Фота

Ад Ford да Renault: 92 гады гісторыі завода "Москвич" у фатаграфіях

Падпісацца на
Yandex newsTelegram
Гісторыя аўтамабільнага завода "Москвич" выходзіць на чарговы віток. Пра тое, як зараджаўся "Москвич", паміраў і зноў уваскрасаў – глядзіце ў фотастужцы Sputnik.
Сёння стала вядома, што пасля доўгатэрміновага супрацоўніцтва французскі аўтаканцэрн Renault перадае сваю расійскую долю на баланс урада Масквы. У сваю чаргу мэр Масквы Сяргей Сабянін заявіў, што на заводзе на Валгаградскім праспекце плануецца выпуск адроджанага "Москвича". Ён удакладніў, што ў перспектыве аўтамабіль атрымае электрарухавік.
Гісторыю завода "Москвич" ад супрацоўніцтва з амерыканцамі з Ford, немцамі з Porsche, у розныя гады з французамі і ўласных распрацовак завадчан глядзіце на фота.
© Sputnik / Роман Денисов

Першыя аўтамабілі на заводзе КІМ (Камуністычны Інтэрнацыянал Моладзі) пачалі выпускаць у 1930-м – гэта былі ліцэнзійныя копіі легкавушкі Ford A і грузавічка Ford AA.

Першыя аўтамабілі на заводзе КІМ (Камуністычны Інтэрнацыянал Моладзі) пачалі выпускаць у 1930-м – гэта былі ліцэнзійныя копіі легкавушкі Ford A і грузавічка Ford AA. - Sputnik Беларусь
1/32

Першыя аўтамабілі на заводзе КІМ (Камуністычны Інтэрнацыянал Моладзі) пачалі выпускаць у 1930-м – гэта былі ліцэнзійныя копіі легкавушкі Ford A і грузавічка Ford AA.

© Sputnik / В. Хоменко

Першая серыйная савецкая малалітражка – КІМ-50, створаная на аснове аўтамабіля Ford.

Першая серыйная савецкая малалітражка – КІМ-50, створаная на аснове аўтамабіля Ford. - Sputnik Беларусь
2/32

Першая серыйная савецкая малалітражка – КІМ-50, створаная на аснове аўтамабіля Ford.

© Sputnik / Евгений Биятов

Першы "Москвич" і першая легкавушка ў краінах СССР, якая прадавалася для масавага выкарыстання.

Першы "Москвич" і першая легкавушка ў краінах СССР, якая прадавалася для масавага выкарыстання. - Sputnik Беларусь
3/32

Першы "Москвич" і першая легкавушка ў краінах СССР, якая прадавалася для масавага выкарыстання.

© Sputnik / Илья Наймушин / Перайсці ў фотабанк

Мадэль, якая атрымала індэкс "400", была пабудавана па трафейных чарцяжах і на вывезеным з пераможанай Германіі абсталяванні для вытворчасці Opel Kadett.

Мадэль, якая атрымала індэкс "400", была пабудавана па трафейных чарцяжах і на вывезеным з пераможанай Германіі абсталяванні для вытворчасці Opel Kadett. - Sputnik Беларусь
4/32

Мадэль, якая атрымала індэкс "400", была пабудавана па трафейных чарцяжах і на вывезеным з пераможанай Германіі абсталяванні для вытворчасці Opel Kadett.

© Sputnik / Алексей Даничев / Перайсці ў фотабанк

Выпуск 400-го "Москвича" пачаўся ў 1947-м.

Выпуск 400-го "Москвича" пачаўся ў 1947-м. - Sputnik Беларусь
5/32

Выпуск 400-го "Москвича" пачаўся ў 1947-м.

© Sputnik / Сергей Мамонтов / Перайсці ў фотабанк

Паўдраўляны фургон на базе "Москвича-401", такія машынкі працавалі на развозе.

Паўдраўляны фургон на базе "Москвича-401", такія машынкі працавалі на развозе. - Sputnik Беларусь
6/32

Паўдраўляны фургон на базе "Москвича-401", такія машынкі працавалі на развозе.

