Дети на белорусско-польской границе - Sputnik Беларусь, 1920
Калючая загарода Еўрасаюза
Літва абвінавачвае Беларусь у патоку мігрантаў. Латвія прыпыніла працу аднаго з пунктаў пропуску. Польшча збівае мігрантаў і пакідае іх за плотам на сваёй мяжы. Навіны аб стане спраў на мяжы Беларусі і ЕС чытайце ў матэрыялах Sputnik.

Будзённа і без ажыятажу: Літва адкрыла два ПП на мяжы з Беларуссю

© Sputnik / Виктор ТолочкоБеларуска-літоўская мяжа
Беларуска-літоўская мяжа - Sputnik Беларусь, 1920, 20.11.2025
Падпісацца
Задума Вільнюса па "блакадзе" беларусаў не ўдалася: аднавіць працу пунктаў пропуску прыйшлося раней за задуманы тэрмін.
Карэспандэнт Sputnik Васіль Малашэнкаў пабываў на мяжы з Літвой, паглядзеў, як усё прайшло. А заадно паспрабаваў прааналізаваць, навошта літоўскія ўлады закрывалі пункты пропуску на мяжы з Беларуссю.

Імідж нішто?

Літва пачала псаваць свой транзітны патэнцыял яшчэ некалькі гадоў таму, калі фактычна добраахвотна закрыла шлях многім беларускім грузам у порт Клайпеды.
Затым, у жніўні 2023-га былі закрыты аўтамабільныя пункты пропуску "Шумскас" (з боку Беларусі – "Лоша") і "Твярячус" ("Відзы"). У сакавіку 2024-га па ініцыятыве Вільнюса перасталі працаваць "Лаварышкес" ("Катлоўка") і "Райгардас" ('Прывалка").

Ва ўсім вінаватыя шарыкі

У канцы кастрычніка гэтага года літоўскія ўлады вырашылі пайсці на радыкальныя меры. Да паўночы 30 лістапада, гэта значыць фактычна да 1 снежня, яны закрылі два астатнія пункты – "Шальчынінкай" ("Беняконі") і "Мядзінінкай" ("Каменны Лог"). Хаця ў другім нейкі рух усё ж захоўваўся.
© Sputnik / Виктор ТолочкоБеларуска-літоўская мяжа
Белорусско-литовская граница - Sputnik Беларусь, 1920, 20.11.2025
Беларуска-літоўская мяжа
Уехаць у Літву дазволілі асобным катэгорыям: напрыклад, дыпламатам, літоўскім грамадзянам і некаторым іншым. Цікавым было абгрунтаванне гэтага рашэння. Вільнюс зафіксаваў факты парушэння паветранай прасторы. У небе былі заўважаны метэазонды з кантрабанднымі цыгарэтамі, а значыць трэба закрыць сухапутную мяжу. Такая была логіка літоўскага боку. Яна чакала выбачэнняў за "паветраныя шарыкі".

Прыклад Польшчы

Магчыма, ва ўрада Літвы быў свой хітры план, але ў выніку на мяжы з беларускага боку сабралася больш за тысячу фур з літоўскімі дзяржнумарамі. Перавозчыкі пачалі несці страты: кожны дзень чакання каштаваў грошай. Плюс да гэтага зноў пацярпеў імідж прыбалтыйскай рэспублікі як транзітнай краіны.
І раптам на гэтым фоне Польшча аднавіла працу двух пунктаў: ​​"Кузні Беластоцкай" і "Баброўнікаў" (з беларускага боку гэта "Брузгі" і "Бераставіца"). Раней суседзі Беларусі, якія ўваходзяць у ЕС, спаборнічалі ў тым, хто больш пунктаў закрые, а зараз трэнд памяняўся карэнным чынам.
Літоўскія ўлады вырашылі адступіцца. Пад вечар 19 лістапада яны афіцыйна апавясцілі беларускі бок, што адкрыюць мяжу ў 1:00 20 лістапада па беларускім часе.

Ажыятажу не было

Мяжа была закрыта 23 дні, і многім з абодвух бакоў ужо даўно хацелася яе пераехаць па розных прычынах (бізнес, паездка да родных, іншыя прычыны).
І ўсё ж позна вечарам 19 лістапада ніякага ажыятажу ля пункта пропуску "Беняконі", гэта значыць з боку Беларусі, не назіралася. За гадзіну да адкрыцця мяжы ў электроннай чарзе было толькі некалькі легкавушак і з дзясятак фур.
© Sputnik / Виктор ТолочкоАжыятажу на мяжы не было
Ажиотажа на границе нет - Sputnik Беларусь, 1920, 20.11.2025
Ажыятажу на мяжы не было
Так, на спецыяльнай стаянцы ў "Беняконей" сабралася вялікая колькасць фур, але літоўскія ўлады аб’явілі аб сваім рашэнні так імкліва, што многія вадзіцелі проста не паспелі прыехаць да сваіх велікагрузаў.
Відаць, гэтая транспартная пухліна будзе рассмоктвацца яшчэ не адзін дзень.

Адны страты

Бок, які прыбывае, аб’яўляе: "Мы прыбылі!".
Бок, які прымае, гаротна канстатуе: "Якое там? Адны страты!".
© Sputnik / Виктор ТолочкоПершыя вадзіцелі праходзяць пагранкантроль на беларуска-літоўскай мяжы
Первые водители проходят погранконтроль на белорусско-литовской границе - Sputnik Беларусь, 1920, 20.11.2025
Першыя вадзіцелі праходзяць пагранкантроль на беларуска-літоўскай мяжы
Толькі так зараз можна апісаць лагістыку на літоўскім напрамку. Хутчэй за ўсё таму і не было ажыятажу з-за адкрыцця мяжы. А раптам заўтра закрыюць ці прыдумаюць якія-небудзь абмежаванні? Гэтая думка не дае спакою зараз усім, хто перасякае мяжу з ЕС.

Гумар і гасціннасць

У такой сітуацыі можа выратаваць толькі гумар. Таму Юрый, вадзіцель першай фуры, якая ехала ў Літву, сустрэў натоўп журналістаў рэплікай: "А дзе каравай?". Калі яго спыталі, ці доўга прыйшлося чакаць, ён зноў пажартаваў, але ў той жа час сказаў праўду.
"Ды глупства. 47 дзён. Дробязь", - сказаў ён.
Юрый вязе ўдабрэнні з Узбекістана ў Літву на фуры з узбекскімі нумарамі. Яго кампанія панесла страты. Праз Польшчу ён ехаць не мог з-за ўзбекскіх нумароў. На Латвію дарога таксама была закрыта, бо няма "дазволу", гэта значыць дазволу на грузаперавозкі ў гэтым напрамку.
Затое Юрый змог спаўна ацаніць беларускую гасціннасць.
"Тут людзі нармальна прымаюць усе. У любы дом пастукаў, і там прымаюць", - падзяліўся ўражаннямі дальнабойшчык.
Аграгарадок Беняконі з-за такіх вадзіцеляў, якія прыпыніліся, толькі выйграў. Мясцовая крама спраўна адпускала тавар і атрымлівала выручку.
Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Пункт пропуску Бераставіца - Sputnik Беларусь, 1920, 17.11.2025
Калючая загарода Еўрасаюза
Два пункты пропуску на беларуска-польскай мяжы аднавілі працу
Стужка навiн
0