Белдзяржхарчпрам павялічыў вытворчасць алею, солі і піва

© Sputnik / Сергей Кузнецов / Перайсці ў фотабанкПластыкавыя бутэлькі на лініі разліву, архіўнае фота
Пластыкавыя бутэлькі на лініі разліву, архіўнае фота
 - Sputnik Беларусь, 1920, 21.04.2022
Падпісацца на
Yandex newsTelegram
У канцэрне харчовай прамысловасці падвялі вынікі работы прадпрыемстваў галіны за першы квартал 2022 года.
МІНСК, 21 кра - Sputnik. Прадпрыемствы "Белдзяржхарчпрама" за першы квартал 2022 года вырабілі прадукцыі на 737,5 мільёнаў рублёў, гэта амаль на 15% больш, чым летась, паведамілі ў канцэрне.
За першыя тры месяцы бягучага года беларускія вытворцы амаль на 19,5% павялічылі выпуск алею, на 7,8% - маргарыну, на 8,5% - маянэзу. Вырасла на 18,7% вытворчасць мучных кандытарскіх вырабаў, выпуск харчовай солі павялічыўся на 31,7%, дзіцячага харчавання - на 20,9%, гарэлкі і лікёра-гарэлачных вырабаў - на 9,8%. Больш як на 40% павялічылася вытворчасць піва ў краіне.
Што да экспарту, то ў студзені-лютым гэтага года прадпрыемствы канцэрна паставілі на знешнія рынкі прадукцыю на 50,5 мільёнаў долараў.
У 2,7 раза павялічыліся экспартныя пастаўкі меласы, у 2,2 раза - напояў безалкагольных, вод, нектараў і квасу, у 1,6 раза - мучных кандытарскіх вырабаў, у 1,5 раза мыла. Амаль у паўтара раза вырас экспарт гарэлкі, лікёра-гарэлачных вырабаў і пеністых він. Вялікім попытам на знешніх рынках карыстаецца беларускі кетчуп, шакалад і шакаладныя вырабы, а таксама дрожджы.
"Вядома ж, адным з асноўных рынкаў збыту з'яўляецца Расія. У студзені-лютым у гэту краіну адгружана беларускіх тавараў на 22,2 мільёны долараў, а гэта амаль 44% ад агульнага аб'ёму экспарту канцэрна", - расказалі ў ведамстве.
Канцэрну ўдалося нарасціць і дыверсіфікаваць пастаўкі прадукцыі і ў еўрапейскія краіны. Так, у разы павялічыўся экспарт прадукцыі беларускай харчовай прамысловасці ў Венгрыю, Германію, Эстонію, Літву і Латвію.
Больш чым у 8 разоў вырас экспарт у Ізраіль, амаль у 3 разы - у Нарвегію, больш як у 2 разы - у Малдову і Грузію. Канцэрн таксама можа пахваліцца добрымі пастаўкамі сваёй прадукцыі і на рынкі Узбекістана, Арменіі і Азербайджана.

А што з коштамі?

Старшыня канцэрна "Белдзяржхарчпрам" Алег Жыдкоў паведаміў, што па выніках работы за 2,5 месяцы рэзкага росту цэн на прадукты харчавання ў частцы канцэрна і іншых сумежных міністэрстваў і ведамстваў на рынку Беларусі не адбылося. Пры гэтым ён прызнаў, што ёсць нейкія змены ў бок павелічэння, якія не больш як на 3%, 5%, 6% да ўзроўню цэн, якія былі ўстаноўлены на 1 студзеня 2022 года.
Кіраўнік канцэрна лічыць, што кошты растуць, бо на прадпрыемствах даражэюць вытворчыя працэсы. Таксама павышаныя цэны павінны захаваць запасы для забеспячэння патрэб унутранага рынку.
>>> Больш актуальных навін – у Telegram-канале Sputnik Беларусь
Таксама на Sputnik:
Цэны на прадукты харчавання растуць - Белдзяржхарчпрам
Улады прыпынілі экспарт цукру з Беларусі
Нядзіўна: інфляцыя ў Беларусі ў лютым зноў вырасла - наколькі?
Стужка навiн
0