МІНСК, 25 мая - Sputnik. Авіяцыйная галіна Беларусі спраўляецца з наступствамі еўрапейскіх санкцый, цяпер палёты ажыццяўляюцца ў 16 аэрапортаў у розных краінах, заявіў першы віцэ-прэм'ер урада Беларусі Мікалай Снапкоў.
"Краіны Еўропы забаранілі выкарыстоўваць нам сваю паветраную прастору, да іх, на жаль, далучыліся некаторыя партнёры ЕС. Большасць еўрапейскіх кампаній пайшлі з нашага рынку, і з 10 перавозчыкаў, якія працуюць у краіне, засталося толькі тры", - расказаў Снапкоў падчас выступлення ў парламенце.
Акрамя гэтага, авіяцыйны флот Еўрасаюза лятае ў абход Беларусі, што ўплывае на работу "Белаэранавігацыі", за 4 месяцы 2022 года абслужана ў 2 разы менш палётаў, сказаў Снапкоў.
Паводле яго слоў, з-за еўрапейскіх санкцый узнікла і праблема недахопу паветраных суднаў, а беларускія самалёты лятаюць па змененых маршрутах, што ўплывае ў тым ліку і на кошт палётаў.
"У мінулым годзе парк "Белавія" складаў 29 самалётаў, 18 былі ў лізінгу, санкцыі ЕС прадугледжваюць разрыў (дагавора аб лізінгу). 15 самалётаў былі вернуты лізінгадаўцам, а тры, дзякуючы аператыўным рашэнням прэзідэнта, былі поўнасцю аплачаны і выкуплены", – сказаў Снапкоў.
Паветраны флот "Белавія"
На гэты момант флот "Белавія" складаецца з 15 самалётаў, чаго цалкам дастаткова для выканання ўсіх запланаваных рэйсаў - як рэгулярных, так і чартарных.
Яшчэ вясной мінулага года паветраны флот "Белавія" налічваў 29 самалётаў: адзін Boeing 737-8, дзевяць Boeing 737-800, два Boeing 737-500, тры Boeing 737-300, два Embraer 195-E2, сем Embraer 195, пяць Нагадаем, у кастрычніку 2021-га тры барты "Белавія" адначасова пакінулі Беларусь, адправіўшыся ў Нур-Султан на часовую стаянку.
У кампаніі заявілі, што летам 2022 года "Белавія" плануе купіць і ўзяць у лізінг новыя самалёты, але ўжо не ў ЕС.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь
Чытайце таксама:
Амаль 9 гадзін: самалёты ў Тэль-Авіў з Мінска будуць лятаць па-новаму
Расійскі лоўкостар "Победа" ўпершыню запускае рэйсы ў Беларусь
Новыя чартары і рэйсы ў РФ: Сікорскі аб авіяцыі ва ўмовах санкцый