"Дастаеўскія размалёўкі", або Проста аб складаным: як у школе вывучаюць класікаў

У гэтым годзе ўвесь свет святкуе 200-годдзе з дня нараджэння Фёдара Дастаеўскага. Дату адзначаюць не толькі ў Расіі. У Беларусі шэраг мерапрыемстваў у рамках "Дзён Дастаеўскага ў Мінску" арганізаваў Рускі Дом.
Sputnik
Практычна ўсе школы Мінска атрымалі незвычайныя размалёўкі. Тут героі твораў Дастаеўскага, апісанні іх вобразаў, цытаты класіка. Менавіта такім незвычайным спосабам дзецям дапамагае пазнаёміцца ​​са складаным і шматгранным светам герояў Дастаеўскага, прапануючы перадаць сваё разуменне раманаў праз колер.
"У сучасных нашых дзяцей не так шмат магчымасцей, каб глыбока вывучыць творчасць Фёдара Міхайлавіча Дастаеўскага: 5 гадзін праграмы за ўсе школьныя гады навучання - гэта вядома, вельмі мала. А творы вялікія і складаныя. Усё гэта дапамагае дзецям увайсці ў свет пісьменніка", - расказвае настаўніца рускай мовы і літаратуры гімназіі №5 Людміла Англінская.
Магчымасць задумацца над кветкамі матывуе дзяцей больш дэталёва пагрузіцца
Кветапіс – важная частка твораў Дастаеўскага. І такі спосаб працы з вучнямі ў цікавай для іх форме дапамагае пачаць размову са школьнікамі і зацікавіць іх. Бо не сакрэт, дадае настаўніца рускай мовы і літаратуры Таццяна Юдашкіна, што ў сучасных школьнікаў няма вялікага жадання чытаць класіку, асабліва, калі гаворка ідзе пра Дастаеўскага.
“Гэта матывуе дзяцей больш дэталёва пагрузіцца ў тэму. Старшакласнікам вельмі цікава. А нам цікава бачыць, як разумеюць герояў дзеці. Ёсць класічнае разуменне колеру ў Дастаеўскага – гэта адназначна, але дзецям трэба даць магчымасць убачыць гэта самім, самавыразіцца. А потым іх гэта можа падштурхнуць глыбей знаёміцца ​​з творамі класіка”, - кажа Таццяна Юдашкіна.
Старшакласнікі расказваюць, што правялі вялікую падрыхтоўчую работу. Напрыклад, прыйшлося пагрузіцца ў інтэрнэт, каб зразумець, як выглядалі незнаёмыя прадметы гардэроба. А яшчэ прааналізаваць, як кветапіс дапамагае раскрываць змены ўнутранага стану героя.
Пасля ўрокаў дзеці захацелі прачытаць кнігі Дастаеўскага, якіх не было ў праграме
Дарэчы, цікава параўнаць успрыманне 10-класнікаў, якія толькі-толькі пачынаюць знаёміцца ​​з творчасцю Фёдара Міхайлавіча (буянства фарбаў, стракатыя, яркія прадметы гардэроба) і старэйшых дзяцей, якія прачыталі сур'ёзныя і складаныя раманы і глыбей зразумелі свет Дастаеўскага.
Настаўнікі расказваюць, што пасля такіх урокаў дзеці захацелі прачытаць і тыя кнігі, якіх не было ў праграме. Дзесяцікласнікі ж вырашылі пачаць знаёмства з творчасцю пісьменніка крыху раней, а хтосьці адправіўся з бацькамі ў Санкт-Пецярбург, каб прасякнуцца атмасферай і прайсціся па мясцінах Дастаеўскага.
"Я мастак, таму мяне захапілі гэтыя размалёўкі. Колеры ў Дастаеўскага вельмі важныя, прынята думаць, што яго творы выпраменьваюць такую ​​змрочную і дастаткова цёмную энергетыку. Гэта іншы Пецярбург, антураж, ён вельмі самабытны. І каб перадаць гэта, важна выкарыстоўваць не толькі цёмныя колеры, але і дастаткова кантрасныя, якія мы вырашылі выкарыстоўваць у сваёй размалёўцы”, - распавядае вучаніца 11-га класа гімназіі №5 Аліна Барташэвіч.
Чытайце таксама:
Кіраўнік БПЦ: Дастаеўскі – адна з самых яркіх з'яў хрысціянскай цывілізацыі
Дастаеўскі. Знайсці ў чалавеку чалавека
Дастоева і Дастаеўскі: што звязвае класіка з беларускай вёскай на Палессі