03:34 24 чэрвеня 2021
«Радыё Sputnik»
  • USD2.54
  • EUR3.03
  • 100 RUB3.49
Грамадства
Атрымаць кароткую спасылку
38 0 0

Міжнародная арганізацыя лічыць, што не трэба палітызаваць пытанні авіябяспекі пасля інцыдэнту з самалётам Ryanair.

МІНСК, 6 чэр - Sputnik. Міжнародная асацыяцыя паветранага транспарту (IATA) заклікала Еўрапейскае агенцтва па авіябяспецы (EASA) падзяляць палітыку і тэму авіяцыйнай бяспекі пасля інцыдэнту з Ryanair, гаворыцца ў прэс-рэлізе асацыяцыі.

Самалёт Ryanair, які ляцеў з Афінаў у Вільнюс, 23 траўня экстранна сеў у мінскім аэрапорце з-за паведамлення аб мініраванні, якое пасля не пацвердзілася. Гэтым самалётам ляцеў Раман Пратасевіч, заснавальнік Telegram-канала Nexta, прызнанага ў Беларусі экстрэмісцкім. Пратасевіч і яго спадарожніца Сафія Сапега былі затрыманы.

"Авіябяспеку нельга палітызаваць ні пры якіх умовах. IATA асудзіла дзеянні ўрада Беларусі і заклікала да правядзення незалежнага расследавання. Забарона еўрапейскім самалётам выкарыстоўваць паветраную прастору Беларусі з дапамогай дырэктывы па бяспецы таксама з'яўляецца палітызацыяй авіяцыйнай бяспекі", - дадзеныя словы генеральнага дырэктара IATA Вілі Уолша прыводзяцца ў прэс-рэлізе.

Адзначаецца, што такое развіццё падзей выклікае расчараванне. EASA павінна адмяніць сваю забарону і дазволіць авіякампаніям кіраваць бяспекай, як яны гэта робяць кожны дзень - з дапамогай звычайных адзнак аперацыйных рызык, адзначана ў дакуменце.

"Палітыка ніколі не павінна ўмешвацца ў бяспечную эксплуатацыю самалётаў, а палітыкі не павінны выкарыстоўваць авіяцыйную бяспеку як прыкрыццё для дасягнення палітычных ці дыпламатычных мэт", - падкрэслена ў прэс-рэлізе.

Шэраг краін раскрытыкаваў тое, што адбылося ў мінскім аэрапорце 23 траўня, яны патрабуюць вызваліць Пратасевіча і Сапегу. У ЕС заявілі, што Мінск прымусіў борт прызямліцца ў сваім аэрапорце пад прыдуманай прычынай, і забаранілі беларускім авіякампаніям лятаць над сваёй тэрыторыяй.

Некаторыя авіякампаніі вырашылі лятаць, абмінаючы паветраную прастору Беларусі.

Авіякампаніі "Белавія" прыйшлося прыпыніць рэйсы ў шэраг еўрапейскіх краін, а таксама ЗША. Мінск, як заяўляюць эксперты, можа паскардзіцца на тое, што адбываецца ў ІКАО - з-за парушэння Канвенцыі аб міжнароднай грамадзянскай авіяцыі.

У ІКАО заявілі, што правядуць расследаванне інцыдэнту, першыя вынікі плануецца падвесці да 25 чэрвеня.

Адказ EASA

Агенцтва авіяцыйнай бяспекі Еўрапейскага саюза (EASA) пракаментавала патрабаванні і абвінавачванні IATA. У дадзенай установе адзначылі, што сваім рашэннем забараніць палёты над Беларуссю EASA імкнулася знізіць рызыку для пасажыраў і экіпажаў ад палётаў над тэрыторыяй гэтай краіны.

Па словах прадстаўніка агенцтва, пасля кансультацый з дзяржавамі-членамі EASA і Еўрапейскай камісіяй, EASA выдала дырэктыву па бяспецы 2021-02. Гэты дакумент заклікае нацыянальныя кампетэнтныя органы ўлады ў дзяржавах-членах EASA праінструктаваць эксплуатантаў паветраных судоў, што выкананне палётаў у паветранай прасторы Беларусі больш не дазволена.

"Задача ў галіне бяспекі SD - знізіць патэнцыйную рызыку для пасажыраў і экіпажаў, якая можа ўзнікнуць", - сказаў ён.

У агенцтве таксама падкрэслілі, што бяспека застаецца ключавым драйверам працы і місіі EASA па забеспячэнні бяспечных авіяпералётаў для грамадзян ЕС у Еўропе і ва ўсім свеце.

Чытайце таксама:

Тэги:
Ryanair, самалёт, інцыдэнт, авіябяспека, пытанне, арганізацыя, Беларусь, палёт, забарона, IATA

Галоўныя тэмы