Лукашэнка прызнаў, што механізм выплаты дарожнага збору выклікае спрэчкі

Беларускія ўлады заявілі, што за апошні дзясятак гадоў на рамонт і падтрыманне дарожнай інфраструктуры ў рэспубліцы было выдаткавана 10 мільярдаў рублёў.
Sputnik

МІНСК, 16 ліс - Sputnik. Найбуйнейшыя хуткасныя магістралі ў Беларусі не зрабілі платнымі для айчынных легкавых аўтамабіляў, сказаў кіраўнік дзяржавы на нарадзе ў Палацы Незалежнасці, прысвечанай дарожнаму збору.

Аплата па АРІП і без прывязкі да тэхагляду: як зменіцца дарожны збор

Дзяржаўная пошліна за допуск транспартных сродкаў да дарожнага руху існуе ў Беларусі з 2014 года. Такім чынам, улады вырашылі прымусіць усіх аўтааматараў удзельнічаць у фінансаванні дарожнай інфраструктуры.

Паводле слоў беларускага лідара, толькі за апошнія 10 гадоў на рамонт і ўтрыманне дарожнай сеткі рэспубліканскія ўлады выдаткавалі 10 мільярдаў рублёў.

"Але ў адрозненне ад суседніх краін нават буйнейшыя хуткасныя магістралі мы не зрабілі платнымі для беларускіх легкавых аўтамабіляў", - упэўнены ён.
Аляксандр Лукашэнка лічыць, што беларускае грамадства гатова ўдзельнічаць у суфінансавання рамонту і будаўніцтва новых дарог, што не выклікае спрэчак.

"Іх выклікае сам механізм выплаты", - цытуе кіраўніка дзяржавы БелТА.

Справа ў тым, што дарожны збор не ўлічвае такі фактар, як частата выкарыстання транспарту і паездкі па дарогах. Фактычна той, хто ездзіць кожны дзень і той, хто зрэдку садзіцца за руль, плацяць у казну адну і тую ж суму.

Беларускі лідар заклікаў удзельнікаў нарады вызначыць, якім чынам абнавіць аплату дарожнага збору, каб зрабіць яго справядлівым, каб гэта было зразумела беларусам і не занадта затратна.

"Гэта значыць, мы можам прызначыць такую ​​цану, што людзі проста плаціць не змогуць. Таму зразумела, што трэба ўсталяваць справядлівы парадак. З іншага боку - каб чалавек, прытрымліваючыся гэтага справядлівага крытэра, мог нешта плаціць. Мы ж не можам у чалавека адабраць палову яго даходаў або апошнія грошы", - прызнаў ён.

Раней чыноўнікі прапаноўвалі адмяніць дзеючую дзяржпошліну і наўзамен яе ўвесці новы збор або падатак, але ўжо без прывязкі да праходжання тэхагляду з магчымасцю аплачваць па месяцах рух.

Іншы варыянт мае на ўвазе адмену дзяржпошліны, але пры гэтым выдаткі на ўтрыманне дарог прапануецца ўключыць у кошт паліва. Цікава, што раней дарожны збор ужо ўключаўся ў кошт паліва ў Беларусі і з увядзеннем дзяржпошліны ўлады не выраблялі выліку яго з кошту паліва і бензіну.