Якія перавагі ёсць у VR перад традыцыйнымі СМІ

© Sputnik / Дмитрий МарковSputnikPro: "AR і VR фарматы ў сучаснай журналістыцы і медыя прасоўванні", спікер Юрый Ануфрыеў
SputnikPro: AR і VR фарматы ў сучаснай журналістыцы і медыя прасоўванні, спікер Юрый Ануфрыеў - Sputnik Беларусь, 1920, 18.04.2023
Падпісацца
Эмоцыі, якія застаюцца пасля апускання ў віртуальную рэальнасць, настолькі моцныя, што часам людзям складана ўспомніць падзеі, якія адбываліся падчас іх VR-вандравання.
МІНСК, 18 кра – Sputnik. У 2017 годзе лабараторыя навін карпарацыі Google правяла даследаванне, як аўдыторыя перажывае VR-вопыт і як журналісты могуць гэта выкарыстоўваць у сваёй працы. Пра гэта распавёў кіраўнік цэнтра Дырэкцыі новых медыя Юрый Ануфрыеў падчас чарговага модуля праекта SputnikPRO, які праходзіць у мультымедыйным прэс-цэнтры Sputnik.
Даследаванне паказала, што VR адрознівае ад іншых медыя некалькі момантаў. Напрыклад, у віртуальнай рэальнасці карыстальнік пражывае гісторыю, а не чытае расказ пра яе.
"Аўдыторыя атрымлівае новую інфармацыю праз уключэнне ў гісторыю, перажыванне ўбачанага, узаемадзеянне з віртуальным светам. Глядач мяняе сваю віртуальную форму і вывучае гісторыю з раней недаступных пунктаў гледжання, бачыць свет пад іншым вуглом", - адзначыў Юрый Ануфрыеў.
Даследаванне таксама паказала, што VR стымулюе ў гледачоў асабліва моцныя эмацыянальныя рэакцыі пасля апускання ў выдуманую рэальнасць. Хаця часам гэта адбываецца ў шкоду перадачы канкрэтных фрагментаў інфармацыі.
"Апытаныя часта не змаглі расказаць падрабязнасці з перажытага. Пасля таго, як рэспандэнты выпрабавалі VR, яны часта спрабавалі асэнсаваць свой вопыт, шукаючы дадатковы кантэкст вакол гісторыі. Асноўная ўвага гледача была засяроджана на тым, каб прысутнічаць у гэтай прасторы і часе", - расказаў спецыяліст.
Юрый Ануфрыеў таксама расказаў, у якіх сферах выкарыстоўваюцца тэхналогіі віртуальнай рэальнасці. Як правіла, гэта не толькі індустрыя камп’ютарных гульняў і забаў, а таксама медыцына, гандаль, прамысловасць.

Што такое SputnikPro

SputnikPro – міжнародны асветніцкі праект у галіне медыя, ініцыяваны агенцтвам Sputnik. Гэта сістэма ўнікальных семінараў, лекцый і майстар-класаў лепшых расійскіх і замежных медыяменеджараў, экспертаў і вядучых спецыялістаў агенцтва для журналістаў, прэс-сакратароў, блогераў і студэнтаў старэйшых курсаў профільных аддзяленняў ВНУ.
Навучальныя модулі SputnikPro у вочным фармаце прайшлі ўжо ў 24 краінах: ад Арменіі да Індыі, ад Грэцыі да Кітая. Усяго з сакавіка 2018 года ў праекце прынялі ўдзел больш за 6 000 чалавек з 80 краін.
>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь, чытайце нас у Дзэн, а таксама сачыце за намі ў сацсетках "Одноклассники" і "ВКонтакте"
Таксама на Sputnik:
Беларусы змогуць прыняць удзел у VR-рэканструкцыі ў Брэсцкай крэпасці
Як зрабіць інфаграфіку больш эфектыўнай, расказаў эксперт SputnikPro
Заляцець у трэнды: якія відэа цікавяць карыстальнікаў?
Стужка навiн
0