15:31 24 ліпеня 2017
«Радыё Sputnik»
Праца нацыянальнага аэрапорта Мінска, архіўнае фота

Распрацоўка беларусаў: колькі радыяцыі ў трансатлантычным пералёце

© Sputnik Андрей Александров
Тэхналогіі
Атрымаць кароткую спасылку
1841

Каманда беларускіх распрацоўшчыкаў удзельнічае ў конкурсе прыкладанняў пад патранажам NASA.

Беларускія распрацоўшчыкі стварылі прыкладанне Lost in the ozone, якое дазволіць падлічыць дозу радыяцыі, якую атрымлівае пасажыр самалёта за час палёту. Распрацоўка будзе максімальна зразумелая карыстальніку. Вам трэба ўвесці толькі месца і час вылету і кірунак палёту — і прыкладанне падлічыць дозу радыяцыі, якую вы атрымаеце за час падарожжа.

Прыкладанне распрацоўшчыкі стварылі за два дні хакатона ад NASA, у якім акрамя беларусаў удзельнічала больш за 25 тысяч чалавек з 69 краін свету. Хакатон — гэта марафон праграмістаў, дзе спецыялісты на працягу кароткага перыяду часу вырашаюць пэўную задачу. Падчас хакатона каманда з Беларусі стварыла аснову прыкладання Lost in the ozone. Зараз распрацоўшчыкі дапрацоўваюць прыкладанне, а між тым NASA аб'явіла галасаванне за лепшы праект, створаны за дні хакатона.

Карэспандэнт Sputnik Алена Васільева паразмаўляла з распрацоўшчыкамі і высветліла, ці будзе трансатлантычны пералёт небяспечны для здароўя і якія перспектывы ў распрацоўкі.

Колькі радыяцыі да Парыжа?

— Няўжо нават адзін пералёт можа апынуцца небяспечным для здароўя?

— Адзін пералёт, нават самы доўгі, не нясе сур'ёзнай небяспекі для чалавека. Але калі пасажыр з году ў год здзяйсняе дзесяткі палётаў — ён падвяргае сваё здароўе рызыцы.

Сярод усіх тэм гэтая падалася мне найбольш складанай, а складаныя задачы цікавей за ўсё вырашаць. Далейшы пошук паказаў, што ў свеце людзі часта недаацэньваюць уплыў радыяцыйнага апрамянення. Жыхары Беларусі знаёмыя з праблемай радыяцыі з моманту чарнобыльскай катастрофы, але ў іншых краінах людзі могуць быць не дасведчаныя аб гэтай небяспецы ў дастатковай ступені, так што мы лічым, што наша прыкладанне можа быць карысным.

— Якія перспектывы ў вашай распрацоўкі?

— У дадзены момант людзі ўсё больш клапоцяцца пра сваё здароўе. Для паўнавартаснага маніторынгу часта патрэбныя складаныя датчыкі і прыборы, рэгулярныя абследаванні. Але часам для кантролю некаторых паказчыкаў дастаткова невялікай порцыі дадзеных аб вашых звычках, ваш лад жыцця. У нашых планах пабудаваць сістэму, якая апавяшчае карыстальніка аб любых радыяцыйных пагрозах, так што ён зможа распланаваць свае падарожжа, адпачынак, камандзіроўкі, не падвяргаючы рызыкам сябе і сваіх блізкіх.

А яшчэ, працягваючы працу над праектам, акрамя асноўнага выніку асабіста мы як каманда атрымліваем выдатны вопыт і пэўную вядомасць.

"Тэма космасу бударажыць розум"

— Колькі часу сышло на распрацоўку прыкладання?

— Аснову мы зрабілі за два дні хакатона, цяпер у нас ідзе дапрацоўка і паляпшэнне выніку. Хакатоны — гэта падзеі, якія адначасова спалучаюць у сабе мноства цікавых бакоў. Тут ёсць як магчымасць заявіць пра сябе, так і праца ў камандзе, і новыя знаёмствы, і рашэнне цікавых задач. Акрамя таго, хакатоны дазваляюць акунуцца ў перш невядомыя тэхналогіі і тэмы — даследаванне космасу, VR (віртуальная рэальнасць — Sputnik), машыннае навучанне. Можна прачуць, чым дыхае свет, адчуць, як ты ствараеш будучыню. Атрымліваецца, што кожны з удзельнікаў можа знайсці што-небудзь на свой густ.

Space Apps Challenge — гэта падзея, якая проста абавязкова да наведвання. Тэма космасу бударажыць розум, але ў звычайным жыцці нячаста атрымліваецца да яе дакрануцца, а тым больш зрабіць нешта сапраўднае, што можа быць карысным. І немалую ролю адыгрывае заступніцтва NASA — адна гэта назва сусветна вядомая і паважаная. Так што Space Apps Challenge проста немагчыма было прапусціць. Зыходнага саставу ў нас не было, а каманда сабралася ўжо на мерапрыемстве. Аб'ядналіся мы па прыкмеце агульна абранай задачы, падліку дозы радыяцыі падчас палёту. Рашэння на старце таксама было яшчэ не сфарміраваным, яно праяснілася па ходзе працы. За два дні мы асвяжылі свае веды ў фізіцы, і гэта было вельмі цікава і пазнавальна.

— Як ацэньваеце распрацоўкі канкурэнтаў — хто з іх ваш асабісты фаварыт?

— Спадабалася распрацоўка каманды Beach Invaders. Яны стварылі прыладу для пляжаў, якая вымярае інтэнсіўнасць ультрафіялетавага выпраменьвання ад Сонца і апавяшчае людзей, калі зараз не рэкамендуецца загараць. Хлопцы выбралі ясную актуальную праблему і прапанавалі цалкам працоўнае рашэнне.

Каманда Bird Watchers эксплуатуе модную цяпер тэму машыннага навучання i прадстаўляе мабільнае прыкладанне, якое па фатаграфіі птушкі вызначае яе від і род. А праект каманды Flowers Team дае магчымасць адчуць сябе на Міжнароднай касмічнай станцыі.

Тэги:
хакатон, прыкладанні, IT-тэхналогіі, Тэхналогіі і інавацыі, NASA, ЗША, Беларусь
Правілы карыстанняКаментары

Галоўныя тэмы