© Sputnik / Борис Ярославцев

На канвееры маскоўскага аўтазавода "Москвич-402", новая мадэль, якая пачала выпускацца ў 1956 годзе.

На канвееры маскоўскага аўтазавода "Москвич-402", новая мадэль, якая пачала выпускацца ў 1956 годзе. - Sputnik Беларусь
7/32

На канвееры маскоўскага аўтазавода "Москвич-402", новая мадэль, якая пачала выпускацца ў 1956 годзе.

© Sputnik / Илья Наймушин / Перайсці ў фотабанк

Першы айчынны аўтамабіль у кузаве універсал "Москвич-423", рэдкі і ў далёкія 1950-е, а ў цяперашні час экзэмпляры ў годным стане вылічаюцца адзінкамі.

Першы айчынны аўтамабіль у кузаве універсал "Москвич-423", рэдкі і ў далёкія 1950-е, а ў цяперашні час экзэмпляры ў годным стане вылічаюцца адзінкамі. - Sputnik Беларусь
8/32

Першы айчынны аўтамабіль у кузаве універсал "Москвич-423", рэдкі і ў далёкія 1950-е, а ў цяперашні час экзэмпляры ў годным стане вылічаюцца адзінкамі.

© Sputnik / Давид Шоломович

Далей у серыю пайшоў "Москвич-407", які быў абсталяваны больш магутным (45 л.с. супраць 23 ці 26 у папярэднікаў).

Далей у серыю пайшоў "Москвич-407", які быў абсталяваны больш магутным (45 л.с. супраць 23 ці 26 у папярэднікаў). - Sputnik Беларусь
9/32

Далей у серыю пайшоў "Москвич-407", які быў абсталяваны больш магутным (45 л.с. супраць 23 ці 26 у папярэднікаў).

© Sputnik / Игорь Виноградов

407-ы стаў самым масавым з трох першых "Москвичей", ён разыйшоўся тыражом у каля 360 тысяч экзэмпляраў. Аўтамабіль атрымаў залаты медаль на Сусветнай аўтамабільнай выставе ў Бруселі.

407-ы стаў самым масавым з трох першых "Москвичей", ён разыйшоўся тыражом у каля 360 тысяч экзэмпляраў. Аўтамабіль атрымаў залаты медаль на Сусветнай аўтамабільнай выставе ў Бруселі. - Sputnik Беларусь
10/32

407-ы стаў самым масавым з трох першых "Москвичей", ён разыйшоўся тыражом у каля 360 тысяч экзэмпляраў. Аўтамабіль атрымаў залаты медаль на Сусветнай аўтамабільнай выставе ў Бруселі.

© Sputnik / Н. Бугельская

Масквічы сталі часцей з’яўляцца на дарогах і ў дварах, а дзеці іх уладальнікаў з малых гадоў пачыналі вывучаць устройства аўтамабіляў разам з бацькамі.

Масквічы сталі часцей з’яўляцца на дарогах і ў дварах, а дзеці іх уладальнікаў з малых гадоў пачыналі вывучаць устройства аўтамабіляў разам з бацькамі. - Sputnik Беларусь
11/32

Масквічы сталі часцей з’яўляцца на дарогах і ў дварах, а дзеці іх уладальнікаў з малых гадоў пачыналі вывучаць устройства аўтамабіляў разам з бацькамі.

© Sputnik / А. Машинистов

"Москвич-408" у модным у той час касмічным дызайне, характэрнай асаблівасцю якога сталі заднія фары, атрымаў ужо новы кузаў, больш прасторны салон, рухавік стаў на пяць "коней" магутней.

"Москвич-408" у модным у той час касмічным дызайне, характэрнай асаблівасцю якога сталі заднія фары, атрымаў ужо новы кузаў, больш прасторны салон, рухавік стаў на пяць "коней" магутней. - Sputnik Беларусь
12/32

"Москвич-408" у модным у той час касмічным дызайне, характэрнай асаблівасцю якога сталі заднія фары, атрымаў ужо новы кузаў, больш прасторны салон, рухавік стаў на пяць "коней" магутней.

