Авіясанкцыі паўплывалі на простых людзей, а не на бяспеку - Сікорскі

© Sputnik / Виктор ТолочкоСамалёты "Белавія" ў Нацыянальным аэрапорце Мінск
Самалёты Белавія ў Нацыянальным аэрапорце Мінск - Sputnik Беларусь, 1920, 09.09.2021
Закрытае неба негатыўна ўплывае на эканоміку авіякампаній, якія ляталі раней над Беларуссю, а таксама на экалогію, бо самалёты праводзяць больш часу ў паветры і спальваюць тоны лішняга паліва, лічаць у Дэпартаменце па авіяцыі.
МІНСК, 9 вер – Sputnik. Санкцыі ў дачыненні да Беларусі не паўплывалі на авіяцыйную бяспеку, але ўдарылі па грамадзянах усіх краін, заявіў дырэктар Дэпартамента па авіяцыі міністэрства транспарту і камунікацый Арцём Сікорскі.
Пры гэтым ён упэўнены, што ўдар абмежаванняў быў разлічаны менавіта на сістэму авіяцыйнай бяспекі.
"Мы ўсе патрабаванні авіяцыйнай бяспекі безумоўна і няўхільна выконваем - і забяспечваем максімальна магчымы яе ўзровень. А вось па людзях, прычым усіх краін, гэтыя санкцыі ўдарылі найбольш адчувальна: яны забралі ў нас усіх галоўнае - права на свабоду перамяшчэння", - адзначыў Арцём Сікорскі, выступаючы на ​​пасяджэнні Савета па ўстойлівым развіцці.
Пры гэтым ён звярнуў увагу на негатыўныя эканамічныя і экалагічныя наступствы закрыцця неба для авіяцыйных перавозчыкаў. Па словах Сікорскага, час знаходжання ў паветры самалётаў пры аблёце беларускай тэрыторыі даходзіць да паўгадзіны.
"У выніку неабходнасці аблёту паветранай прасторы нашай краіны паветраныя судны краін Еўрасаюза, пералятаўшыя раней яе, павялічваюць час палёту на 15-30 хвілін. А гэта як мінімум дадатковая тона паліва для аднаго цяжкага самалёта", - падкрэсліў кіраўнік Дэпартамента па авіяцыі.
Таксама прадстаўнік Мінтранса звярнуў увагу на тое, што беларускія самалёты ў пандэмійным 2020-м годзе працавалі ў інтарэсах сусветнай медыцыны, дастаўляючы медыцынскае абсталяванне і медыкаменты.
"Тады як нацыянальныя перавозчыкі іншых краін або вырашалі выключна ўнутраныя патрэбы сваіх краін, альбо зусім прастойвалі", - падсумаваў ён.

Закрытае беларускае неба

Інцыдэнт з самалётам авіякампаніі Ryanair здарыўся ў траўні 2021 года, калі з-за паведамлення аб падманным мініраванні яго пасадзілі ў мінскім аэрапорце.
На самалёце рэйсам Афіны-Вільнюс ляцелі Раман Пратасевіч - экс-галоўны рэдактар ​​інтэрнэт-рэсурсу NEXTA, прызнанага ў Беларусі экстрэмісцкім, і яго сяброўка, расіянка Сафія Сапега. Абодвух затрымалі, на іх у Беларусі заведзены "пратэстныя" крымінальныя справы. Пасля гэтага шэраг заходніх краін і Украіна ўвялі ў дачыненні да Беларусі "паветраныя санкцыі".
У Беларусі па інцыдэнце з самалётам расследуецца крымінальная справа аб ілжывым мінаванні, а таксама створана міжведамасная камісія па расследаванні інцыдэнту.
Саміт ЕС прыняў палітычнае рашэнне забараніць беларускім авіякампаніям палёты ў Еўрасаюз, заклікаў авіякампаніі ЕС адмовіцца ад палётаў над тэрыторыяй Беларусі. Таксама Міжнародная арганізацыя грамадзянскай авіяцыі (ICAO) 27 траўня на экстранным пасяджэнні прыняла рашэнне правесці расследаванне інцыдэнта з экстраннай пасадкай самалёта ірландскай авіякампаніі.
На днях у Мінск прыбылі эксперты ICAO. Яны сустракаліся з беларускімі авіяцыйнымі ўладамі па сітуацыі з інцыдэнтам у небе.
Міжнародная арганізацыя грамадзянскай авіяцыі мае намер апублікаваць свае высновы па інцыдэнце з рэйсам Ryanair у лістападзе, але прамежкавыя вынікі могуць з'явіцца ўжо ў бліжэйшыя дні.
Чытайце таксама:
Дэпартамент авіяцыі: інцыдэнт з Ryanair - еўрапейская правакацыя
Эксперты ICAO адмовіліся размаўляць з Пратасевічам - Мінтранс
Мінтранс ЗША забараніў прадаваць авіябілеты ў Беларусь
Лукашэнка назваў санкцыі Захаду "шантажом у міжнародным маштабе"
ІКАО падоўжыла да верасня расследаванне па інцыдэнце з бортам Ryanair
Стужка навiн
0
Спачатку новыяСпачатку старыя
loader
У эфіры
Заголовок открываемого материала