Трымараны для Палесся: ніжагародцы дапамогуць Беларусі аднавіць флот

© Photo : Александр Сидоров
Падпісацца
Расіяне прапануюць Беларусі праект, дзякуючы якому ў Брэсцкай вобласці адродзяць турыстычны флот – рабіць судны змогуць у Пінску.
Спецыялісты з Ніжагародскай вобласці дапамогуць рэанімаваць Пінскі суднабудаўніча-суднарамонтны завод. Пачаць збіраюцца з турыстычных суднаў, але, магчыма, што пасля возьмуцца і за грузавыя. Акрамя таго, ніжагародцы гатовы дапамагчы Пінску ў развіцці берагавой інфраструктуры, ужо ёсць і папярэднія праекты.
Беларускі прэзідэнт Аляксандр Лукашэнка яшчэ ў маі адзначаў, што рэспубліка не з’яўляецца марской дзяржавай, але спецыялісты ў суднабудаўнічай галіне засталіся. Прэзідэнт даручыў губернатару Брэсцкай вобласці Пятру Пархомчыку "сур’ёзна гэтай справай займацца".
Чакаецца, што дапамагаць спускаць судны на ваду ў Беларусі будзе ТАА "Судостроительная верфь "РосПромРесурс". Гэтая група кампаній з Ніжняга Ноўгарада мае вялікі вопыт праектавання воднага транспарту.
Sputnik паразмаўляў з галоўным канструктарам арганізацыі Аляксандрам Сідаравым і даведаўся, як расіяне дапамогуць беларусам аднавіць флот.

Аляксандр Сідараў
© Photo : Александр Сидоров
Перададуць тэхналогіі
"РосПромРесурс" спецыялізуецца на праектаванні і будаўніцтве суднаў. Пры гэтым увасабляе ў жыццё поўны цыкл праекта: ад ідэі на паперы да спуску на ваду. Акрамя таго, ніжагародцы займаюцца рамонтам і мадэрнізацыяй плаўсродкаў.
"Мы гатовы і зацікаўлены ва ўзаемавыгадным супрацоўніцтве для ўвасаблення праектаў сумесна з Пінскім суднабудаўнічым – суднарамонтным заводам, забяспечыўшы тым самым перадачу тэхналогіі. Таксама будзем суправаджаць на этапе будаўніцтва суднаў, акажам канструктарскую падтрымку", - сказаў Сідараў.
Ён нагадаў, што ў час візіту прадстаўнікоў беларускага завода на прадпрыемства ў Ніжні Ноўгарад было сумесна распрацавана некалькі праектаў для супрацоўніцтва. Іх збіраюцца абмеркаваць з прадстаўнікамі Пінскага завода падчас візіту ў адказ восенню 2025-га.

Судны верфі "РосПромРесурс"
© Photo : Александр Сидоров
Што прапануюць беларусам?
Ніжагародцы гатовы прапанаваць Пінскаму заводу праекты, якія распрацаваны іх канструктарскім бюро. Пры неабходнасці могуць там спраектаваць і судна, улічваючы суднапускную пляцоўку (сліп) на тэрыторыі беларускага прадпрыемства. Мэтазгоднай жа бачаць вытворчасць трымаранаў.
"Нашы праекты розных тыпаў і прызначэнняў – ад глісіруючых хуткасных суднаў, суднаў тэхнічнага флоту, пасажырскіх суднаў да плывучых аб’ектаў, але першараднай задачай з’яўляецца рэалізацыя турыстычных маршрутаў па водных шляхах Беларусі. Адным з гатовых і прапанаваных намі суднаў з’яўляецца ўзгоднены з Расійскім класіфікацыйным таварыствам праект пасажырскага маламернага судна, трымарана. Дадзены праект судна будуецца на нашай вытворчай пляцоўцы серыйна", - удакладніў галоўны канструктар "Судостроительная верфь "РосПромРесурс".
Ён звярнуў увагу на тое, што з улікам вопыту ніжагародцаў ажыццявіць заказ на тэрыторыі Пінскага завода рэальна ў тэрмін да паўгода.
Падыходзіць для турызму
Паводле слоў Сідарава, сярэдняя хуткасць трымарана складае 15 км/гадз, што задавальняе запыты турыстычных агенцтваў, якія праводзяць экскурсійныя маршруты на малых рэках.
Ён адзначыў, што ў час наведвання тэрыторыі прадпрыемства "Днепра-Бугскі водны шлях" у рамках рабочага візіту ў Пінск дэлегацыі з Ніжагародскай вобласці звярнуў увагу на два судны на падводных крылах тыпу "Палессе" праекта 17091. Выраблены яны былі Гомельскім суднабудаўнічым заводам.
"Дадзеныя судны захаваны кіраўніцтвам наведвальнага прадпрыемства і ў дадзеным выпадку наша КБ гатова і зможа рэалізаваць праект па аднаўленні, мадэрнізацыі… дадзеных суднаў", - дадаў галоўны канструктар.