© Sputnik / Юрий Абрамочкин

У экспартным варыянце гэтая мадэль была магутней яшчэ на 10,5 л.с., усяго 408-х вырабілі каля 700 тысяч.

У экспартным варыянце гэтая мадэль была магутней яшчэ на 10,5 л.с., усяго 408-х вырабілі каля 700 тысяч. - Sputnik Беларусь
13/32

У экспартным варыянце гэтая мадэль была магутней яшчэ на 10,5 л.с., усяго 408-х вырабілі каля 700 тысяч.

© Sputnik / В.Стрелков

Краш-тэст 408-га – кабіна пры ўдары ацалела.

Краш-тэст 408-га – кабіна пры ўдары ацалела. - Sputnik Беларусь
14/32

Краш-тэст 408-га – кабіна пры ўдары ацалела.

© Sputnik / С. Блохин

Выпускалі 408-ы "Москвич" з верасня 1964 па снежань 1975 года.

Выпускалі 408-ы "Москвич" з верасня 1964 па снежань 1975 года. - Sputnik Беларусь
15/32

Выпускалі 408-ы "Москвич" з верасня 1964 па снежань 1975 года.

© Sputnik / А. Машинистов

У канцы 1960-х "Москвич" упершыню пачаткаў супрацоўнічаць з Renault пасля візіту прэзідэнта Францыі Шарля дэ Голя ў СССР, на заводзе правялі пераабсталяванне па французскіх тэхналогіях.

У канцы 1960-х "Москвич" упершыню пачаткаў супрацоўнічаць з Renault пасля візіту прэзідэнта Францыі Шарля дэ Голя ў СССР, на заводзе правялі пераабсталяванне па французскіх тэхналогіях. - Sputnik Беларусь
16/32

У канцы 1960-х "Москвич" упершыню пачаткаў супрацоўнічаць з Renault пасля візіту прэзідэнта Францыі Шарля дэ Голя ў СССР, на заводзе правялі пераабсталяванне па французскіх тэхналогіях.

© Sputnik / Евгений Биятов / Перайсці ў фотабанк

У гэтыя гады з’явіўся і спартыўны "Москвич" у стылі "формул".

У гэтыя гады з’явіўся і спартыўны "Москвич" у стылі "формул". - Sputnik Беларусь
17/32

У гэтыя гады з’явіўся і спартыўны "Москвич" у стылі "формул".

© Sputnik / В. Захаров

"Москвичы" ўдзельнічалі і ў мностве ралі, уключаючы знакамітае "Монтэ-Карла". На фота - старт у ралі "Сафары-73" у Заходняй Афрыцы.

"Москвичы" ўдзельнічалі і ў мностве ралі, уключаючы знакамітае "Монтэ-Карла". На фота - старт у ралі "Сафары-73" у Заходняй Афрыцы. - Sputnik Беларусь
18/32

"Москвичы" ўдзельнічалі і ў мностве ралі, уключаючы знакамітае "Монтэ-Карла". На фота - старт у ралі "Сафары-73" у Заходняй Афрыцы.

© Sputnik / Владимиров

Пасля 408-га пайшоў у серыю ўдасканалены Масквіч-412, над даводкай якога працавалі спецыялісты Porsche.

Пасля 408-га пайшоў у серыю ўдасканалены Масквіч-412, над даводкай якога працавалі спецыялісты Porsche. - Sputnik Беларусь
19/32

Пасля 408-га пайшоў у серыю ўдасканалены Масквіч-412, над даводкай якога працавалі спецыялісты Porsche.

© Sputnik / Михаил Кухтарев

На зборцы самага масавага "Москвича" працавалі і жанчыны.

На зборцы самага масавага "Москвича" працавалі і жанчыны. - Sputnik Беларусь
20/32

На зборцы самага масавага "Москвича" працавалі і жанчыны.

