Фота

Ад Ford да Renault: 92 гады гісторыі завода "Москвич" у фатаграфіях

Гісторыя аўтамабільнага завода "Москвич" выходзіць на чарговы віток. Пра тое, як зараджаўся "Москвич", паміраў і зноў уваскрасаў – глядзіце ў фотастужцы Sputnik.
Sputnik
Сёння стала вядома, што пасля доўгатэрміновага супрацоўніцтва французскі аўтаканцэрн Renault перадае сваю расійскую долю на баланс урада Масквы. У сваю чаргу мэр Масквы Сяргей Сабянін заявіў, што на заводзе на Валгаградскім праспекце плануецца выпуск адроджанага "Москвича". Ён удакладніў, што ў перспектыве аўтамабіль атрымае электрарухавік.
Гісторыю завода "Москвич" ад супрацоўніцтва з амерыканцамі з Ford, немцамі з Porsche, у розныя гады з французамі і ўласных распрацовак завадчан глядзіце на фота.
1 / 32

Першыя аўтамабілі на заводзе КІМ (Камуністычны Інтэрнацыянал Моладзі) пачалі выпускаць у 1930-м – гэта былі ліцэнзійныя копіі легкавушкі Ford A і грузавічка Ford AA.

2 / 32

Першая серыйная савецкая малалітражка – КІМ-50, створаная на аснове аўтамабіля Ford.

3 / 32

Першы "Москвич" і першая легкавушка ў краінах СССР, якая прадавалася для масавага выкарыстання.

4 / 32

Мадэль, якая атрымала індэкс "400", была пабудавана па трафейных чарцяжах і на вывезеным з пераможанай Германіі абсталяванні для вытворчасці Opel Kadett.

5 / 32

Выпуск 400-го "Москвича" пачаўся ў 1947-м.

6 / 32

Паўдраўляны фургон на базе "Москвича-401", такія машынкі працавалі на развозе.

7 / 32

На канвееры маскоўскага аўтазавода "Москвич-402", новая мадэль, якая пачала выпускацца ў 1956 годзе.

8 / 32

Першы айчынны аўтамабіль у кузаве універсал "Москвич-423", рэдкі і ў далёкія 1950-е, а ў цяперашні час экзэмпляры ў годным стане вылічаюцца адзінкамі.

9 / 32

Далей у серыю пайшоў "Москвич-407", які быў абсталяваны больш магутным (45 л.с. супраць 23 ці 26 у папярэднікаў).

10 / 32

407-ы стаў самым масавым з трох першых "Москвичей", ён разыйшоўся тыражом у каля 360 тысяч экзэмпляраў. Аўтамабіль атрымаў залаты медаль на Сусветнай аўтамабільнай выставе ў Бруселі.

11 / 32

Масквічы сталі часцей з’яўляцца на дарогах і ў дварах, а дзеці іх уладальнікаў з малых гадоў пачыналі вывучаць устройства аўтамабіляў разам з бацькамі.

12 / 32

"Москвич-408" у модным у той час касмічным дызайне, характэрнай асаблівасцю якога сталі заднія фары, атрымаў ужо новы кузаў, больш прасторны салон, рухавік стаў на пяць "коней" магутней.

13 / 32

У экспартным варыянце гэтая мадэль была магутней яшчэ на 10,5 л.с., усяго 408-х вырабілі каля 700 тысяч.

14 / 32

Краш-тэст 408-га – кабіна пры ўдары ацалела.

15 / 32

Выпускалі 408-ы "Москвич" з верасня 1964 па снежань 1975 года.

16 / 32

У канцы 1960-х "Москвич" упершыню пачаткаў супрацоўнічаць з Renault пасля візіту прэзідэнта Францыі Шарля дэ Голя ў СССР, на заводзе правялі пераабсталяванне па французскіх тэхналогіях.

17 / 32

У гэтыя гады з’явіўся і спартыўны "Москвич" у стылі "формул".

18 / 32

"Москвичы" ўдзельнічалі і ў мностве ралі, уключаючы знакамітае "Монтэ-Карла". На фота - старт у ралі "Сафары-73" у Заходняй Афрыцы.

19 / 32

Пасля 408-га пайшоў у серыю ўдасканалены Масквіч-412, над даводкай якога працавалі спецыялісты Porsche.

20 / 32

На зборцы самага масавага "Москвича" працавалі і жанчыны.

21 / 32

412-ы выпускаўся да 2001 года ў розных гарадах і краінах.

22 / 32

"Москвич-2140" вырабляўся разам з 412-м, была і экспартная версія SL.

23 / 32

Дызайнеры папрацавалі не толькі над знешнасцю, але і над інтэр’ерам аўтамабіля. SL нават у постсавецкія гады быў вельмі папулярным на другарадным рынку.

24 / 32

Наступным "Москвичом" стала мадэль 2141, яе прататыпам з'явілася Simca 1307, тады французскі аўтавытворца ўваходзіў у канцэрн Chrysler.

25 / 32

А гэта фактычна апошні "Москвич" – 2142 ці "Святогор". Ён выпускаўся з 1997 да 2002 года. На яго базе выпускаліся яшчэ некалькі аўтамабіляў, такіх як "Князь Владимир", "Иван Калита" і "Юрий Долгорукий", але нядоўга – у 2002 годзе канвеер АЗЛК быў спынены.

26 / 32

Аўтамабілі апошніх гадоў выпускаліся з рухавікамі Renault.

27 / 32

З канца 1990-х пачалася новая эра "Москвича" завод перайшоў пад кіраванне Renault і стаў звацца "Автофрамос". Тут выпускалі Logan, Sandero і Duster.

28 / 32

З таго, што не выйшла, – пазадарожнік 2150, які распрацоўваўся ў 1950-1960-е гады, але ў серыю не пайшоў.

29 / 32

Вось так завадчанам бачылася мадэль 2141, праект існаваў пад індэксам "3-5-6". Цяпер гэта музейны экспанат.

30 / 32

Яшчэ адно бачанне мадэлі 2141 – праект пад назвай "С-1" у кузаве "хэтчбэк", які набіраў у той час папулярнасць.

31 / 32

Вопытны ўзор мінівэна "Арбат", створаны ў сярэдзіне 1980-х на базе 2141. Быў пабудаваны ў адзіным экзэмпляры.

32 / 32

Якім будзе новы "Москвич"? Чатыры гады таму канцэрн "Калашников" паказаў канцэпт "неоМосквича", выкананы ў стылі ўніверсала 2125 "Комби". Прычым ужо тады заяўлялася, што новы "Москвич" будзе электрамабілем.

>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь
Тапксама на Sputnik:
Volkswagen не будуць выпускаць у РФ да лета - што з пастаўкамі ў Беларусь?
Прыйдзецца зачыняцца: што будзе з коштамі на аўтазапчасткі ў Беларусі?
Расіянам дазволілі не мяняць вадзіцельскія пасведчанні на беларускія
Аматарам высокага актана прысвячаецца: у Беларусі з'явілася новае паліва
Белстат назваў самыя папулярныя аўтамабілі ў беларусаў