Аўдзеева: ёсць некалькі асноўных прынцыпаў напісання добрай навіны

Па словах расійскага медыяменеджара, існуе цэлы шэраг забароненых фраз, якія нельга выкарыстоўваць у стварэнні кантэнту навін.
Sputnik
МІНСК, 19 кас – Sputnik. Існуе некалькі асноўных правіл таго, як "прадаць" навіну чытачу, сказала кіраўнік рэдакцыі маніторынгу і каардынацыі галоўнай дырэкцыі інфармацыі медыягрупы "Россия сегодня" Яна Аўдзеева падчас майстар-класа, які адбыўся ў чацвер на пляцоўцы МПЦ Sputnik Беларусь.
Яна нагадала, што любая навіна складаецца з пяці асноўных частак – загалоўка, ліда, кантэксту, цытаты, якая пацвярджае змест, і бэкграўнду. Калі нечага з гэтага няма, навіна будзе здавацца няпоўнай.

"У першую чаргу загаловак павінен быць цікавы, каб чытач захацеў адкрыць заметку, і кароткім – у ідэале 75 сімвалаў, але не больш за 90", - адзначыла спецыяліст.

Таксама ў ліку асноўных патрабаванняў – інфарматыўнасць і зразумеласць.
У загалоўку можна выкарыстоўваць агульнавядомыя скарачэнні і абрэвіятуры (МЗС, МУС і гэтак далей), астатнія – не пажадана.
Што да ліда, то ён павінен пацвярджаць загаловак і быць канцэнтраваным выразам усёй навіны. Як правіла, лід складаецца з аднаго сказа на 40-45 слоў і адказвае на пытанні – што, хто, дзе і калі гэта паведаміў.
Майстар-клас па стварэнні кантэнту навін у рамках праекта SputnikPro 19 кастрычніка
Асобную ўвагу эксперт надала фразам, якія нельга выкарыстоўваць у "шапцы" артыкула.
"Існуюць так званыя забароненыя канструкцыі: "як вядома", "як паведаміў", "на прэс-канферэнцыі ў аўторак", "у Мінску ў панядзелак у адным з раёнаў горада" і гэтак далей. Бо да сутнасці навіны чытач можа не дачытаць", - растлумачыла Аўдзеева.

Што павінна быць унутры

Кантэкст – тое, што робіць навіну важнай. Калі мы правільна прапішам гэтую частку тэксту, навіна можна зрабіцца больш цікавай, запэўніла прадстаўнік медыягрупы "Россия сегодня".
Майстар-клас па стварэнні кантэнту навін у рамках праекта SputnikPro 19 кастрычніка
У навіне, у якой прысутнічае дзеючая асоба, павінна быць цытата. Яе роля – пацвярджаць тое, што напісана ў загалоўку або ў лідзе.
"Уявім сабе навіну: "У Беларусі ўвялі чатырохдзённы працоўны тыдзень". Вядома ж, я захачу паглядзець цытату, каб пераканацца ў праўдзівасці гэтай інфармацыі", - падкрэсліла яна.
Акрамя таго, цытата можа выконваць ролю страхоўкі ад неразумення карэспандэнтам і страхоўкі ад юрыдычных праблем.
"А яшчэ часта – гэта прыгожыя і яркія заявы, якія актуальны для цэлага шэрага беларускіх палітыкаў і не толькі", - канстатавала Аўдзеева.
Нарэшце, бэкграўнд (многія журналісты называюць гэтую частку тэксту проста "бэк"). Ён дае ўяўленне аб тым, як гісторыя развівалася раней. Гэта можа быць набор фактаў, якія дапамагаюць ацаніць маштаб падзеі.

Што такое SputnikPro

Нагадаем, што SputnikPro – гэта міжнародны асветніцкі праект у галіне медыя, ініцыяваны агенцтвам Sputnik. Гэта сістэма ўнікальных семінараў, лекцый і майстар-класаў лепшых расійскіх і замежных медыяменеджараў, экспертаў і вядучых спецыялістаў агенцтва для журналістаў, прэс-сакратароў, блогераў і студэнтаў старшых курсаў профільных аддзяленняў ВНУ.
Навучальныя модулі ў вочным фармаце прайшлі ўжо ў 24 краінах: ад Арменіі да Індыі, ад Грэцыі да Кітая.
Усяго з сакавіка 2018 года ў праекце прынялі ўдзел больш за 6 000 чалавек з 80 краін. Папярэдні семінар SputnikPro быў прысвечаны рабоце нейрасетак у СМІ.
Слухачамі цяперашняга майстар-класа "Праца з навінамі: крыніцы інфармацыі, стварэнне і падача" сталі супрацоўнікі беларускіх СМІ, блогеры і прадстаўнікі розных міністэрстваў і ведамстваў.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Таксама на Sputnik:
Аўдзеева: задача навінавых агенцтваў – даць доступ да праверанай інфармацыі
Што ўмеюць нейрасеткі? Новы модуль SputnikPro прайшоў у Мінску – відэа
Ваенныя ўмеюць казаць пра мір, як ніхто іншы – Гарбачова