МІНСК, 25 кра - Sputnik. У Беларусі зараз назіраецца высокі попыт на палёты з абласных аэрапортаў, пра гэта заявіў дырэктар Дэпартамента па авіяцыі Мінтранса Арцём Сікорскі ў эфір тэлеканала СТБ.
Пры гэтым ён удакладніў, што няма патрэбнай працы з боку турыстычных агенцтваў і фірм, якія будуць выкупляць месцы на гэтых самалётах.
"Дазволы авіяцыйным перавозчыкам, у тым ліку замежным, выдадзены. І для палётаў з абласных аэрапортаў мы таксама планавалі пэўныя чартарныя праграмы як сіламі айчыннага перавозчыка, так і замежных", - дадаў ён.
Праца ва ўмовах санкцый
Дырэктар дэпартамента адзначыў, што Беларусь вельмі ўважліва сочыць за сітуацыяй з адкрыццём паветранай прасторы, бо гэта адыгрывае вялікую ролю і для працягласці пералёту, і для эканамічных паказчыкаў кожнага рэйса. Але ўсё гэта не мае ніякага значэння, калі не будзе гарантавана бяспека, падкрэсліў Сікорскі.
Ён расказаў, што дэпартамент пры атрыманні новых даных аб адкрыцці нейкай часткі паветранай прасторы, дэталёва аналізуе іх, і толькі потым прымае рашэнне дапускаць беларускіх перавозчыкаў да палётаў па пэўных маршрутах ці не. Але дапушчаны яны будуць толькі пры ўмове бяспекі гэтых паветраных перавозак.
Што датычыцца работы авіяцыйнага перавозчыка Беларусі, нацыянальнага аэрапорта, абласных аэрапортаў, "Белаэранавігацыя" ва ўмовах санкцый, то, паводле інфармацыі Сікорскага, па ўсіх гэтых прадпрыемствах распрацаваны антыкрызісныя планы мер.
Даклад ICAO
Міжнародная арганізацыя грамадзянскай авіяцыі (ICAO) можа дапрацаваць даклад аб экстранай пасадцы ў Мінску самалёта Ryanair так, каб ён адпавядаў чаканням Захаду, мяркуе Сікорскі.
Ён нагадаў аб тым, што даклад па інцыдэнце быў апублікаваны, аднак не задаволіў некаторыя краіны.
"Ён быў разгромны не для нас, а быў разгромны для тых, хто нас абвінавачваў у перахопе паветранага судна", - сказаў кіраўнік дэпартамента.
Супрацоўніцтва з Расіяй
Сікорскі расказаў, што ў Беларусі і Расіі ёсць асобная рабочая карта па грамадзянскай авіяцыі. Яна прадугледжвае пытанні як эканамічнага характару, так і пытанні бяспекі палётаў, авіяцыйнай бяспекі, пытанні пошуку, ратавання і многія іншыя.
Бакі таксама працуюць і над пытаннем зніжэння тарыфаў для беларускіх перавозчыкаў. Беларускі бок таксама прапануе разгледзець пытанне кабатажу як грузавога, так і пасажырскага.
Паводле інфармацыі дырэктара дэпартамента, да канца гэтага года Беларусь і Расіі павінны па ўсіх пунктах гэтых дарожных карт выдаць адпаведныя рашэнні.
Мадэрнізацыя аэравакзальнага комплексу
Цяпер працягваецца мадэрнізацыя дзеючага аэравакзальнага комплексу.
"Калі казаць пра аэраэкспрэс, то гэтая тэма больш пра грошы. Ніхто не будзе ўкладваць грошы ў той праект, які немэтазгодны. У цяперашні час яго рэалізацыя ў сувязі з гэтымі ўмовамі крыху прыпыненая, я маю на ўвазе практычную рэалізацыю. Разам з тым ідзе праектаванне. Мы цяпер разам з праекціроўшчыкам, з Нацыянальным аэрапортам, абмяркоўваем варыянты ўваходнай групы", - адзначыў Сікорскі.
Напрыклад, там плануецца рэалізаваць варыянт "сухія ногі", каб пасажыр, які выходзіць з электрычкі, калі прыбывае ў аэрапорт, мог спакойна накіравацца да стоек рэгістрацыі.
Плануецца і будаўніцтва наступнага тэрмінала, неабходнага для абслугоўвання шырокафюзеляжных самалётаў.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь
Чытайце таксама:
Паляцець з Мінска ў Баку зараз можна кожны дзень
"Белавія" пачынае палёты ў Екацярынбург і Казань
"Белавія" будзе лятаць на курорты Егіпта праз Казахстан