© Sputnik / С. Соловьев

412-ы выпускаўся да 2001 года ў розных гарадах і краінах.

412-ы выпускаўся да 2001 года ў розных гарадах і краінах. - Sputnik Беларусь
21/32

412-ы выпускаўся да 2001 года ў розных гарадах і краінах.

© Sputnik / В. Хоменко

"Москвич-2140" вырабляўся разам з 412-м, была і экспартная версія SL.

"Москвич-2140" вырабляўся разам з 412-м, была і экспартная версія SL. - Sputnik Беларусь
22/32

"Москвич-2140" вырабляўся разам з 412-м, была і экспартная версія SL.

© Photo : Автобизнес

Дызайнеры папрацавалі не толькі над знешнасцю, але і над інтэр’ерам аўтамабіля. SL нават у постсавецкія гады быў вельмі папулярным на другарадным рынку.

Дызайнеры папрацавалі не толькі над знешнасцю, але і над інтэр’ерам аўтамабіля. SL нават у постсавецкія гады быў вельмі папулярным на другарадным рынку. - Sputnik Беларусь
23/32

Дызайнеры папрацавалі не толькі над знешнасцю, але і над інтэр’ерам аўтамабіля. SL нават у постсавецкія гады быў вельмі папулярным на другарадным рынку.

© Sputnik / И. Носов

Наступным "Москвичом" стала мадэль 2141, яе прататыпам з'явілася Simca 1307, тады французскі аўтавытворца ўваходзіў у канцэрн Chrysler.

Наступным "Москвичом" стала мадэль 2141, яе прататыпам з'явілася Simca 1307, тады французскі аўтавытворца ўваходзіў у канцэрн Chrysler. - Sputnik Беларусь
24/32

Наступным "Москвичом" стала мадэль 2141, яе прататыпам з'явілася Simca 1307, тады французскі аўтавытворца ўваходзіў у канцэрн Chrysler.

© Sputnik / Сергей Титов

А гэта фактычна апошні "Москвич" – 2142 ці "Святогор". Ён выпускаўся з 1997 да 2002 года. На яго базе выпускаліся яшчэ некалькі аўтамабіляў, такіх як "Князь Владимир", "Иван Калита" і "Юрий Долгорукий", але нядоўга – у 2002 годзе канвеер АЗЛК быў спынены.

А гэта фактычна апошні "Москвич" – 2142 ці "Святогор". Ён выпускаўся з 1997 да 2002 года. На яго базе выпускаліся яшчэ некалькі аўтамабіляў, такіх як "Князь Владимир", "Иван Калита" і "Юрий Долгорукий", але нядоўга – у 2002 годзе канвеер АЗЛК быў спынены. - Sputnik Беларусь
25/32

А гэта фактычна апошні "Москвич" – 2142 ці "Святогор". Ён выпускаўся з 1997 да 2002 года. На яго базе выпускаліся яшчэ некалькі аўтамабіляў, такіх як "Князь Владимир", "Иван Калита" і "Юрий Долгорукий", але нядоўга – у 2002 годзе канвеер АЗЛК быў спынены.

© Sputnik / Игорь Михалев

Аўтамабілі апошніх гадоў выпускаліся з рухавікамі Renault.

Аўтамабілі апошніх гадоў выпускаліся з рухавікамі Renault. - Sputnik Беларусь
26/32

Аўтамабілі апошніх гадоў выпускаліся з рухавікамі Renault.

© Sputnik / Алексей Куденко / Перайсці ў фотабанк

З канца 1990-х пачалася новая эра "Москвича" завод перайшоў пад кіраванне Renault і стаў звацца "Автофрамос". Тут выпускалі Logan, Sandero і Duster.

З канца 1990-х пачалася новая эра "Москвича" завод перайшоў пад кіраванне Renault і стаў звацца "Автофрамос". Тут выпускалі Logan, Sandero і Duster. - Sputnik Беларусь
27/32

З канца 1990-х пачалася новая эра "Москвича" завод перайшоў пад кіраванне Renault і стаў звацца "Автофрамос". Тут выпускалі Logan, Sandero і Duster.