Судны верфі "РосПромРесурс"
© Photo : Александр Сидоров
Адродзяць прадпрыемства
Адным з варыянтаў супрацоўніцтва з Беларуссю ніжагародцы бачаць адраджэнне Пінскага суднабудаўнічага – суднарамонтнага завода.
Яны гатовы хутка арганізаваць у рэспубліцы праект буйнавузлавой зборкі суднаў.
"Па дадзенай тэхналогіі мы гатовы на ўласнай вытворчай пляцоўцы і тэхналагічнай аснастцы ажыццяўляць зборку буйных вузлоў, такіх як секцыі корпуса з абвязкай сістэм, надбудовы, гатовыя сілавыя модулі, закупленае абсталяванне. З кожным заказам судна аб'ём вузлоў, якія пастаўляюцца, будзе памяншацца, што ў канчатковым выніку прывядзе да поўнага цыкла пабудовы на тэрыторыі Пінскага завода", - тлумачыць Сідараў.
Будаваць пасажырскія трымараны змогуць у кароткія тэрміны – ад чатырох да шасці месяцаў. Гэта час з моманту размяшчэння заказу на заводзе, да здачы судна заказчыку.
"Што тычыцца іншых праектаў суднаў, то пры наяўнасці заказу Пінскаму заводу, улічваючы магутнасці, тэрмін рэалізацыі судна, які дазваляе ажыццявіць спуск на наяўным сліпе, арыентыровачна будзе складаць ад 1,5 да трох гадоў, калі казаць аб самаходным судне, абсталяваным пад патрабаванні заказчыка і патрабаванні правіл Расійскага класіфікацыйнага таварыства", - дадаў Сідараў.
На гэтым ніжагародцы спыняцца не збіраюцца, яны гатовы дапамагчы Пінску развіць берагавую інфраструктуру. Гаворка ідзе аб гатовых рашэннях-комплексах са сваімі плывучымі прычаламі з сістэмай размацавання на месцы базіравання.

Судны верфі "РосПромРесурс"
© Photo : Александр Сидоров
Ці рэнтабельна будзе?
Спецыялісты "Судостроительная верфь "РосПромРесурс" правялі маркетынгавыя даследаванні і высветлілі, што для горада з насельніцтвам ад 40 тыс чалавек камерцыйныя рэйсы будуць рэнтабельнымі.
Акрамя таго, Пінскаму заводу забяспечаць загрузку суднабудаўнічых вытворчых магутнасцей. Турысты і жыхары беларускага горада атрымаюць магчымасць недарагога адпачынку на вадзе з аўдыягідам, які раскажа аб выдатных мясцінах і асаблівасцях рэгіёна.
Сідараў звярнуў увагу на тое, што зараз першараднай задачай з’яўляецца запуск турыстычных маршрутаў па водных шляхах Беларусі.
"Такім чынам, напэўна, пачнем з невялікіх прагулачных суднаў, але, магчыма, беларускія калегі прапануюць і іншыя варыянты ў залежнасці ад пастаўленых задач", - падкрэсліў ён.
Вопыт супрацоўніцтва ёсць
Ніжагародцы ў 2016 годзе паставілі два судны на паветранай падушцы "Мираж" для Дзяржпагранкамітэта ў рамках супрацоўніцтва па ахове агульнай мяжы Саюзнай дзяржавы Расіі і Беларусі.
Вопыт супрацоўніцтва па пастаўцы суднаў для агульных патрэб ёсць, механізмы наладжаны. Таму і ў пытаннях аднаўлення беларускага флоту затрымак быць не павінна.
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"

