцін Кустодзіева
Стужка навiн
0