Сто мяхоў лісця і тры МАЗы снегу: як здымалі фільм пра Купалу
16:59 27.06.2019 (абноўлена: 10:40 09.08.2019)
© Sputnik / Алеся ШершневаМікалай Шастак дзіўна падобны да маладога Купалы
© Sputnik / Алеся Шершнева
Падпісацца
Праца над галоўным нацыянальным кінапраектам апошніх гадоў амаль скончылася - засталося літаральна некалькі здымачных дзён, і відэа адправяць на мантаж.
Паказаць вынікі творчасці рэжысёра Уладзіміра Янкоўскага на "Беларусьфільме" абяцаюць ужо ў снежні - у Дзень беларускага кіно. Стваральнікі плануюць падарыць фільму вялікую фестывальную гісторыю, таму ў шырокі пракат ён выйдзе толькі ў 2020 годзе.
Замест Піцера – Мінск
У канцы верасня фільм ужо павінен быць змантаваны, таму ўся здымачная каманда разам з рэжысёрам у чарговы раз прыехала ў Мінск. Да гэтага прыйшлося папрацаваць таксама ў Расіі і Літве. У планах - адздымаць пару кадраў у беларускім Смалявудзе, дзе ўсё і пачыналася.
© Sputnik / Алеся ШершневаБотанический сад загримировали под Павловский парк в Санкт-Петербурге
Ботанический сад загримировали под Павловский парк в Санкт-Петербурге
© Sputnik / Алеся Шершнева
А пакуль літаральна за гадзіну Батанічны сад загрыміравалі пад Паўлаўскі парк Санкт-Пецярбурга ў 1914 годзе. Менавіта тут беларускі паэт сустрэўся з актрысай Паўлінай Мядзёлкай.
"Яна любіла ўвагу з боку мужчын, хацела, каб яе заўважалі. Мне здаецца, такое какецтва ёсць у кожнай жанчыне. Ва ўсялякім выпадку, гэты вобраз мне зразумелы", - падзялілася Вераніка Пляшкевіч, якая сыграла ролю знакамітай музы.
Паводле яе слоў, самай складанай задачай было сыграць усё гістарычна дакладна.
© Sputnik / Алеся ШершневаВ роли Павлины Мяделки - Вероника Пляшкевич
В роли Павлины Мяделки - Вероника Пляшкевич
© Sputnik / Алеся Шершнева
Адметная і прыемная асаблівасць гэтага фільма - выключна беларускі акцёрскі склад. Толькі галоўная роля дасталася запрошанаму акцёру Мікалаю Шостаку. Ён родам з Латвіі, але мае беларускія карані. Нельга не адзначыць і яго падабенства да маладога Купалы.
Яго Вераніка называе сапраўдным баявым таварышам, "вельмі ўдумлівым, глыбокім і дакладным акцёрам".
© Sputnik / Алеся ШершневаРежиссер Владимир Янковский не настроен общаться с прессой до премьеры
Режиссер Владимир Янковский не настроен общаться с прессой до премьеры
© Sputnik / Алеся Шершнева
Дарэчы, паспелі "засвяціцца" у нашумелай задоўга да прэм'еры кінагісторыі і рэжысёр Андрэй Курэйчык, і сам дырэктар "Беларусьфільма" Уладзімір Карачэўскі. Яму дасталася роля афіцэра.
"Ствараем атмасферу свята пры дапамозе скотча"
Большую частку нацыянальнага кінапраекта, як і належыць, здымалі ў Беларусі. Акрамя беларускай сталіцы ў кадр трапілі музеі ў Азярцы і Дудутках, сядзіба Ваньковічаў, Лошыцкі парк і музей Міхася Савіцкага.
Стварэнне гістарычнай атмасферы ў сучасным горадзе, па словах мастака-пастаноўшчыка Наталлі Навоенка, самая значная частка выдаткаў. Адных шыльдаў за ўвесь час працы надрукавалі каля 200 квадратных метраў.
