Сікорскі пракаменціраваў справаздачу ICAO па інцыдэнце з Ryanair

Міжнародная арганізацыя грамадзянскай авіяцыі (ICAO) напярэдадні разаслала ўсім сваім членам справаздачу аб расследаванні інцыдэнту з самалётам Ryanair.
Sputnik
МІНСК, 18 сту – Sputnik. Мінск уважліва аналізуе справаздачу ICAO і выяўляе асобныя моманты для карэкціроўкі, заявіў дырэктар дэпартамента па авіяцыі Мінтранса Беларусі Арцём Сікорскі ў аўторак у Мінску, перадае карэспандэнт Sputnik.
Разгляд справаздачы плануецца 31 студзеня, удакладніў ён. Нагадаем, абмеркаванне прамежнага даклада па "беларускім пытанні" адбылося ў канцы кастрычніка 2021 года, пасля чаго камісія ICAO прызначыла дату разгляду фінальнай справаздачы па сітуацыі з самалётам ірландскай авіякампаніі.
"Найбольш важна, што група прыняла доказы беларускага боку, што перахвату або прымусу да пасадкі, або змянення маршруту самалёта Ryanair з боку Беларусі не было, у прыватнасці ваенным самалётам Міг-29, аб чым раней заяўлялася", - сказаў Сікорскі.
"Таксама ў справаздачы адзначаецца, што з боку лётнага экіпажа і кабіннага экіпажа самалёта Ryanair ніякіх візуальных сігналаў яны не назіралі, не было сувязі з гэтым паветраным суднам. Гэты доказ таго, што перахвату або прымусу да пасадкі або змянення маршруту не было", – падкрэсліў кіраўнік дэпартамента.
"Другі вельмі важны момант, які адзначаны ў дакуменце, пра што і мы раней гаварылі, што выглядае дзіўным: дадзеныя аб'ектыўнага кантролю перагавораў экіпажа ў кабіне не захавалася, з прычыны таго, што экіпаж Ryanair не выключыў бартавыя самапісцы пасля пасадкі ў Мінску", – адзначыў Сікорскі.
Тым самым экіпаж не захаваў дадзеныя кантролю з таго моманту, як яны прымалі рашэнне аб пасадцы самалёта ў Мінску, сказаў прадстаўнік беларускага Мінтранса.
"Дэпартамент па авіяцыі ўважліва вывучае гэты дакумент, мы будзем працягваць узаемадзеянне з ICAO", - сказаў Сікорскі.
Паводле яго слоў, такое ўзаемадзеянне будзе накіравана на тое, каб да 31 студзеня ўнеслі ўдакладненні ў канчатковую справаздачу.
Таксама ў Мінску разлічваюць на тое, што будзе разгледжана скарга на дзеянні шэрага еўрапейскіх краін, якія ўвялі незаконныя санкцыі ў дачыненні да Беларусі, адзначыў кіраўнік дэпартамента.

Пасадка Ryanair і закрытае неба

Самалёт авіякампаніі Ryanair, які ляцеў з Афінаў у Вільнюс, экстрана прызямліўся ў Мінску пасля перададзенага паведамлення аб мініраванні (пазней яно не пацвердзілася) 23 траўня 2021 года.
У той жа дзень былі затрыманы былы рэдактар ​​прызнанага ў Беларусі экстрэмісцкім Telegram-канала NEXTA Раман Пратасевіч, а таксама яго сяброўка, грамадзянка Расіі, Сафія Сапега.
У ЕС асудзілі вымушаную пасадку ў Мінску самалёта Ryanair і заклікалі ўвесці дадатковыя санкцыі ў дачыненні да Беларусі. У пачатку чэрвеня былі ўведзены абмежаванні для палётаў еўрапейскіх авіякампаній над Беларуссю, а беларускім авіяперавозчыкам забаранілі выкарыстоўваць паветраную прастору над Еўропай і прызямляцца ў еўрапейскіх аэрапортах.
Абмежаванні для "Белавія" на палёты ў Еўропу дзейнічаюць ужо восьмы месяц. Раней у інтэрв'ю Sputnik дырэктар беларускага дэпартамента па авіяцыі выказаў меркаванне, што нейкі час пасля апублікавання даклада ICAO забарона на палёты ў Еўропу захаваецца.
ICAO апублікавала справаздачу па інцыдэнце з рэйсам Ryanair у Мінску
Чытайце таксама:
СК: распаўсюджаны Польшчай запіс перагавораў па рэйсе Ryanair зманціраваны
У Мінску назвалі матэрыял New York Times аб Ryanair інфармацыйным укідам
Скаргу Беларусі ў ICAO на забарону палётаў "Белавія" разгледзяць у 2022 годзе
Макей растлумачыў, чаму ICAO увесь час адкладае справаздачу па Ryanair
Сікорскі расказаў аб мігрантах, крушэнні Ан-12, ICAO і лёсе "Белавія"