SputnikPro: тры правілы паспяховага Telegram-канала

© SputnikМайстар-клас "Telegram-канал: стварыць і раскруціць"
Майстар-клас Telegram-канал: стварыць і раскруціць - Sputnik Беларусь, 1920, 30.09.2021
Падпісацца
Новы модуль навучальнай праграмы SputnikPro на тэму: "Telegram-канал: стварыць і раскруціць" сабраў вядучых беларускіх журналістаў з цэнтральных і рэгіянальных СМІ.
Майстар-клас у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik Беларусь правёў рэдактар ​​Дырэкцыі мультымедыйных цэнтраў Sputnik у краінах блізкага замежжа і Балтыі МІА "Россия сегодня" Аляксандр Самахвалаў, які падзяліўся з калегамі самымі эфектыўнымі практычнымі методыкамі працы ў Telegram-канале.

Чаму Telegram-канал не даруе памылак?

Па словах спікера, на самай справе для карыстальніка не мае ніякага значэння, якім чынам навіна праходзіць шлях ад журналіста да спажыўца - галоўнае, каб яна была аператыўнай і дакладнай.
"Сёння Telegram-канал выбіраюць усё больш людзей - спажыўцоў навін. Менавіта з гэтай прычыны Telegram вымушаны выбіраць і мы - тыя, хто гэтыя навіны вырабляе", - сказаў Самахвалаў.
Паводле яго слоў, каб стварыць паспяховы Telegram-канал, важна не дапусціць глабальнай памылкі на самым першым этапе яго фарміравання.
"Самая вялікая памылка пры працы з Telegram - гэта лічыць, што гэта проста новы від пляцоўкі, якая працуе па старых правілах. Гэта значыць, мы можам браць створаныя па звыклых алгарытмах навіны, публікаваць іх у Telegram, і людзі будуць іх чытаць. Не будуць" , - адзначыў спікер.

Тры правілы працы ў Telegram

Для ўдзельнікаў новага модуля навучальнай праграмы SputnikPro Аляксандр Самахвалаў раскрыў некалькі сваіх прафесійных сакрэтаў.
"Я вылучаю для сябе, умоўна, тры асноўныя "кіты" Telegram - гэта сцісласць, хуткасць, эксклюзіўнасць навін".
Редактор Дирекции мультимедийных центров Sputnik в странах ближнего зарубежья и Балтии МИА Россия сегодня Александр Самохвалов - Sputnik Беларусь
Аляксандр Самахвалаў
рэдактар ​​Дырэкцыі мультымедыйных цэнтраў Sputnik у краінах блізкага замежжа і Балтыі МІА "Россия сегодня"
Ён падкрэсліў, што Telegram - гэта своеасаблівы канцэнтрат навін. Гэта мінімальная колькасць вады і максімальная колькасць фактуры. Гэта навіны для вечна занятых людзей. У адным абзацы Telegram-паста можа ўтрымлівацца інфармацыі больш, чым ў гадзіне тэлеэфіру або ў разгорнутым артыкуле.
Спікер адзначыў, што немагчыма сціснуць аб'ёмны матэрыял без страты якасці.
"Сучасны чытач гатовы да такіх страт. Сцісласць і канцэнтраванне гэтай навіны падразумявае яшчэ і лёгкасць падачы. Аж да пэўнай прымітыўнасці. Пішам навіну простымі, кароткімі, літаральна сечанымі сказамі без складаных абаротаў і афіцыйных тэрмінаў", - адзначыў Самахвалаў.
Да кароткага паста можна даць спасылку на поўную версію матэрыялу. Чалавек, які зацікавіцца гэтай тэмай, прачытае, каб даведацца пра ўсе нюансы той падзеі, што адбылася.
"Калі мы хочам прывабіць карыстальніка на сайт, каб ён там чытаў гэты артыкул, то такі тэкст - кароткі і зразумелы - не падыходзіць, таму што пакідае занадта мала пытанняў. Патрэбны іншы тэкст, дзе мы не даем адказ на ўсе пытанні, ускосна запрашаючы прайсці па спасылцы далей - куды нам трэба".
Редактор Дирекции мультимедийных центров Sputnik в странах ближнего зарубежья и Балтии МИА Россия сегодня Александр Самохвалов - Sputnik Беларусь
Аляксандр Самахвалаў
рэдактар ​​Дырэкцыі мультымедыйных цэнтраў Sputnik у краінах блізкага замежжа і Балтыі МІА "Россия сегодня"
Бывае, што навіна вялікая, і змясціць яе ў кароткі Telegram-пост немагчыма, напрыклад, калі гаворка ідзе пра эканоміку і лічбы. Што рабіць у такім выпадку, цікавіліся ўдзельнікі майстар-класа.
"Мы прапануем маляваць інфаграфікі. Максімальна простыя і зразумелыя карцінкі людзі будуць вывучаць значна больш ахвотна, чым аб'ёмны тэкст", - падзяліўся Самахвалаў.