© Sputnik / В. Хоменко

З таго, што не выйшла, – пазадарожнік 2150, які распрацоўваўся ў 1950-1960-е гады, але ў серыю не пайшоў.

З таго, што не выйшла, – пазадарожнік 2150, які распрацоўваўся ў 1950-1960-е гады, але ў серыю не пайшоў. - Sputnik Беларусь
28/32

З таго, што не выйшла, – пазадарожнік 2150, які распрацоўваўся ў 1950-1960-е гады, але ў серыю не пайшоў.

© Sputnik / В. Хоменко

Вось так завадчанам бачылася мадэль 2141, праект існаваў пад індэксам "3-5-6". Цяпер гэта музейны экспанат.

Вось так завадчанам бачылася мадэль 2141, праект існаваў пад індэксам "3-5-6". Цяпер гэта музейны экспанат. - Sputnik Беларусь
29/32

Вось так завадчанам бачылася мадэль 2141, праект існаваў пад індэксам "3-5-6". Цяпер гэта музейны экспанат.

CC BY-SA 3.0 / Skeptikus One / Москвич С-1

Яшчэ адно бачанне мадэлі 2141 – праект пад назвай "С-1" у кузаве "хэтчбэк", які набіраў у той час папулярнасць.

Яшчэ адно бачанне мадэлі 2141 – праект пад назвай "С-1" у кузаве "хэтчбэк", які набіраў у той час папулярнасць. - Sputnik Беларусь
30/32

Яшчэ адно бачанне мадэлі 2141 – праект пад назвай "С-1" у кузаве "хэтчбэк", які набіраў у той час папулярнасць.

© Sputnik / Птицын

Вопытны ўзор мінівэна "Арбат", створаны ў сярэдзіне 1980-х на базе 2141. Быў пабудаваны ў адзіным экзэмпляры.

Вопытны ўзор мінівэна "Арбат", створаны ў сярэдзіне 1980-х на базе 2141. Быў пабудаваны ў адзіным экзэмпляры. - Sputnik Беларусь
31/32

Вопытны ўзор мінівэна "Арбат", створаны ў сярэдзіне 1980-х на базе 2141. Быў пабудаваны ў адзіным экзэмпляры.

© Sputnik / Виталий Белоусов / Перайсці ў фотабанк

Якім будзе новы "Москвич"? Чатыры гады таму канцэрн "Калашников" паказаў канцэпт "неоМосквича", выкананы ў стылі ўніверсала 2125 "Комби". Прычым ужо тады заяўлялася, што новы "Москвич" будзе электрамабілем.

Якім будзе новы "Москвич"? Чатыры гады таму канцэрн "Калашников" паказаў канцэпт "неоМосквича", выкананы ў стылі ўніверсала 2125 "Комби". Прычым ужо тады заяўлялася, што новы "Москвич" будзе электрамабілем. - Sputnik Беларусь
32/32

Якім будзе новы "Москвич"? Чатыры гады таму канцэрн "Калашников" паказаў канцэпт "неоМосквича", выкананы ў стылі ўніверсала 2125 "Комби". Прычым ужо тады заяўлялася, што новы "Москвич" будзе электрамабілем.

>>> Хочаце яшчэ больш актуальных і цікавых навін – падпісвайцеся на Telegram-канал Sputnik Беларусь
Тапксама на Sputnik:
Volkswagen не будуць выпускаць у РФ да лета - што з пастаўкамі ў Беларусь?
Прыйдзецца зачыняцца: што будзе з коштамі на аўтазапчасткі ў Беларусі?
Расіянам дазволілі не мяняць вадзіцельскія пасведчанні на беларускія
Аматарам высокага актана прысвячаецца: у Беларусі з'явілася новае паліва
Белстат назваў самыя папулярныя аўтамабілі ў беларусаў
Стужка навiн
0