МІНСК, 28 мая — Sputnik. Беларусь павінна правесці рэформу сістэмы вышэйшай адукацыі да 2020 года — гэта з'яўляецца ўмовай удзелу краіны ў Балонскім працэсе, сведчыць выніковая дэкларацыя канферэнцыі міністраў адукацыі Еўропы.
Беларусь прынялі ў Балонскі працэс у 2015 годзе, аднак рэспубліканская сістэма вышэйшай адукацыі не да канца адпавядала патрабаванням еўрапейскай сістэмы. Тады рэспубліцы далі тры гады на змены ў адпаведнасці з "дарожнай картай", аднак тэрміны Беларусь не выканала.
Пакінулі, але з умовамі
Міністры адукацыі Еўропы абмяркоўвалі пытанне мэтазгоднасці знаходжання Беларусі ў Балонскім працэсе: ці варта пакідаць рэспубліку, калі яна так і не выканала ўсіх патрабаванняў. На гэты раз краіне даравалі — далі "адтэрміноўку".
Як паказана ў выніковай дэкларацыі канферэнцыі, краіна пачала некаторыя рэформы. Зрэшты, застаюцца "істотныя праблемы", якія трэба будзе вырашыць да 2020 года.
"Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь зноў пацвярджае сваю прыхільнасць да далейшага ўкаранення прынцыпаў і інструментаў Еўрапейскай прасторы вышэйшай адукацыі (ЕПВА) у сістэму вышэйшай адукацыі РБ і гатова працаваць над гэтымі пытаннямі з назіральнай групай па Балонскаму працэсу (BFUG)", — пазначана ў дэкларацыі.
Такім чынам, Міністэрства адукацыі павінна правесці рэформу вышэйшай адукацыі да 2020 года — інакш рэспубліка можа пакінуць Балонскі працэс і зноў стаць адзінай еўрапейскай краінай, якая не ўключана ў агульную адукацыйную прастору.
Што трэба змяніць?
Паводле дарожнай карты, Беларусь ужо да наступнага года павінна прыняць нацыянальную рамку кваліфікацый вышэйшай адукацыі. Сістэма вышэйшай адукацыі павінна ўключаць у сябе дзве прыступкі, як і ў еўрапейскіх краінах: бакалаўрыят і магістратуру. Вызначаны павінны быць і "крэдыты" (умоўныя балы), якія неабходна набіраць студэнтам.
Яшчэ адна з умоў — патрабаванне адмовіцца цалкам ад пяцігадовага навучання ў бакалаўрыяце. Сёння не толькі на тэхнічных, але і на некаторых гуманітарных факультэтах спецыялістаў рыхтуюць па пяць гадоў.
Неабходна таксама працаваць над агульнымі адукацыйнымі праграмамі з магчымасцю атрымання двайнога дыплома, а таксама змяняць існуючую сістэму вызначэння. Студэнты ж павінны быць уцягнутыя нават у ацэнку адукацыйных праграм.
З поўнай справаздачай аб імплементацыі Балонскага працэсу ў мінулым годзе можна азнаёміцца ў першакрыніцы.