Аб відэа ў мабільных тэлефонах

Як ні парадаксальна, але, па словах спікера, відэафайлы, якія трэба загрузіць у свой пост, таксама падпарадкоўваюцца правілу сцісласці.
"Лічу, што для навінавага канала відэа павінна быць каля 5 МБ па аб'ёме і не больш за 40 секунд па працягласці. У цэлым працуюць такія лічбы", - сказаў Самахвалаў.
Яшчэ адзін прафесійны сакрэт Самахвалава - пастаянна думаць аб мабільных тэлефонах чытачоў.
"Больш за 90% людзей чытаюць навіны на экране мабільнага тэлефона. Працуючы на ​​камп’ютэрах, мы забываемся, што чытачы глядзяць навіны на мабільным. Адсюль вельмі важна не перагружаная інфаграфіка і лёгкае відэа. Гэта значыць важна ўяўляць, як пост будзе выглядаць на мабільным", - адзначыў спікер.

Што рабіць, калі "праспалі" навіну?

Калі вы не паспелі даць навіну своечасова, галоўнае правіла - не спяшацца ставіць састарэлую інфармацыю з прынцыпу "лепш позна, чым ніколі".
"Калі вы не змаглі "прадаць" чытачу саму навіну, вы зможаце "прадаць" каментарый да гэтай навіны. У некаторых выпадках цікавы каментарый можна знайсці за 5 хвілін, не адыходзячы ад камп’ютэра. Часта навіна ў звязку з дадатковых фактаў набірае больш", - сказаў Самахвалаў.

Аб эксклюзіўнасці

Як паказала практыка, эксклюзівам можа быць не толькі сама навіна, але і манера падачы навіны, суб'ектыўнае меркаванне аўтара. Да прыкладу, у асабістага Telegram-канала Самахвалава звыш 20 тысяч падпісчыкаў, і іх колькасць імкліва прырастае.
"Людзі падпісваюцца не толькі на саму навіну, але і на меркаванне з гэтай навіны. Я пішу коратка навіну, а да яе ніжэй досыць суб'ектыўны каментарый. Па меры сіл яркі. Гэта мой эксклюзіў, больш ні ў каго такога быць не можа. Плюс чытачам падабаецца быць у нейкім клубе аднадумцаў".
Редактор Дирекции мультимедийных центров Sputnik в странах ближнего зарубежья и Балтии МИА Россия сегодня Александр Самохвалов - Sputnik Беларусь
Аляксандр Самахвалаў
рэдактар ​​Дырэкцыі мультымедыйных цэнтраў Sputnik у краінах блізкага замежжа і Балтыі МІА "Россия сегодня"
У завяршэнне ён падкрэсліў, што журналісту нельга скажаць інфармацыю, падтасоўваць факты, але ў яго заўсёды павінна быць свая думка. І Telegram для яе выказвання падыходзіць як нельга лепш.

Што такое SputnikPro

SputnikPro - праект міжнароднага інфармацыйнага агенцтва і радыё Sputnik для журналістаў, студэнтаў профільных ВНУ, супрацоўнікаў прэс-службаў і медыяменеджэраў, накіраваны на абмен вопытам і развіццё прафесійных сувязей з замежнымі калегамі. Вядучымі модуляў праекта выступаюць як медыяменеджэры Sputnik, так і іншыя вядомыя расійскія эксперты.
На сесіях абмяркоўваюць розныя аспекты журналісткай прафесіі, уключаючы вытворчасць мультымедыйнага кантэнту, працу ў сацыяльных сетках, прыцягненне трафіку на навінавыя рэсурсы і многае іншае. З сакавіка 2018 года ў майстар-класах SputnikPro прынялі ўдзел больш за 5000 слухачоў з 80+ дзяржаў.
Sputnik - міжнароднае інфармацыйнае агенцтва і радыё - частка расійскай медыягрупы "Россия сегодня". Sputnik аб'ядноўвае інтэрнэт-сайты на 32 мовах, аналагавае і лічбавае радыёвяшчанне ў больш чым 90 гарадах свету і навінавыя стужкі на англійскай, арабскай, іспанскай, кітайскай і фарсі. Аўдыторыя інфармацыйных рэсурсаў Sputnik складае каля 57 мільёнаў наведвальнікаў у месяц, агульная колькасць падпісчыкаў у сацсетках перавышае 22,9 мільёна. Галаўны офіс Sputnik знаходзіцца ў Маскве.
SputnikPro атрымаў прэмію IPRA Golden World Awards - Sputnik Беларусь, 1920, 31.07.2020
SputnikPro атрымаў прэмію IPRA Golden World Awards
Чытайце іншыя матэрыялы праекта SputnikPro:
SputnikPro: Вышынскі пра сувязь якаснай публіцыстыкі і пазіцыі аўтара
Як утрымаць чытача і рэалізаваць вялікі праект: вынікі SputnikPro для СМІ
Натарыус для бабы Раі: стаць зразумелым для любога кліента - гэта магчыма
Стужка навiн
0