Як высветліў карэспандэнт Sputnik, красоўкі і чаравікі імпарцёрам даводзіцца маркіраваць уручную, што затрымлівае трапленне тавару ў крамы.
Складанасці ўзнікаюць пры счытванні кодаў абутку, які пастаўляецца, у прыватнасці, з Расіі. Электронныя знакі не атрымліваецца ўпісаць у беларускую інфармацыйную сістэму маркіроўкі.
Цэны пакуль не мяняюцца
Sputnik звярнуўся па каментарый у інтэрнэт-краму, якая з'яўляецца дыстрыбутарам многіх вядомых брэндаў. Прадстаўнік Lamoda расказала, што цяпер існуе шэраг тэхнічных абмежаванняў з боку нацыянальных сістэм маркіроўкі абутку Расіі і Беларусі, якія значна ўскладняюць імпартна-экспартныя адносіны ў рамках ЕАЭС і продаж абутку канчатковым спажыўцам.
"Мы пастаянна маем зносіны з рэгулятарамі і прадстаўнікамі сістэм маркіроўкі абедзвюх краін, каб знайсці аптымальныя шляхі пераадолення гэтых цяжкасцей. Частку пытанняў ужо ўдалося вырашыць, што дало магчымасць часткова вярнуць абутак у асартымент. Мы чакаем, што ў хуткім часе зможам вярнуць увесь асартымент у поўным аб'ёме. Гаворкі аб змене рознічных цэн пакуль не ідзе", - заявілі ў кампаніі.
"Ручное кіраванне"
Прадстаўнік ПГУП "Фактар спорт" расказаў аб сітуацыі больш прадметна. Кампанія займаецца аптовым гандлем спартыўнымі таварамі, у тым ліку брэндавым абуткам. Паводле ацэнак спецыяліста, дадатковыя выдаткі могуць прывесці да некаторага павышэння цэн. Галоўнай праблемай субяседнік назваў неабгрунтаванае марнаванне часу: ужо амаль месяц палова дня ідзе на ручную маркіроўку і высвятленне, як усё гэта працуе.
"Расійская кампанія-партнёр скідае коды па ўсёй пастаўленай партыі ў адным дакуменце ў электронным выглядзе, але мы не можам гэты файл унесці ў нашу сістэму, каб увесь абутак аўтаматычна прамаркіраваўся. Даводзіцца сканіраваць кожную пару асобна. Але яна ўсё роўна трапляе ў сістэму з памылкай", - растлумачыў супрацоўнік, удакладніўшы, што тавар пападае ў абарот, але ў сістэме значыцца з памылкай, хоць па ўсіх характарыстыках адпавядае нормам.
Па словах субяседніка, у іх яшчэ не такія маштабныя аб'ёмы. Абутак спецыялізаваны і разлічаны на вызначанае кола спажыўцоў, але нават ім даводзіцца адмаўляць кліентам, спасылаючыся на недахоп часу і чаргу, якая ўтварылася.
Прадастаўлены самі сабе
Беларускія імпарцёры вымушаны вырашаць праблему самі. Аб гэтым на ўмовах ананімнасці расказаў прадстаўнік яшчэ аднаго пастаўшчыка. Ён пацвердзіў, што сітуацыя ўжо прыводзіць да некаторага дэфіцыту абутку. Многія расійскія партнёры не адгружаюць абутак у Беларусь, баючыся штрафаў. Хаця, на думку суразмоўцы, баяцца трэба беларускім імпарцёрам, бо менавіта яны нясуць усе рызыкі.
У прадпрымальніцкім асяроддзі, звязаным з продажам абутку, гавораць, што звароты ў дзяржструктуры, якія ініцыявалі новаўвядзенне, пакуль ні да чаго не прыводзяць. Ведамствы адпраўляюць адзін да аднаго або прапануюць чытаць інструкцыі, якія не ўлічваюць такога кшталту сітуацыю.
Таксама ўзніклі праблемы з тэхнічнай падтрымкай ад дзяржаўнай інфармацыйнай сістэмы маркіроўкі тавараў. Званкі і паведамленні ў месенджэрах застаюцца без водгуку, нават ва ўжо існуючым фармаце адказаў на самыя папулярныя пытанні.
Увялі маркіроўку і аслабілі ўмовы
Маркіроўка абутку сродкамі ідэнтыфікацыі ўведзена ў Беларусі з 1 лістапада 2021-га. І гэта датычыцца не толькі новых партый, але і астаткаў прадукцыі, якія трэба прамаркіраваць да 1 сакавіка 2022 года.
На фоне пандэміі Міністэрства па падатках і зборах працягнула хворым індывідуальным прадпрымальнікам тэрміны рэгістрацыі маркіроўкі і/або перадачы інфармацыі аб выніках інвентарызацыі на дзесяць працоўных дзён пасля папраўкі.
Таксама беларускім суб'ектам гаспадарання дазволілі ажыццяўляць абарот тавараў, маркіраваных на тэрыторыі Расіі спрошчанымі сродкамі ідэнтыфікацыі, пры наяўнасці інфармацыі аб такім сродку ідэнтыфікацыі ў аператара нацыянальнай сістэмы маркіроўкі - выдавецтва "Белбланкавыд".
Праўда, такая магчымасць дадзена "да моманту ўрэгулявання на пляцоўцы Еўразійскай эканамічнай камісіі пытання аб забеспячэнні прызнання кодаў маркіроўкі ў агульнаўстаноўленым парадку ў рамках Еўразійскага эканамічнага саюза".
Таксама на Sputnik:
Унікальная фабрыка ў Смілавічах: тут валяюць тапачкі для францужанак
Дызайнер: абутковым прадпрыемствам Беларусі крыху не хапае крэатыўнасці
"У мяне былі італьянскія лодачкі!". Які абутак носяць беларусы
Туфлі Гагі і галошы пад абцас: у Гістарычным музеі паказалі модны абутак
Лукашэнка распавёў, які абутак носіць