https://bel.sputnik.by/20220131/marg-raspav-na-shto-skardzlsya-pakupnk--2021-godze-1059905771.html
МАРГ распавёў, на што скардзіліся пакупнікі ў 2021 годзе
МАРГ распавёў, на што скардзіліся пакупнікі ў 2021 годзе
Sputnik Беларусь
Колькасць скарг у параўнанні з 2020 годам вырасла на 7%, найбольш іх паступіла ў Мінскі гарвыканкам і адміністрацыі раёнаў беларускай сталіцы. 31.01.2022, Sputnik Беларусь
2022-01-31T15:28+0300
2022-01-31T15:28+0300
2023-07-27T13:08+0300
мінгарвыканкам
беларусь
крама
марг
скарга
пакупнікі
эканоміка
грамадства
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/102899/86/1028998650_0:126:1800:1139_1920x0_80_0_0_f0ccc3b8fd378ecccb3a899459de6582.jpg
МІНСК, 31 сту – Sputnik. Спецыялісты МАРГ і выканкамы за мінулы год разгледзелі звыш 10 тысяч зваротаў грамадзян, якія былі звязаны з парушэннем праў спажыўцоў, паведаміла прэс-служба ведамства.Больш за ўсё скарг датычылася рознічнага гандлю, у тым ліку, дыстанцыйна – 34%, на другім месцы знаходзіцца ЖКП – 32%, турыстычныя, медыцынскія, транспартныя, фінансавыя паслугі (14%). Бытавое абслугоўванне заняло ў спіску 10%, а на грамадскае харчаванне прыйшлося 2%, іншае – 8%.У дасудовым парадку спажыўцам кампенсавалі матэрыяльны ўрон на суму 684 тысячы рублёў. Па невырашаных у дасудовым парадку пытаннях выканкамамі было пададзена 124 іскі ў суд аб абароне праў спажыўцоў. Таксама праводзілася растлумачальная праца, каб не дапусціць парушэнні праў спажыўцоў: накіроўваліся рэкамендацыі і папярэджанні прадаўцам, вытворцам, выканаўцам паслуг.Больш за ўсё грамадзяне звярталіся з пытаннямі парушэння прадаўцамі інтэрнет-крам устаноўленых заканадаўствам тэрмінаў вяртання грошай за тавар належнай або неналежнай якасці, парушэннем тэрмінаў перадачы папярэдне аплачанага тавару, прадастаўленнем недакладнай інфармацыі аб таварах, работах, паслугах, у тым ліку на сайтах інтэрнет-крам.Таксама папулярная скарга – купля тавараў у сацсетках і ў месенджэрах.МАРГ адзначыў, што пакупнікам неабходна ведаць, што ў гэтых выпадках адпраўшчыкамі тавараў, як правіла, з’яўляюцца фізічныя асобы, і на набыццё ў іх тавараў заканадаўства Беларусі аб абароне праў спажыўцоў не распаўсюджваецца. У такіх выпадках спрэчкі, якія ўзніклі, вырашаюцца ў судовым парадку.Чытайце таксама:
https://bel.sputnik.by/20220124/u-belarus-buduts-strymlvats-tseny-na-mpartnuyu-garodnnu--sadavnu-1059732731.html
беларусь
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Навіны
ru_BY
Sputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdnn11.img.sputnik.by/img/102899/86/1028998650_37:0:1637:1200_1920x0_80_0_0_d1083ca8a95367e54ef45c24c071b9df.jpgSputnik Беларусь
media@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
мінгарвыканкам, беларусь, крама, марг, скарга, пакупнікі, эканоміка, грамадства
мінгарвыканкам, беларусь, крама, марг, скарга, пакупнікі, эканоміка, грамадства
МАРГ распавёў, на што скардзіліся пакупнікі ў 2021 годзе
15:28 31.01.2022 (абноўлена: 13:08 27.07.2023) Колькасць скарг у параўнанні з 2020 годам вырасла на 7%, найбольш іх паступіла ў Мінскі гарвыканкам і адміністрацыі раёнаў беларускай сталіцы.
МІНСК, 31 сту – Sputnik. Спецыялісты МАРГ і выканкамы за мінулы год разгледзелі звыш 10 тысяч зваротаў грамадзян, якія былі звязаны з парушэннем праў спажыўцоў, паведаміла прэс-служба ведамства.
Больш за ўсё скарг датычылася рознічнага гандлю, у тым ліку, дыстанцыйна – 34%, на другім месцы знаходзіцца ЖКП – 32%, турыстычныя, медыцынскія, транспартныя, фінансавыя паслугі (14%). Бытавое абслугоўванне заняло ў спіску 10%, а на грамадскае харчаванне прыйшлося 2%, іншае – 8%.
У дасудовым парадку спажыўцам кампенсавалі матэрыяльны ўрон на суму 684 тысячы рублёў. Па невырашаных у дасудовым парадку пытаннях выканкамамі было пададзена 124 іскі ў суд аб абароне праў спажыўцоў. Таксама праводзілася растлумачальная праца, каб не дапусціць парушэнні праў спажыўцоў: накіроўваліся рэкамендацыі і папярэджанні прадаўцам, вытворцам, выканаўцам паслуг.
Больш за ўсё грамадзяне звярталіся з пытаннямі парушэння прадаўцамі інтэрнет-крам устаноўленых заканадаўствам тэрмінаў вяртання грошай за тавар належнай або неналежнай якасці, парушэннем тэрмінаў перадачы папярэдне аплачанага тавару, прадастаўленнем недакладнай інфармацыі аб таварах, работах, паслугах, у тым ліку на сайтах інтэрнет-крам.
Таксама папулярная скарга – купля тавараў у сацсетках і ў месенджэрах.
МАРГ адзначыў, што пакупнікам неабходна ведаць, што ў гэтых выпадках адпраўшчыкамі тавараў, як правіла, з’яўляюцца фізічныя асобы, і на набыццё ў іх тавараў заканадаўства Беларусі аб абароне праў спажыўцоў не распаўсюджваецца. У такіх выпадках спрэчкі, якія ўзніклі, вырашаюцца ў судовым парадку.
Што будзе з цэнамі ў Беларусі да канца сакавіка - прагноз эканамістаў
Названы спіс тавараў са зніжкай для сацыяльна неабароненых беларусаў