Гістарычныя інтэр'еры стваралі ў павільёнах "Беларусьфільма", усе астатнія здымкі былі натурнымі.
"Падчас здымак ў Траецкім прадмесці ў кадры была зіма, а ў той момант, калі мы здымалі, снегу не было, ды і ў горадзе яго чысцяць. Мы замовілі тры МАЗы снегу і рассыпалі яго рыдлёўкамі", - распавядае Наталля.
© Sputnik / Алеся Шершнева"Мы создаем праздничную атмосферу при помощи скотча", - шутит художник-постановщик
"Мы создаем праздничную атмосферу при помощи скотча", - шутит художник-постановщик
© Sputnik / Алеся Шершнева
Ёй, дарэчы, прыйшлося ўсю зіму захоўваць на складзе сто мяшкоў з жоўтым лісцем, каб потым дэкараваць імі асфальт і плітку.
Да гэтага шмат гадоў яна працавала ў Маскве - у студыі Паўла Лунгіна, у студыі Яўгена Міронава. Кажа, што па ўзроўні тэхналогій "Беларусьфільм" моцна адстае ад расійскіх калегаў, але, што тычыцца адказнага паходу да арганізацыі працоўнага працэсу, тут беларусам няма роўных.
© Sputnik / Алеся ШершневаРепетиция перед началом съемки
Репетиция перед началом съемки
© Sputnik / Алеся Шершнева
"Мы ствараем агульную атмасферу, таму што перакрыць сучасную эстэтыку цалкам практычна немагчыма. Для гэтага трэба ехаць у Галівуд і браць галівудскі бюджэт", - упэўненая яна.
"Атмасферу свята мы ствараем пры дапамозе мешкавіны і скотчу", - усміхаецца мастак-пастаноўшчык.
З расійскага пра Чарнобыль ў беларускі пра Купалу
Ствараць атмасферу свята ў гэты дзень дапамагаў таксама пудзель Уолес. Ён прыехаў на здымачную пляцоўку адным з першых. Па словах гаспадыні Наталлі, гэта ўжо не першая яго кінаработа - да гэтага здымаўся ў рэкламе аднаго з беларускіх брэндаў адзення. Разам са шпіцамі і акцёрамі з масоўкі ён павінен гарэзаваць на лужку, дзе будзе адбывацца асноўнае дзеянне.
© Sputnik / Алеся ШершневаПудель Уолесс любит маленьких детей и молодых девушек
Пудель Уолесс любит маленьких детей и молодых девушек
© Sputnik / Алеся Шершнева
Людміла Грышкавец і Наталля Серакова-Чырская прыехалі паўдзельнічаць у здымках фільма пра Купалу са Слуцка. Гэта ўжо не першы досвед жанчын. Да гэтага здымаліся ў расійскай гісторыі пра Чарнобыль - серыяле рэжысёра Аляксея Мурадава.
© Sputnik / Алеся ШершневаЛюдмила и Наталья приехали на съемки из Слуцка
Людмила и Наталья приехали на съемки из Слуцка
© Sputnik / Алеся Шершнева
Жанчыны ў захапленні ад беларускага здымачнага працэсу. Кажуць, што гэта вельмі ганарова - прымаць удзел у праекце пра гісторыю нашай краіны. Акрамя таго, прыгожыя касцюмы наўрад ці кагосьці пакінуць абыякавым, упэўненыя яны.
"Атрымалі вялікае задавальненне ад здымак і чакаем прэм'еры з нецярпеннем", - захапляюцца актрысы.
Больш сказаць пра галоўны нацыянальны кінапраект пакуль складана: рэжысёр, галоўны аператар і выканаўца галоўнай ролі інтэрв'ю не даюць. Таму застаецца толькі будаваць здагадкі і ў прадчуванні пераглядаць трэйлер.
Чытайце таксама:
- Кінастудыя, якую даўно не любілі: як гендырэктар мяняе "Беларусьфільм"
- Карачэўскі: Беларусі для рэкламы патрэбныя свае "Хобіт" і "Гульня тронаў"